ترامپ نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا که تا چندی پیش خواستار رفتار مسالمت‌آمیز با آشوب‌ها در ایران بود اکنون دستور شلیک به معترضان آمریکایی را داده است.

به گزارش مشرق، هر روز که از حضور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید می‌گذرد تحولات مختلف باعث می‌شوند او به سبب ناآشنایی به قواعد رفتار سیاسی در آمریکا زوایای بیشتری از سیاست‌های این کشور را ناشیانه لو بدهد. 

تازه‌ترین اقدام ترامپ که تعاریف دوگانه آمریکا در ژست‌های حقوق بشری این کشور را به معرض دید عموم گذاشته دستوری است که او برای شلیک به معترضان آمریکایی صادر کرده است. 

ترامپ که تا دیروز از آشوبگران در ایران و ونزوئلا حمایت می‌کرد و مدعی بود که باید به آنها اجازه تظاهرات داد امروز خواستار شلیک به معترضان خشمگینی شده که به یک مسئله واقعی اعتراض دارند: برخوردهای خشونت‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان آمریکایی و قتل آنها. 

بیشتر بخوانید:

خبرنگار سی ان ان پس از آزادی از بازداشت پلیس آمریکا: مابرگشتیم

فیلم/ "مینیاپولیس" معرکه معترضان با نژادپرستی

واکنش سازمان ملل به قتل شهروند سیاهپوست توسط پلیس آمریکا

آمریکا در آتش و خون: اغتشاش و هرج‌ومرج مرگبار، مینیاپولیس را به منطقه جنگی تبدیل کرد +تصاویر

ترامپ امروز تهدید کرده بود اگر تظاهرات معترضان به خشونت پلیس آمریکا علیه رنگین‌پوستان ادامه یابد، نیروهای امنیتی به سمت آنها شلیک خواهند کرد.

ترامپ در واکنش به هجوم معترضان به مرکز پلیس شهر «مینیاپولیس» و آتش زدن آن، در صفحه توئیتر خود نوشت: «نمی‌توانم بایستم و تماشا کنم که چنین اتفاقی برای شهر بزرگ مینیاپولیس می‌افتد. [مشکل] فقدان رهبری است».

وی با ابراز نارضایتی از عملکرد شهردار مینیاپولیس در مقابله با این اعتراضات، افزود: «یا جاکوب فرِی، شهردار چپ‌گرای افراطی بسیار ضعیف این شهر، خودش را جمع‌وجور می‌کند و شهر را تحت کنترل درمی‌آورد، یا من گارد ملی را اعزام می‌کنم تا این کار را به درستی انجام دهند».

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیت دیگری ضمن توهین کردن به معترضان آمریکایی و نمک‌پاشیدن به روی زخم کسانی که علیه خشونت پلیس با رنگین‌پوستان این کشور تظاهرات کردند، نوشت: «این اراذل و اوباش، به یاد و خاطره جورج فلوید بی‌احترامی می‌کنند و من اجازه نمی‌دهم این اتفاق رخ دهد».

ترامپ سپس به تهدید آنها روی آورده و گفت: «با تیم والز، فرماندار [مینه‌سوتا] صحبت کرده و به او گفتم ارتش در تمام مسیر با اوست. هر مشکلی باشد ما کنترل را به دست می‌گیریم، اما زمانی که غارتگری شروع شود، شلیک هم شروع می‌شود».

تحریک ترامپ به خشونت علیه معترضان به قدری بوده که شبکه اجتماعی توئیتر برای این توئیت هشدار ترویج خشونت صادر کرده و نوشته محتوای پیام او به دلیل «شکوهمندسازی خشونت» نقض قوانین این رسانه به شمار می‌رود.

همزمان، ساعاتی قبل‌تر رسانه‌های آمریکا از استقرار ۵۰۰ نفر از نیروهای گارد ملی آمریکا در شهر میناپولیس خبر داده‌اند. 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر مفتخرانه از حضور نیروهای گارد ملی برای سرکوب اعتراضات سخن گفته و گفته که این نیروها «کاملا آماده» هستند.

او در توئیتر نوشت: «گارد ملی به صحنه آمده است. آنها در میناپولیس هستند و کاملاً آماده‌اند.»

ترامپ در حالی از معترضان آمریکایی به عنوان اراذل و اوباش یا غارتگر یاد کرده که آبان‌ماه سال گذشته از اغتشاشگرانی که بانک‌ها را به آتش می‌کشیدند به عنوان معترض یاد می‌کرد و خواستار اعطای «حق اعتراض» به آنها بود. 

این تناقض در رفتار و کردار ترامپ مورد توجه «لیزا سویج»، نامزد مجلس سنای آمریکا هم قرار گرفته. او در توئیتی نوشته است: «دولت آریکا مدعی بود در جاهایی مثل ایران، ونزوئلا و هنگ‌کنگ در کنار معترضان ایستاده است. حالا که مردم دارند برای عدالت در آمریکا اعتراض می‌کنند، رئیس‌جمهور آنها را به شلیک تیر تهدید کرده است.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    45 5
    بی بی سی نظری نداره؟ بلندگوهای داخلیش چی؟ (رسانه های اصلاح طلب)
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      1 0
      ترامپ بچه کف بازاره! شوخی موخی نِداره
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    5 0
    در شلیک های امریکا چند نفر کشته شدن
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      1 1
      در موارد عادی و بدون اشوب حدود 1000 نفر در سال توسط پلیس و تا کنون 2 نفر در اشوب سه روزه البته هنوز از حمله به مراکز نظامی چیزی گزارش نشده
  • کوروش IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    3 1
    فقط 7ماه بعد!تصویر غرب چه شد؟!؛خدایی هم هست!؟!شاید!؟!!!
  • سید IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    6 2
    مرگ بر ترامپ جنایتکار و غرب پرستان
  • . IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    8 1
    صادق زیباکلام نظری نداره؟
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    8 1
    از همه مهمتر مصی و مهناز و مریم و ترانه و باران و......بخصوص هدیه با همراهی سفیر بریتانیا نظری ندارند آیا......برای بار دوم میپرسم آیا......
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    3 7
    ایالات متحده مهم ازادی و ازادگیه باید تمام دشمنان ازادی و ازادگی رو حذف کرد. امریکا بمیره جهان ازاد میمیره
    • سید ID ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      2 1
      ای غرب زده بدبخت چی شده امریکا شورش شده مکرتون به خودتون برگشت خخخخ و مکروا و مکر الله ، الله خیر الماکرین
    • سعید IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      1 1
      تو دنبال آزادی نیستی. دنبال هرزگی و بی بندوباری هستی.
  • سرباز سلیمانی IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    6 0
    اون موقع بی بی سی وامثالهم کروکورولالن ازبس که دروغگو وخیانت کارند
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    12 2
    نه بابا ترامپ اهل شرو دعوا نیست چون خیلی احمقه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس