کد خبر 1078155
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۱
صدای آمریکا نمایه

رئیس‌گروه اقدام علیه ایران از عملکرد ضعیف صدای آمریکا علیه ایران انتقاد کرد!

به گزارش مشرق، برایان هوک رئیس‌«گروه اقدام ایران» در دولت آمریکا طی یادداشتی در روزنامه نیویورک‌پست نوشته است: «لازم است صدای آمریکا (VOA) عملکرد بهتری در مقابله با پروپاگاندای ایران و انتشار اطلاعات از سوی این کشور داشته باشد. این برای دولت ترامپ اولویت است.»

این مسئول آمریکایی در ادامه این یادداشت افشا کرده: «بخش فارسی صدای آمریکا که از سوی کنگره تأمین مالی می‌شود سال گذشته بیش از ۱۷ میلیون دلار بودجه از پول مالیات‌ دهندگان آمریکایی دریافت کرده‌ اما صدای آمریکا در معرفی آمریکا به ایران با مطالب واقعیت‌محور، قابل‌اعتماد و موثق ناکام بوده است.»

انتقاد دولت‌مردان آمریکا به صدای آمریکا از آن جهت است که این شبکه علی‌رغم بودجه ۱۷ میلیون دلاری و با وجود تولید برنامه‌های ضدایرانی نتوانسته در راستای منافع آمریکا بر افکار عمومی مردم ایران تأثیرگذار باشد.

آنچه کاخ سفید را به چنین واکنش‌های شتابزده‌ای برانگیخته تنها به کم‌کاری حقوق بگیران‌شان بازنمی‌گردد بلکه آنها از تاثیرگذاری شبکه های برون‌مرزی ایران به‌شدت خشمگین هستند و این درحالی است که معاونت برون‌مرزی صداوسیما به اندازه یک شبکه آمریکایی هم بودجه دریافت نمی‌کند.

درمقابل، موفقیت تلویزیون‌های برون مرزی جمهوری اسلامی با کم‌توجهی مسئولان دولتی ایران مواجه است تا جایی که فقط به خاطر حدود ۴۰۰ هزار یورو، شبکه‌های ایرانی یکی پس از دیگری از فضای ماهواره‌ای محو می‌شوند. ابتدا الکوثر، سپس سحر اردو در ادامه هم ممکن است آی‌فیلم انگلیسی به آنها اضافه شود.قطع برنامه‌های الکوثر و سحر اردو از ماهواره به‌دلیل بدهی دولت ایران به شرکت‌های یوتلست و پاکست دقیقه در آستانه روز قدس، سالروز قیام ۱۵ خرداد و نیز مراسم رحلت امام خمینی در ۱۴ خرداد صورت گرفت.به همه این موارد می‌توان سایر اعمال دولت آمریکا را نیز اضافه کرد؛ دستگیری بی‌دلیل مرضیه هاشمی و مسدود کردن مستمر شبکه‌هایی مانند پرس‌تی‌وی در فضای مجازی و... نشانه‌ای دیگر از عصبانیت مقامات کاخ سفید از میزان تاثیرگذاری شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیماست.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جواد IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    1 4
    دولت آمریکا پول داره وخرج میکنه دولت ایران پول نداره ونباید خرج های الکی بکنه دولت اگه پول داره بایستی خرج مردم کشور بکنه نه با اون تبلیغات الکی پلکی برای حکومت بکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس