کد خبر 1077545
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
هشدار تند پکن به واشنگتن درباره دخالت در امور هنگ‌کنگ

وزارت خارجه چین درباره دخالت‌های آمریکا در امور هنگ‌کنگ و جنجال‌سازی درباره تصویب لایحه امنیت ملی در رابطه با هنگ‌کنگ هشدار داد و واشنگتن را به اقدامات متقابل تهدید کرد.

به گزارش مشرق، به دنبال شدت گرفتن مواضع ضد چینی آمریکایی‌ها بر سر تصویب لایحه امنیت ملی در ارتباط با هنگ‌کنگ در کنگره ملی خلق چین، پکن به واشنگتن درباره تبعات «اصرار بر مداخله در امور داخلی چین» هشدار داد.

به نوشته «اسپوتنیک»، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به شدت گرفتن مواضع مداخله‌جویانه آمریکا در قبال تایوان و هنگ‌کنگ، امروز جمعه از واشنگتن توقف فوری مداخله در امور داخلی پکن را خواستار شد و با بررسی لایحه امنیت ملی چین در ارتباط با هنگ‌کنگ در شورای امنیت سازمان ملل به شدت مخالفت کرد.

بیشتر بخوانید:

«ژائو لیجیان» خطاب به آمریکا اعلام کرد که واشنگتن فورا به دغل‌کاری‌های سیاسی در موضوع تصویب لایحه امنیت ملی در ارتباط با هنگ‌کنگ در کنگره ملی خلق چین پایان دهد.

سخنگوی دستگاه دیپلماتیک چین ادامه داد: « ایالات متحده با درخواست کردن برای صحبت درباره این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل، به طرزی فاحش در امور داخلی چین دخالت می‌کند».

وی افزود: «اگر ایالات متحده همچنان به دخالت کردن اصرار ورزد، چین برای اجرای اقدامات ضروری متقابل آمادگی دارد».

مقامات آمریکا در روزهای اخیر با اتخاذ مواضعی مداخله‌جویانه، چین را در ارتباط با لایحه امنیت ملی در ارتباط با هنگ‌کنگ تهدید کرده بودند و «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا هم به کنگره این کشور اعلام کرد واشنگتن دیگر هنگ‌کنگ را خودمختار نمی‌داند.

سیاست «یک کشور، دو سیستم» یا سیاست «چین واحد» از سال ۱۹۷۹ تا به امروز موضع رسمی دولت‌های جمهوری‌خواه و دموکرات بوده و طبق آن واشنگتن هنگ‌کنگ و تایوان را بخشی از سرزمین اصلی چین می‌داند اما آمریکا در عمل طی سال‌های اخیر با اقداماتی از قبیل فروش تسلیحات پایبندی کامل به این سیاست نشان نداده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    1 0
    هیچ کدومتون جرئت غلطی را ندارید مگر این که خدا بخواد که در نبرد با هم مشغول بشید....این ایران اسلامی هست که در سایه سار الطاف بیکران الهی بارها مشتی محکم در پوزه ی آمریکا زده و این مسیر به حول قوه ی الهی بازم ادامه داره...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس