کد خبر 1077716
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
پلیس قاتل

پلیس ایالت مینسوتا، افسر پلیسی که با فشردن زانوی خود باعث خفه شدن یک جوان سیاه‌پوست در مینیاپولیس شده بود را بازداشت کرد.

به گزارش مشرق، پلیس ایالت مینسوتا، «درک چائووین» افسر پلیسی که با فشردن زانویش بر گردن «جورج فلوید» جوان سیاه پوست آمریکایی،‌ باعث مرگش شد را بازداشت کرد.

دوشنبه گذشته بود که یک این افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، جورج فلوید را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

پس از آن، مردم میناپولیس در اعتراض به خشونت پلیس علیه رنگین‌پوستان به تظاهرات و اعتراضات پرداختند و ناآرامی‌ها برای سه روز پیاپی همچنان ادامه دارد و این بار معترضان به سراغ منبع اصلی اعتراضات خود، یعنی مرکز پلیس این شهر رفتند و مرکز پلیس مینیاپولیس را به آتش‌کشیدند.

با تشدید اعتراضات، مقامات ایالت مینه‌سوتا، ۵۰۰ نفر از نیروهای گارد ملی را در شهر میناپولیس مستقر کردند و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز در پیامی در توئیتر از حضور نیروهای گارد ملی این کشور در شهر میناپولیس خبر داد. وی گفت که این نیروها کاملا آماده هستند. 

رسانه‌های آمریکایی گزارش می‌دهند علی‌رغم اینکه بطن اصلی اعتراضات اخیر علیه خشونت‌های پلیس آمریکا علیه رنگین‌پوستان است اما نیروهای امنیتی و پلیس این کشور در مواجه با این تظاهرات‌ها، بازهم به تدابیر و اقدامات خشن متوسل شده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    9 0
    این بازداشت برای حفظ جان ان پلیس است و بعدا طی یک دادگاه فرمایشی او را ازاد می کنند
  • IE ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    8 0
    ملعون کثیف از گرگ بددتر و درنده تر تویی
  • DE ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    9 0
    اتفاقا به خاطر حفاظت از جانش به اداره ی پلیس برده شده و نه برای محاکمه. دادستان هم در حال بررسی جرم درجه سه هست یعنی یک قتل غیر عمد اتفاقی که احتمالا بعد از چند سال دادگاه و افتادن آبها از آسیاب دفاع شخصی حساب می‌شود و پرونده بدون مجازات خاصی مختومه اعلام می‌شود. باید مردم در خیابان بمانند تا هر چهار نفر سریعا محاکمه شوند.
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    9 0
    ظلمی آشکار در کمال خونسردی این طناب ظلم بزودی پوسیده خواهد شد مرگ بر آمریکا
  • مهرناز IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    2 1
    تظاهرات چنین گسترده با تخریب سیاهوستان ورنگین پوستان " فقط عامل مرگ این سیاهپوست بوسیله این پلیس که دستگیر شد " پایان نمی یابد " سیاهپوستان ورنگین پوستان امریکا تبعیض نژادی را در شیوع کرونا " بادردی از مرگ هزاران نفر در بی توجهی به درمان شان احساس کردند " له شدنشان را به وضوح دیدند " باید یکباردیگر " سیاهپوستان امریکا جهت تبغیض پنهانی که اکنون اشکار شده " بجنگند.
    • آریا IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      0 0
      همشون برن به جهنم. سرزمین یانکی‌ها بایستی از کره خاکی نابود بشه تا بلکه درد مردم کشورهایی که به خاک خون کشیدن رو بفهمن. همشون از یک قماشن، اینها برای ذلت من و شما و مسلمانان بجاش که برسه متحد هستن.. پس خوتو ناراحت نکن
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    2 5
    #آسیه_پناهی میدونین که؟
  • رهام حسامی IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    0 0
    فکر کردید چرا در مورد مرگ وحشی گرانه مسلمانان در یمن یا سوریه چرا کشورهای متمدن تظاهرات نمیکنند و بعد بخاطر یک سیاه پوست تظاهرات میکنند جواب ان ساده هست .تبلیغات و انچه از من شما در تلوزیون انها به خورد انها داده اند وگرنه انها هم انسان هستند و از من شما بهتر نباشند بدتر هم نیستند .در تلوزیون انها و رسانه ها ما را قومی وحشی و تروریست معرفی کرده که اسلام دین جنگ هست .و چیزی از جنایات در انجا نمایش نمیدهند .اگر ما به مردم انجا بفهمانیم با رسانه که اسلام صلح و دوستی هست و این جنایات دخالت انها هست در امور دیگران . ماهم شر را دوست نداریم .انگاه انها هم علیه جنایات تظاهرات میکنند وشدیدتر .دیگر قدرت مردان مانند دولت ترامپ به ترورست ها اسلحه نمیدهند و چه بسا که مردمانی از خود مردم به جای ترامپ بیایند که انها دشمن ادم کشی باشند .من مردم امریکا را تحسین میکنم انها هم انسان هستند و باید علیه ظلم حرکت کنند تا ریشه دولت ظالم انها و اسرائیل و عرب های خونخوار کنده شود .یعنی مردمان کشورهای ظالم مثل امریکا .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس