آب آشامیدنی

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان گفت: از فردا ۲۰ تانکر برای انتقال آب به ظرفیت موجود آب‌رسانی به غیزانیه اهواز اضافه می شود.

به گزارش مشرق، سردار حسن شاهوار پور بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: غیزانیه دارای ۸۵ روستا بوده و در شرق شهر اهواز واقع شده است و این منطقه مدتی است که با مشکلات کم‌آبی روبه‌رو بوده و شغل مردم آن به طور عمومی دامدار و کشاورز هستند.

بیشتر بخوانید:

«غیزانیه» برگی درخشان از مطالبه‌گری ایرانی

وی افزود: سیستم لوله‌کشی آب در این منطقه فرسوده بوده است و کفایت آب شرب و دام این افراد را نمی‌کند.

فرمانده سپاه استان خوزستان بیان کرد: در این راستا کارهایی از سال ۹۵ پیگیری شد و بنا بوده است در دو فاز آب این منطقه فراهم شود، فاز اول ۲۴ کیلومتر از رودخانه کارون به صفیره منتقل شود که اکنون کامل شد و تا دو هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

شاهوار پور با اشاره به اینکه فاز دوم نیز ۲۸ کیلومتر بوده که ۶ کیلومتر از آن تأمین شده و مابقی نیز مانده است، عنوان کرد: اقدامات اضطراری که اکنون مورد نیاز است از جمله تانکرهایی که اکنون در منطقه برای تأمین آب شرب کمک کند که در بخشی از این موضوع سپاه و گروه‌های جهادی بسیج کمک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از فردا ۲۰ تانکر برای انتقال آب به ظرفیت موجود اضافه می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی روستاهای این منطقه شبکه انتقال آب ندارند با طرح اداره کل آب و فاضلاب اهواز این طرح نیز برای بهبود وضعیت اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه استان خوزستان گفت: در گذشته این روستاها چاه داشتند اما امروز آب این چاه‌ها شور شده است و نیاز به بررسی دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس