بسیج مردمی (1).jpg

نیروهای مسلح عراقی سلسله عملیات های جدیدی را علیه بقایای داعش آغاز کرده اند و با تاکتیک های جدید موفق شدند شماری از فرماندهان تروریست ها را شکار کنند.

به گزارش مشرق، همزمان با افزایش تحرکات و حملات هسته‌های خاموش و بقایای گروهک تروریستی داعش در استان های شمالی و غربی، نیروهای عراقی نیز عملیات های متعددی را برای شکار تروریست ها در دستور کار قرار داده اند.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات میدانی را در مناطق شمالی و غربی دنبال می کند، در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای عراقی در جریان عملیات های جدید، تاکتیک ها را به تناسب بافت هر منطقه انجام می دهند تا آرامش را به مناطق آلوده بازگردانند.

این منبع میدانی با بیان این که کمین های دقیق یکی از شیوه های جدید عملیاتی است، گفت: روز سه شنبه (ششم خردادماه) رزمندگان تیپ ۴۳ بسیج مردمی (نیروهای عصائب اهل حق) این راهبرد را در منطقه «الدجیل» در جنوب استان صلاح الدین با موفقیت ترتیب دادند.

به گفته این منبع میدانی، رزمندگان بسیج مردمی در جریان این کمین دقیق در منطقه الدجیل (نزدیکی پایگاه نیروهای تروریست آمریکایی در منطقه التاجی در حومه شمالی پایتخت) موفق شدند مسئول اطلاع رسانی گروهک تروریستی داعش به نام «ایوب عدای العانی» را شناسایی و دستگیر کنند.

این منبع میدانی با توضیح این مطلب که این سرکرده داعش در تعداد زیادی از حملات تروریستی در استان های مختلف از جمله صلاح الدین علیه نیروهای امنیتی و مردم شرکت داشته، افزود: حضور این عضو سرشناس در این محور نشان می دهد جنوب استان صلاح الدین به ویژه منطقه الدجیل به عناصر مخفی داعش آلوده است.

منطقه راهبردی «الدجیل» دروازه جنوبی استان صلاح الدین به شمار می آید که شهر سامراء را به بغداد متصل می کند و از محور شمالی به منطقه «بلد» و از جنوب به پایگاه التاجی و از جنوب شرق به منطقه «الطارمیه» وصل می شود.

به گزارش مشرق، عملیات ها و کمین های موفقیت آمیز نیروهای عراقی فقط به استان صلاح الدین خلاصه نشده و گروهی مشترک از نیروهای هنگ چهارم (تیپ ۵۵ ارتش) پس از پررسی های دقیق میدانی توانستند ۴ تن از فرماندهان گروهک تروریستی داعش را در غرب بغداد شکار کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده در جریان این عملیات ویژه که در منطقه «العناز» در غرب پایتخت صورت گرفت، «خالد مهاوش شحاذه» مقلب به ابو محمد که مسئولیت جانشینی فرماندهی داعش را در منطقه فلوجه برعهده داشت از پای درآمد و به هلاکت رسید.

به گفته منابع میدانی، مخلص خمیس منفی ملقب به ابو صهیب مسئول نظامی شهر فلوجه و مناطق حومه به همراه رائد عبد علوان ابو خطاب معروف به «بلال» که فرمانده منطقه «زوبع» بوده و یک فرمانده میدانی دیگر گروهک تروریستی داعش در جریان این عملیات کشته شدند.

با هلاکت این ۴ فرمانده، ضربه مهلکی به هسته های خاموش داعش در حومه پایتخت وارد آمد؛ منطقه «العناز» در حدفاصل غرب فرودگاه بین المللی بغداد و منطقه «ابوغریب» واقع شده است و تحرکات تروریست ها در این محور یک خطر جدی برای پایتخت محسوب می شود.

از صحرای الرطبه در جنوب غرب استان الانبار خبر می رسد، شماری از نیروهای واکنش سریع گروه اول ارتش در یک عملیات دقیق در منطقه موفق شدند تعدادی از مخفی گاه های داعش را منهدم و همچنین مقادیری تجهیزات نظامی و مواد منفجره را کشف کنند.

از سویی دیگر، گروهی مشترک از نیروهای اطلاعات و رزمندگان عراقی بعد از بررسی های دقیق میدانی توانستند یکی از عناصر سرشناس گروهک تروریستی داعش را در منطقه «البوعبید» از توابع بخش «رمانه» در شمال غرب استان الانبار شناسایی و دستگیر کنند؛ به گفته منابع میدانی، این تروریست در سوریه به طور کامل آموزش دیده بود و سابقه حضور در درگیری های منطقه البوکمال در شرق استان دیرالزور سوریه داشته است.

به گزارش مشرق، خبرها از مرکز استان دیاله حاکیست، عناصر مخفی گروهک داعش همچنان در روستاهای «توکل، الخیلانیه و عرب فارس» در شمال منطقه راهبردی «المقدادیه» همچنان جولان می دهند و این مسئله در آینده می تواند خطرساز شود؛ به نظر می رسد هسته های خاموش داعش از مناطق صعب العبور شمال استان دیاله به مناطق مرکزی نفوذ می کنند و در تلاش هستند ناامنی ایجاد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
    2 44
    ته مانده چیه بگید نیروهای انقلابی عراق
    • احمد IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۹
      1 1
      بله ساعت خوابت بوده
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    1 2
    ته مانده کدومه .این لعنتیابا هلیکوپترو هوا پیما ازسوریه وعربستان توسط نیروهای امریکائی اورده میشن. اینا به این زودی ته مونده نمیشن.یه سریشم ازخود مردم همون دورو بره.مزدور عربستانن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس