کد خبر 1077470
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

در این مقاله قصد داریم به صورت کاملا کاربردی و ساده به آموزش ساخت عایق صدا برای منازل بپردازیم.

اولین مرحله برای ساخت عایق صدا، پیدا کردن نقاطی است که در مقابل ورود صدا آسیب پذیر هستند. به طور مثال درب ها، پنجره ها، شکاف ها و دیوار مشترک نمونه هایی از نقاط مستعد برای ورود نویز به منزل شما می باشند. با شرکت آرام گستر پارس همراه باشید تا برای هر کدام از نقاط فوق روش های آسان، کاربردی و امتحان شده را معرفی کنیم.

عایق صوتی درب ها

· استفاده از پرده: اگر درب منزل شما (به خصوص درب خارجی منزل تان) سبک و تو خالی می باشد، احتمالا شما نیز ورود صدا را از این نقطه داشته باشید. برای جلوگیری از ورود نویزها از طریق درب می توانید با پتو، ملافه و یا هرچیزی که بتواند درب را مقاوم تر کند استفاده کنید.(پرده های به خصوصی با نام پرده های آکوستیک وجود دارد که از آن ها نیز می توانید استفاده کنید)

· استفاده از فرش: برای پرکردن فضای زیر درب ورودی حتما از فرش استفاده کنید. با توجه به فاصله ی موجود میان پایین درب و کف خانه، آن جا مکان بسیار مناسبی برای نفوذ نویزها می باشد. پس حتما در ورودی درب منزل تان از فرش و یا قالیچه های کوچ استفاده کنید.

· درب عایق صدا: راه های گفته شده در صورتی است که نخواهید از درب های عایق صدا استفاده کنید. توصیه ما اکیدا استفاده از درب های ضد صدا می باشد. در صورت استفاده از آن ها می توانید دیگر نگران ورود صدا از طریق درب ها نباشید.

عایق کاری پنجره ها

احتمالا مهم ترین عامل ورود صدا از کوچه و یا خیابان به داخل منزل شما، پنجره ها می باشند. آن ها چون به طور مستقیم در مقابل صدای بیرون هستند و هم نسبت به دیوار و درب ها نازک تر می باشند، صدا را راحت تر انتقال می دهند. پس در مورد دومین مورد به آموزش ساخت عایق صدا برای پنجره ها می پردازیم و راه های جلوگیری از نفوذ صدا از طریق آن ها را بررسی می کنیم.

· استفاده از برچسب: برای ضخیم تر کردن پنجره های خود که منجر به افزایش مقاومت آن ها در برابر صدا شوند، می توانید از انواع برچسب ها استفاده کنید. این برچسب ها با افزایش قطر پنجره می توانند جلوی منافذ احتمالی آن ها را نیز بگیرند. ضمنا در این مورد نیز برچسب های مخصوصی وجود دارد.

· استفاده از پرده: برای پنجره های خود حتما از پرده استفاده کنید. هرچه پرده ها ضخیم تر مقاومت آن ها بیشتر می شود. در بین پرده ها نیز بهترین گزینه استفاده از پرده های آکوستیک می باشد. همچنین می توانید از پتو و ملافه نیز به جای پرده ها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که هرچه پتو ضخیم تر باشد، مناسب تر است.

· پنجره های دوجداره: گزینه های بالا تا حدی می توانند به شما در مورد نویزهای ورودی از پنجره کمک کنند. اما بهترین و مطمئن ترین گزینه استفاده از پنجره های دوجداره می باشد. آن ها این اطمینان را به شما می دهند که دیگر خیال تان از بابت صداهای خیابان که از پنجره وارد می شدند، راحت باشد.

پر کردن درز ها و شکاف ها

بسته به نوع شکافی که وجود دارد می توانید از چسب چوب، کاغذ و هرچی که آن شکاف و درز را پر کند، استفاده کنید. در این مرحله برای شکاف های کوچک از چسب های تفنگی نیز می توانید استفاده کنید. شکاف ها به خصوص اگر در دیوارهای خارجی باشند، حتما سعی در مسدودکردن آن ها داشته باشید. همچنین در این قسمت استفاده از انواع نوارها نیز برای پرد کردن فواصل و به عنوان درزگیر توصیه می شود.

عایق صوتی دیوار های مشترک

در ادامه به آموزش ساخت عایق صدا برای دیوار مشترک خواهیم پراخت. بهتر است که قبل از خرید عایق صوتی راهکار های کم هزینه یا حتی رایگان زیر را استفاده کنید.

· استفاده از رنگ های ضد صدا: برای مقاوم کردن دیوارهای خود به خصوص دیوار مشترک می توانید از رنگ هایی که در برابر صدا مقامت می کنند، استفاده کنید. اگر تمایلی به استفاده از رنگ های ضد صدا ندارید، می توانید از کاغذ دیواری نیز استفاده کنید. آن ها منافذ دیوارها را نیز پر می کنند.

· استفاده از انواع عایق های صوتی: مناسب ترین روش برای افزایش مقاومت دیوارهای مشترک در برابر صدا، استفاده از عایق های صوتی مانند: عایق های صوتی آکوستیک – عایق های صوتی شانه تخم مرغی می باشد. عایق های صوتی شرکت آرام گستر پارس علاوه بر ضد صدا بودن، در مقابل حرارت و شعله نیز مقاوم می باشند و به عنوان عایق صوتی حرارتی می توانید از آن ها استفاده کنید.

· استفاده از انواع تابلوها یا کتابخانه: شما بر روی دیوار مشترک خود می توانید از انواع تابلوها استفاده کنید و یا کتابخانه خود را در آن جا قرار دهید. این کار کمی دیوار شما را مقاوم تر می کند.

عایق کاری کف خانه

· استفاده از فرش: اولین راه برای مقاوم کردن کف خانه(به خصوص برای جلوگیری از ورود صدا به طبقه پایین) استفاده از فرش می باشد. پهن کردن فرش و قالیچه و موکت در کف خانه می تواند اولین سد دفاعی برای جلوگیری از انتقال صدا باشد.

· استفاده از سرامیک های عایق صوتی: برای کفپوش خانه خود می توانید از انواع عایق های کف خانه استفاده کنید. استفاده از آن ها، انتقال صدا را میان طبقات بالا و پایین از بین می برد.

استفاده از وسایل منزل

شما با چیدن دکوراسیون منزل خود به صورت هوشمند نیز می توانید تا حدی جلوی نویزها را بگیرید. ابتدایی ترین روش و آسان ترین آن ها استفاده از اثاثیه منزل می باشد. به طور مثال همانطور که گفته شد از کتابخانه در دیوار مشترک استفاده کنیم. و یا فرش خود را به نحوی پهن کنیم که زیر در را بپوشاند و بسیاری از ایده های دیگر که می توان از آن ها بهره گرفت.

خرید عایق صوتی یا استفاده روش های رایگان؟

در این مقاله سعی کردیم راه های ساده و کاربردی که قابلیت پیاده سازی در منزل را دارند را بیان کنیم که شما می توانید قبل از اقدام برای خرید عایق صوتی این روش ها را آزمایش کنید.

امروزه با گسترش آپارتمان نشینی، دانستن نکاتی درباره عایق صوتی و آموزش ساخت عایق صدا امری واجب است و شما با داشتن اطلاعات کمی می توانید تا حد بسیار خوبی از ورود این نویزها و صداهای مزاحم، به داخل محیط خانه یا دفتر کار خود جلوگیری کنید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس