کد خبر 1078226
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
عربستان| سقوط قریب‌الوقوع آل سعود به دست محمد بن سلمان

یک فعال عربستانی از برنامه‌ای برای تشکیل شورای هماهنگی مخالفان برای کنار زدن محمد بن سلمان از ولیعهدی خبر داد.

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه تلویزیونی قطر، «عبدالرحمن السهیمی» فعال عربستانی گفت که یک شورای هماهنگی از مخالفان رژیم سعودی متشکل از 18 نفر از جمله سه نفر از اعضای خاندان سعودی برای کنار زدن محمد بن سلمان از ولیعهدی درحال طراحی است.

وی همزمان از سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی خواست تا به نقشه برخی از مسئولان سعودی برای ضربه زدن به قطر توجه کند.

بیشتر بخوانید:

السهیمی در فایل ویدئویی در سایت یوتیوپ گفت: این شورا خواهان تحصن یا نافرمانی مدنی یا بدست گرفتن سلاح نخواهد شد و فعالیتش محدود به نامه نگاری با کشورهای جهان و نهادهای رسمی و دولتی خواهد بود.

وی افزود: با پارلمان‌های اسلامی و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و نیز اعضای کنگره آمریکا و اعضای پارلمان اروپا گفت‌وگو شده است.

السهیمی تصریح کرد که آنها در مسیر حمایت از احمد بن عبدالعزیز آل سعود برای ولایتعهدی بر مبنای اینکه عربستان یک کشور نهادی و مشروطه سلطنتی با پارلمانی منتخب باشد، حرکت می‌کنند.

این فعال گفت: ما از ملک سلمان می‌خواهیم که فرزندش را از همه مناصب از جمله ولیعهدی کنار بگذارد و احمد بن عبدالعزیز را ولیعهد کند.

وی تصریح کرد: 17 کشور اسلامی رویکرد ما را تایید می‌کنند اما منتظریم که سرآغاز با ملک سلمان باشد.

وی افزود: اگر ملک سلمان می خواهد حکومت را برای فرزندش به ارث بگذارد، باید بگویم که ما برده او نیستیم زیرا این یک کشور است و نه یک بازی.

این فعال عربستانی گفت: احساس می‌کنیم که کشور در وضعیت خطرناکی قرار دارد زیرا حکومت با توجه به جنگ‌های بی فایده‌اش در یمن و حمایت از گروههای مسلح در عراق و سوریه و هزینه‌های میلیاردی ناشی از آن، شهروندان را از نظر معیشتی در تنگنا قرار داده است.

وی افزود: ولیعهد سعودی عربستان و روابط آن با سایر کشورها را ویران کرده و علما و آزادگان و دهها فلسطینی و همه مخالفانش و حتی بستگانش را بازداشت کرده است. او برخی از علما و مخالفان را حذف فیزیکی کرده است.

السهیمی از زندگی کردن حدود 900 هزار شهروند عربستانی در خارج از این کشور اشاره کرد و از اعضای خاندان حاکم و همه مخالفان خارج نشین خواست تا متحد شده و یک شورای هماهنگی بین خودشان تشکیل دهند.

وی همچنین از تحرکات قبایل داخل عربستان علیه سیاست محمد بن سلمان خبر داد.

بیشتر بخوانید

عربستان| شاهزادگان برای آزادی از چنگ بن سلمان دست به دامن آمریکا شدند

کتاب «به قدرت رسیدن محمد بن سلمان»-6| شاهزاده جوان از سردرگمی تا رسیدن به قدرت با ابزار پدر

السهیمی به اقدامات دستگاه تبلیغاتی و تیم سایبری سعودی در تعرض به برخی ملت‌های عرب و خدشه وارد کردن به وجهه آنها خبر داد و در عین حال تاکید کرد که ملت عربستان از آنچه در اطرافش می گذرد، آگاه است.

وی درباره مقدسات اسلامی گفت: شهرهای مکه و مدینه مختص فقط 30 میلیون سعودی نیست بلکه به همه امت اسلامی تعلق دارد و رسانه‌های سعودی به قدس به عنوان یک مسئله اسلامی نگاه نمی‌کنند.

السهیمی گفت: قیمومیت محمد بن سلمان قاتل بر این مقدسات نه فقط از جانب شهروندان عربستان بلکه از جانب همه مسلمانان جهان مردود و غیرقابل قبول است.

وی درباره سامانه‌های پدافند موشکی پاتریوت در عربستان گفت: 70 درصد این سامانه‌ها برای حفاظت از کاخ‌های محمد بن سلمان است.

این فعال عربستانی درباره پروژه بلندپروازانه "نیوم" محمد بن سلمان در سواحل دریای سرخ گفت: این پروژه برای خدمت به اسرائیل طراحی شده است زیرا دسترسی اسرائیل به سایر اراضی عربستان و بازگشت به "قلعه‌های آنها در خیبر و مدینه منوره" را میسر می کند.

السهیمی از نقشه برخی مسئولان عربستان برای ضربه زدن به قطر از طریق وقوع انفجارهایی چند ماه قبل از جام جهانی فوتبال خبر داد تا از این طریق میزبانی از قطر گرفته شود.

وی به نقل از یکی از نمایندگان رژیم سعودی گفت که جام جهانی در قطر در سال 2022 میلادی برگزار نخواهد شد و وقتی از او درباره علت آن سوال کردند گفت که جلوگیری از برگزاری آن تنها به چند دستگاه خودروی بمبگذاری شده در کشور کوچک قطر نیاز دارد.

این فعال عربستانی درباره به قتل رسیدن جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه گفت که وی نام همدستی که با جسد خاشقجی سروکار داشته است، در اختیار دارد و آن را به سازمان ملل خواهد داد.

وی افزود: نام این فرد به هیچ وجه در پرونده‌های مربوط به خاشقجی در ترکیه و عربستان ذکر نشده است.

السهیمی با اشاره به پرونده خاشقجی گفت: نهادهای قضایی و دینی عربستان سیاسی شده و در خدمت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    9 0
    کارش خدا بدست ماایرانیان تمام میکند وقتی دیوانه احمقتر ازهمیشه میشود . اگراوپسرپادشاه نبود باید تمام عمر در آسایشگاههای افرادروانی خطرناک نگهداری میشد هرچندآنجاهم هرموقع دیوانگیش تشدید میشد کسی را خفه میکرد . اویک جانی روانی واقعی است امااوپسرپادشاهی ناقص هم هست !؟
    • احمد RO ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      1 7
      شما هم دست کمی از پادشاه جنایت کار ال سعود ندارید
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    0 0
    سرنوشت عربستان عین ایران منتهی ملت عربستان از نطر اقتصادی صدها برابر بهترن فرق دیگه اونا نهصد هزا ر سرمایدار و خوش گذران ار کش.ر خارج شدن از ایران بیش از پنج میلیون که ازمیان انها میلیونها نخبه علمی واقتصادی میانشان هست دا رن به اقتصاد وعلم ان کشورها خدمات میدهن همانطور که انها مدعی عربستان دخالت در یمن وسوریه ملت ایران هم خواستار این هستن ایران دران جاها چکار میکنن پول واموال ملت ایران باید برا ملت ایران هزینه میشد چقدر سرنوشت عربستان با ایران شبیه هم شدن هرانچه خداوند مصلحت بداند واز خداوند خواهان رسبدن بداد مظلوم اکثریت ملت مسلمان کل جهان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس