کد خبر 1077606
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
بنیامین نتانیاهو نمایه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص اشغال کرانه باختری گفت: «۳۰ درصد کرانه باختری الحاق خواهد شد».

به گزارش مشرق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه محلی «ماکور ریشون» در ارتباط با اشغال کرانه باختری گفت که کابینه‌اش ۳۰ درصد کرانه باختری را «الحاق خواهد کرد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی  در این خصوص گفت:‌ «اسرائیل حاکمیت خود را بر ۳۰ درصد کرانه باختری تحمیل خواهد کرد یا معادل ۵۰ درصد منطقه "ج"».

بیشتر بخوانید:

عادی‌سازی روابط با تل‌آویو این بار زیر چتر کرونا!

آغاز مقدمات اشغال اراضی کرانه باختری

طبق توافق دوم «اسلو» در سال ۱۹۹۵، منطقه ج که ۶۰ درصد مساحت کرانه باختری را تشکیل می‌دهد، تحت کنترل امنیتی و اداری تل‌آویو قرار دارد.

بنیامین نتانیاهو با اشاره به طرح موسوم به «معامله قرن»، گفت: «طی چهار سال، به فلسطینی‌ها یا اسرائیلی‌ها اجازه نخواهد داد در ۵۰ درصد از مساحت منطقه ج ساخت‌ و ساز کنند».

معامله قرن به طرح دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفته می‌شود که برای ایجاد سازش دولت فلسطین و رژیم اشغالگر قدس تدوین شده و آن را طرح صلح می‌خوانند. بنا بر این طرح، رژیم اسرائیل، در ازای دریافت امتیازهایی فراتر از تعهدات قبلی سازمان آزادی‌بخش فلسطین و قطعنامه‌های شورای امنیت و همچنین الحاق بخش‌هایی از مناطق اشغال‌شده به خاک خود، با تشکیل دولت مستقل فلسطینی موافقت می‌کند اما نه پایتختی قدس را می‌پذیرد نه بازگشت میلیون‌ها آواره را.

به گفته این روزنامه صهیونیستی، در مناطقی که به گفته نتانیاهو قرار است فلسطینی‌ها از ساخت و ساز در آن منع شوند، هیچ شهرکی وجود ندارد.

نتانیاهو افزود که موضوع «الحاق» در راستای اجرای توافق ائتلافی با «بنی گانتز» وزیر دفاع این رژیم، برای رأی‌گیری در کابینه و کِنست‌ (پارلمان رژیم صهیونیستی) مطرح خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه آیا مسئله برپایی کشور فلسطین در هفتاد درصد از مساحت کرانه برای رأی‌گیری مطرح خواهد شد یا نه، گفت: «این بحث جداگانه‌ای است. تصمیمی از جانت کابینه در این خصوص پیش‌بینی نمی‌کنم».

نتانیاهو ادامه داد:‌ «اما حکومت، تصمیمی درباره جزئیات طرح (معامله قرن) یا پذیرش آن نخواهد داشت. همانطور که در واشنگتن گفتم من بر پایه طرح ترامپ آماده مذاکره با فلسطینی‌ها هستم».

در همین ارتباط، چند ماهی است که یک کمیته صهیونیستی-آمریکایی به باز ترسیم نقشه‌های مناطق یادشده در کرانه باختری می‌پردازد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ارتباط با اینکه آیا نقشه تکمیل شده‌اند یا نه، گفت: «نه هنوز، همچنان بر روی آنها کار می‌کنیم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس