اخبار ویژه روزنامه ها

عضو ناکام فراکسیون امید در انتخابات مجلس یازدهم ادعا کرد مجلس دهم امید داد و مجلس یازدهم امید نداد(!)

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

شرّ خود را کم کنید دولت می‌تواند خدمت کند

صادق زیباکلام با اعتماد به نفس بی‌نظیر - و البته به شیوه سر به زیر برف فرو بردن!- در حال توجیه برعکس از آب درآمدن وعده‌های برجامی است.

وی ضمن یادداشتی در روزنامه آرمان و درباره آغاز به کار مجلس یازدهم نوشت: انتظار می‌رود نماینده‌هایی که به طیف تندرو نزدیکی و تعلق خاطر دارند، یکی پس از دیگری در نطق‌های افتتاحیه، دولت روحانی را به باد حملات و انتقادات شدید بگیرند و در عرصه داخلی آن را متهم به برنامه‌های ناموفق اقتصادی کرده، تورم بالای 30 درصد و کسر بودجه را که حداقل شامل نیمی از هزینه‌های سال جاری تخمین زده می‌شود، دلیلی روشن بدانند. البته به زبان ساده‌تر می‌شود گفت که در ماه سوم سال جاری هم چندان روشن نیست که دولت می‌خواهد نیمی از هزینه‌هایش را از کجا جبران کند. علاوه بر این، دولت را به خاطر عدم مدیریت صحیح توزیع خودرو و کرونا مورد انتقاد و حمله قرار خواهند داد.

بیکاری و... موضوعات دیگری خواهند بود که علیه دولت بیان می‌شود برخی از آنان حتی صحبت از استیضاح و برکناری دولت را مطرح خواهند کرد و در یک کلام احتمالاً مجلس یازدهم ظرف روزهای آینده به گونه‌ای سخن خواهند گفت که تمام مشکلات و مصائب کشور ناشی از عملکرد دولت دوازدهم است. صد البته که توجهی به ریشه‌های اصلی مشکلات نخواهند شد. دولت را متهم خواهند نمود که نتوانسته اقتصاد مقاومتی را دنبال کند تا تحریم‌ها نتوانند به اقتصاد ایران آسیب وارد کنند و در عین حال این سخن را مطرح نمی‌کنند که علت تحریم‌ها چه بوده است؟ گیریم که دولت روحانی نتوانسته گام‌های اصولی در زمینه اقتصاد مقاومتی بردارد اما چرا تحریم‌ها به وجود آمدند.

وی می‌افزاید: اینها مسائلی است که به آن نخواهند پرداخت. برخی از آنها به ریشه‌ها و علت‌ها خود را کم‌توجه نشان خواهند داد و همه توان خود را در تمرکز بر معلول‌ها به کار خواهند بست. یعنی همان سیاستی که بیش از 3 سال است در مورد دولت به کار بسته‌اند  و به گونه‌ای در شیپور خود می‌دمند که گویی فقط روحانی است که کار خود را درست انجام نمی‌دهد و سایر بخش‌ها همه درست مشغول انجام وظیفه بوده‌اند و مثل ساعت با دقت کار می‌کردند و مشکل فقط عملکرد دولت روحانی بوده است. آتش توپخانه سه سال است که دولت دوازدهم را گلوله‌باران می‌کند و مردم کلام دیگری جز حمله به روحانی نشنیده‌اند. اما از سال آینده دیگر دولت روحانی وجود نخواهد داشت، آن زمان باید دید که آنها می‌خواهند مشکلات را بر سر چه کسی خالی کنند. چون دیگر ظریف، نوبخت و روحانی در کار نیستند.

زیباکلام در پایان نوشت: واقع مطلب این است که هرکس دیگری هم رئیس‌جمهور شود تفاوت چندانی با آقای روحانی نخواهد داشت چرا که وقتی قرار است به عنوان مثال در بودجه سال 99 براساس یک میلیون بشکه صادرات نفت بسته شود و در نتیجه تحریم‌ها نمی‌توانیم یک میلیون بشکه صادر کنیم، هرکس دیگری که جای آقای روحانی باشد، چه گامی می‌تواند بردارد؟

درباره این نوشته گفتنی است؛ آقای زیباکلام، متواضعانه(!) خود را پشت دولت پنهان می‌کند وگرنه کیست که نداند شخص وی و هم‌مسلکانش چگونه در دو سال منتهی به اعلام توافق برجام (و حتی قبل از آن) چگونه اعتماد به شیطان بزرگ و لغو همه تحریم‌ها از این طریق را تئوریزه می‌کردند.

زیباکلام در حالی می‌پرسد «چرا تحریم‌ها به وجود آمدند؟» که قبلاً او و هم‌طیفانش مدعی بودند با واگذاری امتیازات نابجا به آمریکا، «همه تحریم‌ها لغو می‌شود و حتی مشکل آب خوردن و آلودگی هوا و اشتغال و تولید برطرف می‌گردد» در واقع سؤال اصلی که از آن می‌گریزند این است که چرا وعده‌های برجامی برعکس از آب درآمد و به هشدارهای کارشناسان منتقد وقعی نهاده نشد هیچ، که مورد تمسخر و استهزاء و هجو قرار گرفت؟! چرا دولت برجام، همه رکوردهای تورمی را جابه‌جا کرد و ارزش پول ملی را به حداقل رساند؟

نکته بعدی این است که آقای زیباکلام می‌گوید یک سال دیگر که دولت روحانی نبود، منتقدان چه حرفی برای گفتن دارند. به عبارت دیگر متأسفانه ایشان این اطمینان را به مردم می‌دهد که مدیریت مورد حمایت وی، قرار نیست در این یک سال باقی مانده نیز تحرکی انجام دهد!

این نوع سیاست‌ورزی مسموم و ناامید کننده در حالی است که هر گاه دولت از چارچوب‌های ذهنی آلوده فاصله گرفت و اندکی به گفتمان انقلابی و تدبیر مستقل نزدیک شد، مجال کارهای بزرگ پدید آمد.

چنان که در موضوع کرونا،‌وقتی ناامیدی در غرب و لغو تحریم‌ها حتی در حد دارویی نیز مسجل شد و دولت به نیروهای داخلی مجال تولید و هم‌افزایی و به میدان آمدن را داد، کشور نه تنها در مهار نسبی کرونا موفق شد، بلکه توانست برخی محصولات مورد نیاز برای مهار کرونا را به کشورهایی مانند آلمان و ترکیه صادر کند.

یا در موضوع تحریم‌های نفتی، وقتی با تصمیم نظام قرار شد نفتکش‌های ایرانی به طور رسمی به ونزوئلا بنزین تولید پالایشگاه‌های ایران را بفروشند، تحریم‌ها شکست خورد و آمریکایی‌ها مجبور به عقب‌نشینی شدند. یقیناً همین امروز اگر دولت دست رد به افراد و ایده‌های غربگرایانه بزند، خواهد توانست بخشی از فرصت‌سوزی‌های هفت ساله را جبران کند. تجربه تجارت چند میلیارد دلاری با عراق (چندین برابر کل تجارت با اروپا) و مبادلات با ونزوئلا و نیز تجربه همکاری با کشورهایی مانند چین و روسیه نشان می‌دهد که  جامعه جهانی فقط آمریکا و 3 دولت خبیث اروپایی نیستند.

فراکسیون امید یا فراکسیون امید بر باد ده؟!

عضو ناکام فراکسیون امید در انتخابات مجلس یازدهم ادعا کرد مجلس دهم امید داد و مجلس یازدهم امید نداد(!)

احمد مازنی عضو فراکسیون امید و نماینده تهران در مجلس دهم بود که در انتخابات اخیر مجلس ترجیح داد حوزه انتخابیه خود را از تهران به گرگان تغییر دهد اما به اعتبار عملکرد نامطلوب خود و هم‌فراکسیونی‌هایش نتوانست رأی مردم گرگان را جلب کند.

وی پس از این ناکامی، به روزنامه آرمان گفته است: مردم از مجلس دهم انتظار داشتند در مسیر عقلانیت و اعتدال با دولت همسو و همراه باشد. در این مقطع زمانی مردم خواستار وحدت نیروهای معتدل و عقل‌گرا در مقابل عناصر افراطی بودند که این وحدت با ائتلاف بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل شکل گرفت. در چنین شرایطی مردم انتظار داشتند وعده‌هایی که در زمینه امید، آرامش و رونق اقتصادی به آنها داده شده در راستای دولت تدبیر و امید محقق شود. بنده معتقدم این عوامل نقاط قوت شکل‌گیری مجلس دهم بود.

وی می‌افزاید: یکی از اتفاقات مهمی که در دوران مجلس دهم رخ داد حمله داعش و نیروهای تروریستی به مجلس بود که در تاریخ پارلمان در ایران بی‌سابقه بوده است. این اتفاق به مویی بند بود و ممکن بود سرنوشت مجلس را دگرگون کند. بدون شک اگر تروریست‌هایی که وارد مجلس شدند به جای اینکه مسیر را اشتباه بروند و وارد طبقات مجلس شوند وارد صحن و یا جایگاه خبرنگاران در بالای سر نمایندگان شده بودند ما با یک حادثه تاریخی بزرگ مواجه می‌شدیم. بنده معتقدم اگر ما آن روز به دست داعش شهید می‌شدیم امروز برای کسانی که مجلس را تخریب کرده و نسبت به مجلس دهم کم‌لطفی می‌کنند، به یک امامزاده تبدیل می‌شدیم.

مازنی در ادامه درباره مجلس جدید (یازدهم) گفته است: واقعیت این است که مجلس دهم در فضای امید شکل گرفت در حالی که مجلس یازدهم در فضای ناامیدی شکل گرفته است. هنگامی که فضای امید در کشور وجود داشته باشد مردم برای حضور در انتخابات در صف‌های طویل می‌ایستند. این در حالی است که در انتخابات مجلس یازدهم چنین اتفاقی رخ نداد.

وی گفت: اگر بخواهیم یک تابلو روی مجلس یازدهم بگذاریم باید مجلس یازدهم را مجلس اقلیت مردم نام‌گذاری کنیم و نه اکثریت. نمایندگان کنونی نماینده اکثریت مردمی نیستند که در انتخابات شرکت نکردند. مجلس یازدهم عصاره تخریب مجلس دهم است.

این اخراجی خانه ملت توضیح نداده که چگونه مجلس تشکیل نشده، می‌تواند مردم را ناامید کند؟ در مقابل، درست این است که گفته شود عملکرد بد اکثریت مجلس دهم، شأن و منزلت مجلس را در چشم مردم تنزل داد. طبعاً اگر مجلس دهم و اکثریت ائتلافی آن (مدعیان اعتدال و اصلاحات) کار درخشانی در عرصه خدمت‌گزاری و گره‌گشایی و حفظ شأن مجلس انجام داده بودند، با رأی منفی مردم به فهرست‌های چندگانه خود در انتخابات مجلس یازدهم مواجه نمی‌شدند؛ که مشخصاً خود آقای مازنی هم جزء این ائتلافیون ناکام است و نمی‌تواند کاهش مشارکت را به نفع جریان اخراجی از خانه ملت مصادره کند.

ترکان: رئیس ‌دولت آینده یک اصولگرا خواهد بود

مشاور پیشین روحانی می‌گوید: رئیس ‌دولت سیزدهم یک اصولگراست.

«اکبر ترکان» عضو ارشد حزب روحانی و مشاور سابق او در گفت‌وگو با تابناک، درباره انتخابات 1400 و پیروز احتمالی این انتخابات اظهار کرد: من معتقدم که 1400 هم مثل انتخابات اخیر مجلس خواهد شد. چون در انتخابات دوره یازدهم مجلس کاندیدایی که از لحاظ فکری به اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر بودند تأیید صلاحیت نشدند. بنابر این در نتیجه رقابت فقط بین اصولگرایان بود. لذا آنها در رقابت فرصت نداشتند چون نامزدهای آنها عموماً رد صلاحیت شدند.

وی در پاسخ به این پرسش که بعد از 1400 هم همین پیش‌بینی را می‌کنید، تصریح کرد: من معتقدم الان مشی شورای نگهبان این است که در واقع خودش انتخاب می‌کند و بعد از مردم تأییدیه می‌گیرد. این نمایندگانی که در مجلس حضور دارند انتخاب شورای نگهبان هستند و مردم فقط این انتخاب را تأیید کردند و رقابت به معنای عادی و متعارف نبوده است.

خبرنگار تابناک در رد ادعای ترکان می‌گوید: «آقای روحانی و آقای عارف در سال 92 حضور داشتند و در سال 96 آقای جهانگیری و آقای هاشمی‌طبا به همراه آقای روحانی از جناح اصلاح‌طلب به رقابت پرداختند، بنابر این به نظر می‌رسد اکنون بزرگ‌ترین مشکل اصلاح‌طلبان همان سرمایه ‌اجتماعی باشد.» ترکان بدون پرداختن به این واقعیت گفت: من معتقدم که انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 با همان سبک و سیاق انتخابات اسفند ماه 98 خواهد بود و تفاوتی نخواهد داشت.

ترکان در پاسخ به این سؤال که منظورتان از اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 با همان سبک و سیاق انتخابات اسفند ماه 98 خواهد بود، چیست؟ خاطرنشان کرد: منظورم این است که پیروز این انتخابات هم اصولگرایان هستند و از هم اکنون می‌توانم بگویم که ریاست‌جمهوری سیزدهم به اصولگرایان خواهد رسید.

مسابقه بیکاری و گرسنگی میان آمریکا، انگلیس و فرانسه

موج بیکاری، ورشکستگی و گرسنگی بر اثر شیوع کرونا، در آمریکا و انگلیس و فرانسه رو به وخامت است.

طبق آخرین  آمار و در حالی که شمار بیکاران در آمریکا از مرز 40 میلیون نفر هم گذشته، نیویورک تایمز در گزارشی تصریح کرد: به گرسنگی در آمریکا به ویژه در میان کودکان رو به تشدید است.

این روزنامه نوشت: گرسنگی در میان کودکان آمریکایی‌ به شکل‌ بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. با این حال، برنامه اضطراری که کنگره آمریکا در دو ماه پیش برای کمک به کودکان گرسنه در این کشور ارائه کرد تنها بخش کوچکی از 30 میلیون کودک آمریکایی را که قرار بود مشمول این برنامه شوند تحت پوشش قرار داده است.

براساس تحلیل‌ها و بررسی‌های انجام شده توسط نیویورک‌تایمز، تا 15 مارس تنها حدود 15 درصد کودکان واجد شرایط موفق شده‌ بودند این بسته‌های حمایتی را دریافت کنند.

میلیون‌ها خانواده‌ همچنان در انتظار هستند طی هفته‌های آینده این کمک‌ها را دریافت کنند. با این حال، هنوز 16 ایالت منتظر تایید دولت فدرال برای شروع پرداخت‌ها هستند.

براساس تحلیل‌ها و بررسی‌ها، تا 15 ماه مه، در ایالت‌های مختلف آمریکا تنها برای حدود 4/4 میلیون کودک کارت اعتباری صادر شده است.

طبق آمار رسمی، از هر 4 نفر آمریکایی شاغل، یک نفر شغل خود را از دست داده است. در انگلیس هم روزنامه‌ گاردین تاکید کرد در اثر وخامت اوضاع اقتصادی، نیمی از مردم این کشور ورشکسته شده‌اند.

گاردین نوشت: همه‌گیری کرونا موجب شده بخشی از مردم حتی نتوانند صورتحساب‌های زندگی روزمره خود را بپردازند.

گاردین می‌نویسد: اگر زمانی از مردم انگلیس خواسته می‌شد تا فقط یک روز در سال، کالاهای غیرضروری نخرند، مسخره به نظر می‌رسید، اما اکنون کرونا موجب شده بخشی از جمعیت این کشور، روزها بدون خرید حتی کالاهای ضروری،  به سر برند. شماری از مردم انگلیس دیگر به یاد نمی‌آورند آخرین بار چه زمان باک خودرو را پر کردند، بلیت قطار یا هواپیما خریدند، مبل جدید سفارش دادند و بدین ترتیب، روزهایی بر شماری از مردم انگلیس گذشته است که حتی یک پنس خرید نکرده‌اند براساس یک پژوهش، 25 درصد از مردم انگلیس، حتی سال‌ها پس از پایان همه‌گیری جاری نیز قادر نخواهند شد همچون سالیان قبل خرج کنند.

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد که نرخ بیکاری در فرانسه به بالاترین حد تاریخ خود رسیده است.

براساس این گزارش، ویروس کرونا شرایط را برای مقامات فرانسوی سخت کرده است. از سه ما پیش تاکنون فرانسه روند نزولی در اقتصاد داشته و نرخ بیکاری در ماه آوریل به بالاترین سطح و به رقم انفجاری 22/6 درصد رسید که بی‌سابقه است. بیش از 4 میلیون و 500 هزار فرانسوی در حال حاضر بیکار هستند.

خبرنگار فرانس 24 در گزارشی تصریح کرد: «این نرخ بیکاری بالا، تاریخی است و بیکاری در بالاترین سطح بعد از سال 1996 قرار دارد. در ماه آوریل بیش از 843 هزار نفر بر شمار متقاضیان کار افزوده شد. از این پس فرانسه دارای 5 میلیون و 575 هزار بیکار خواهد بود که هیچ‌گونه فعالیت شغلی ندارند.

ایران

ادعای راه‌اندازی کمیته دوستی ایران و عربستان

  خبر اول اینکه، سایت منطقه‌ای الخلیج آنلاین در گزارشی به فراز و فرود روابط عراق و عربستان پرداخته و نوشته که گویا به تازگی دو طرف سعی دارند به سمت روابط نزدیک با یکدیگر حرکت کنند.الکندوری تحلیلگر مسائل سیاسی به این رسانه گفته است که عربستان همچنان از عراق به‌عنوان واسطه خوبی برای رابطه با ایرانی‌ها در رابطه با پرونده یمن، بررسی مسائل نفتی و صادرات جهانی آن، استفاده می‌کند.

به گزارش انتخاب، وی ادعا کرده: «روزی که الکاظمی نخست‌وزیر جدید عراق هیأتی را به عربستان فرستاد، یک تماس تلفنی با اسحاق جهانگیری، معاون حسن روحانی داشت و ایشان در خصوص راه‌اندازی کمیته دوستی بین ایران و عربستان و اجرا کردن طرح‌هایی توافق کردند.» به عقیده الکندوری، نخست‌وزیر عراق به‌دنبال اطمینان‌دهی به طرف ایرانی است، مبنی بر اینکه رابطه جدید عراق با عربستان، علیه ایران نیست و عراق تنها قصد دارد نقش میانجی بین این دو کشور را ایفا کند.

تحلیل «فوربس» از پیشرفت دریایی ایران

 خبر دیگر اینکه،نشریه فوربس به‌دنبال رونمایی ایران از زیردریایی‌های جدید نوشت: ایران به ناوگان نخبگان زیردریایی‌های بدون سرنشین که تاکنون در اختیار امریکا و انگلیس قرار داشت، پیوسته است. به گزارش ایرنا، نشریه امریکایی فوربس افزود: ایران در هفته جاری شناور جدیدی را برای اولین بار در معرض دید عموم گذاشت که به نظر می‌رسد یک زیردریایی بسیار کوچک یا یک زیردریایی بدون سرنشین (UUV) است.

زیردریایی ساخت ایران کاملاً قابل مقایسه با زیردریایی بدون سرنشین بزرگ بوئینگ امریکا (XLUUV) است. گفتنی است آیین الحاق بیش از ۱۰۰ فروند شناور در کلاس‌های مختلف به توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه، صبح پنجشنبه با حضور فرمانده کل سپاه، وزیر دفاع، فرمانده نیروی دریایی سپاه، استاندار هرمزگان و جمعی از فرماندهان و مسئولان در بندرعباس آغاز شد.

شکایت علیه اعتبار نامه نماینده گچساران

 دست آخر اینکه، خبرگزاری مهر نوشته که سه منتخب مجلس یازدهم نسبت به اعتبارنامه غلامرضا تاج‌گردون نماینده گچساران معترض شدند. علیرضا زاکانی، علی اکبر کریمی و روح‌الله نجابت منتخبان مجلس یازدهم در نامه‌ای به حجت‌الاسلام موسوی لارگانی رئیس شعبه ۱۲ به‌دلیل آنچه رانت خواری خوانده‌اند نسبت به اعتبارنامه تاج گردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم معترض شدند.

خراسان

دولت  پیگیر خسارت های ناشی از آشوب های بنزینی

یک نهاد مسئول دولتی در نامه جدید خود خطاب به تعدادی از دستگاه های اجرایی و نهادهای صنفی، از آن ها خواسته است برای پیگیری ارسال مدارک و مستندات مربوط به زیان دیدگان ناشی از اغتشاشات آبان سال 98 اقدام کنند تا با استفاده از ابزارهای حقوقی و سازوکارهای تعریف شده در مراجع قانونی، موضوع مسئولیت کیفری و برآورد میزان خسارت های وارد شده توسط اغتشاشگران و گروه های تروریستی به اماکن صنفی پیگیری شود.

شاهکار مدیریت بحران در نیمی از استان های کشور

گزارش یک عضو کابینه به تعدادی از مدیران مهم دولتی حاکی از آن است که به رغم آن که مراکز مدیریت و کنترل حوادث با داشتن بخش های پایش و مانیتورینگ نقش موثری در مدیریت خطر و کاهش خسارت های جانی و مالی وارد شده ناشی از وقوع مخاطرات طبیعی دارد، اما فقط تاکنون ۱۸ مرکز مدیریت و کنترل حوادث در استان ها تکمیل شده، شش پروژه به صورت نیمه تمام رها شده و عملیات اجرایی در هفت استان کشور نیز به دلیل عدم اختصاص اعتبارات مورد نیاز شروع نشده است!

آرمان

بازداشت یک مدیر ورزشی

دادستانی مرکز استان فارس از بازداشت مدیر کل ورزش و جوانان این استان خبر داد. به نقل از قوه قضائیه، یک منبع آگاه در دادستانی مرکز استان فارس با اعلام خبر بازداشت مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت که بازداشت این شخص، صبح دیروز رخ داده است.

آرزوی یک بازیگر

نوید محمدزاده، بازیگر تئاتر و سینمای کشورمان، در پستی اینستاگرامی، با انتشار عکسی از شهید محمدابراهیم همت، از علاقه‌اش به ایفای نقش این فرمانده جنگ ایران و عراق نوشته است. او در توضیح خود آورده است: «نقشی که دوست دارم بازی کنم».

مهریه همسر امیرکبیر چه‌ بود؟

بازار مهریه‌های عجیب و غریب داغ شده و این روزها عقدنامه ازدواج امیرکبیر با ملک‌زاده خانم عزت‌الدوله از بین اسناد موجود در موزه ملک تهران در فضای مجازی دست به دست می‌شود و نمونه‌ای از مهریه قجری را برای جوانان امروزی به نمایش می‌گذارد. گفتنی است در این رابطه یکی از اسناد موجود در موزه ملک تهران، عقدنامه ازدواج میرزا محمدتقی خان فراهانی (امیرکبیر) با ملک‌زاده عزت‌الدوله خواهر تنی ناصرالدین شاه است که در 25 سطر به خط نستعلیق ممتاز، به سال 1265 قمری؛ و همراه با مهر ناصرالدین شاه در بالای عقدنامه است و تزئینات بسیار زیبا با آب طلا دارد. متن با آیاتی از قرآن کریم آغاز می‌شود، سپس با درود بر حضرت محمد(ص) و خاندان پاک ایشان ادامه می‌یابد.

بیشترین سهم در هیات رئیسه

به اسامی راه‌یافتگان به سکوی هیات رئیسه مجلس نشان می‌دهد که 2 نماینده تهران در کنار محمدباقر قالیباف سرلیست تهران مجوز ورود به هیات‌رئیسه را به‌دست آورده‌اند؛ دو نماینده‌ای که نزدیک به قالیباف تعریف می‌شوند. استان اصفهان و آذربایجان‌شرقی هم هرکدام دو سهم، استان‌های قم، مرکزی، خراسان رضوی، اردبیل و مازندران نیز هرکدام یک صندلی را به دست آورده‌اند.

اخراج خبرنگاران مایکروسافت

مایکروسافت تصمیم گرفته است که تعدادی از خبرنگاران قراردادی خود را اخراج و هوش مصنوعی را جایگزین آنها کند. خبرنگاران اخراجی مایکروسافت اخبار سایت‌های دیگر را رصد می‌کردند و روی سایت ام‌اس‌ان و مرورگرهای اختصاصی مایکروسافت قرار می‌دادند. گفتنی است مایکروسافت با هدف کاهش هزینه‌ها و بهره‌برداری بیشتر از هوش مصنوعی دست به این کار می‌زند.

برکناری 3 مدیر شهرداری کرمانشاه

شهردار کرمانشاه درباره برکناری 3 مدیر شهرداری کرمانشاه اعلام کرد: سه نفر از مدیران شهرداری به دنبال حادثه مرگ زن حاشیه‌نشین در کرمانشاه برکنار شده‌اند. با دستور هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و بر اساس گزارش تیم بازرسی استانداری از حادثه مرگ زن حاشیه‌نشین، رئیس اداره اجرائیات و قائم مقام وی همچنین مسئول امور حقوقی شهرداری منطقه سه برکنار شده‌اند و شهردار منطقه سه نیز تعلیق شده است.

شوک کرونایی سپاهان

دو بازیکن جدید در سپاهان مبتلا به کرونا شده‌اند. این در حالی است که تست کرونای اعضای تیم‌های لیگ برتر و به خصوص بازیکنان مثبت می‌شود و در آخرین شوک به فوتبال ایرات دو بازیکن جدید سپاهان مبتلا به این ویروس شده‌اند. گفتنی است امید نورافکن ستاره باتجربه سپاهانی‌ها که نقش کلیدی در این تیم دارد، یکی از مبتلایان است. نورافکن با انتشار یک استوری در اینستاگرام خبر ابتلایش به کرونا را اعلام کرده است.

دستور قضایی علیه سوشا

سوشا مکانی مدت‌ها به‌خاطر شلوار باب اسفنجی، مدل موهای عجیبش و همچنین عکس‌هایش در فضای مجازی سوژه رسانه‌ها بود، اما یک‌بار این حواشی از خط قرمز عبور کرد. مکانی به تازگی در رابطه با بازی معروف مقابل سپاهان و اتفاقات قبل از مسابقه مقابل حریف، افشاگری بزرگی کرد و گفت: روز بازی پرسپولیس و سپاهان در زمان برانکو در ورزشگاه آزادی، پس از احضار، مرجع قضایی در دادگاه گفت تو نباید به این بازی برسی.

جریمه میلیاردی برای قاچاقچی کولر

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان گفت‌: گزارشی از سوی نیروی انتظامی شهرستان ایذه به اداره تعزیرات حکومتی این شهرستان در مورد قاچاق تعدادی کولر گازی و لوازم آن ارسال شده است. نعمت‌ا... بیرانوندی افزود: رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ایذه پس از استعلامات لازم، متهم را به ضبط کالا و پرداخت 2 میلیارد و 94 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرده است. بیرانوندی در ادامه اظهار داشت: با توجه به پذیرش اتهام وارده از سوی متهم این رای به اجرای احکام تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال و جریمه وصول شده است.

بازداشت مجری CNN

به دنبال کشیده شدن اعتراضات به مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست به دست پلیس و افزایش اعتراضات خیابانی در ایالت مینه‌سوتای آمریکا، عمر خیمنز خبرنگار سیاه‌پوست شبکه سی‌ان‌ان نیز در حال پوشش خبری این اعتراضات بازداشت شده است. بر اساس اعلام شبکه سی‌ان‌ان، تهیه‌کننده و همچنین فیلمبردار این برنامه پوشش زنده خبری نیز توسط پلیس دستگیر شده‌اند. گفته می‌شود یکی از اعضای سفیدپوست تیم خبری سی‌ان‌ان پس از نشان دادن کارت شناسایی خود دستگیر نشده و با رفتاری متفاوت از سوی پلیس همراه شده است.

علت آتش‌سوزی میانجنگل فسا

رئیس اداره محیط زیست شهرستان فسا در مورد علت آتش‌سوزی میانجنگل فسا گفت: بی‌احتیاطی گردشگران در منطقه میانجنگل فسا منجر به آتش‌سوزی در پوشش بوته‌ای این منطقه شده است. بهنام محمدی اظهارداشت: این آتش‌سوزی که عصر جمعه نهم خردادماه رخ داده است با اقدام سریع نیروهای منابع طبیعی، محیط‌زیست، آتش‌نشانی فسا و سروستان و 20 نفر از اهالی منطقه در عرض نیم ساعت مهار شده است. وی افزود: در این آتش‌سوزی قریب 50 بوته جنگلی و مرتعی به‌طور کامل سوخته ولی هیچ‌گونه درختی در آتش نسوخته است.

ناگفته عجیب از نمایندگان زن

پروانه سلحشوری نماینده مجلس دهم مدعی است که بعضی از زنان نماینده اکراه داشتند با وی عکس بگیرند. وی یکی از 17 زنی بود که به مجلس دهم راه یافته است. او می‌گوید هرگز از اینکه بخواهد مسائل و مشکلات زنان را فریاد بزند و روی آن پافشاری کند نهراسیده؛ هرچند این همین نهراسیدن، مواقعی فشارها را بر او بیشتر کرده است؛ «این اواخر وضعیت من به گونه‌ای شده بود که حتی من حس می‌کردم بعضی از همکارانم که زن هستند اکراه دارند که با من همراه باشند و حرف بزنند، پیش خودشان فکر می‌کردند شاید عکسی از آن‌ها گرفته شود و بعدا بشود مدرک جرم».

بازداشت داور معروف

داور 40 ساله و سرشناس اهل اسلوونی به جرم همکاری با باندهای قاچاق مواد مخدر دستگیر شده است. اسلاوکو وینچیچ، همراه 26 مرد و 9 زن در کلبه‌ای در حومه شهر بیلینای بوسنی در دام پلیس افتاد. وینچیچ به ارتباط با تیژانا ماکسیموویچ، قاچاقچی مشهور بالکان متهم شده است. این داور در فصل متوقف شده لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا قضاوت 6 بازی از جمله دیدار خنت-لیورپول و منچسترسیتی- شاختار را برعهده داشته است. قضاوت بازی اینتر-ختافه در لیگ اروپا نیز برعهده او بوده که این بازی به دلیل شیوع کرونا لغو شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    9 0
    نجفی با کُلت آمد! او همسرش را گلوله باران کرد!! دشمنان ایران از او حمایت کردند!!!
    • علی IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      5 1
      امثال ترکان میترسند بگویند دولت بعد دولت انقلابی است بخاطر همین از واژه اصولگرا استفاده میکنند. آقای ترکان اصولگراها و اصلاح طلبها از دولت شما حمایت کردند و دیگر وجود ندارند. الان جراین سوم و مردمی انقلابی را باید باور کنید
  • عباس IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    8 1
    اونوقت آقای ترکان سپهب ، درجه دار،زنرال دولت تدبیر وامید اینرو از روی همون تز آبکوشت بزباش مطرح نمودند؟واقعاٌ ایم مملکت رو واین نظامرو اینا چرا ولش نمیکنن.آقایه عمری بردید و خوردید وبه ریش همه خندیدی بسه دیگه برید بشنید یه کناری تا مردم یه نفس راحت بکشند،اصلاٌ به تو و امثال توچه ربطی داره
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    12 0
    خدا کند اصولگرای عدالت طلب بیا د بالا اصولگرای بازار صفت نمیخواهیم
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    0 1
    حداد عادل گزینه اصو لگرایان برای ۱۴۰۰
  • حسن IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    4 0
    ترکان#ابگوشت بز باش
  • DE ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    2 0
    ترکان: رئیس ‌دولت آینده یک اصولگرا خواهد بود تا نیامده سرکار جلوی دله دزدیها رو بگیره تتمه ش رو هم بار کنید بریم. که اومد دیگه نمیشه خورد و دررفت.
  • احمد ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    0 1
    والا به الا ما که از این دولت تکفیر و نومید چیزی ندیدیم برید کنار بابا جان جوانهای انقلابی زیادند حقوق نجومی هم نمیخواهند وجدان و شرف دارند.غصه نخور برادر جان حتما اصواگرا میاد حتما
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
    1 1
    دولت آینده قطعا غیر اصولگرا وحتی به احتمال قوی اصلاح طلب خواهد بود چون برای اینکه تمام تقصیرها ونا کارامدی های نظام را بپوشانند باید یک ارگان یا نهادی وجود داشته باشد تا کاسه کوسه ها را سر او بشکنند وبه او نق بزنند وآن باید یک دولت اصلاح طلب وخارج از مسئولین انتصابی نظام باشد تا بتوان به او انتقاد کرد ونا کارامدیها را به گردن او انداخت پس دولت بعدی قطعا اصلاح طلب خواهدبود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس