کد خبر 1076647
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱
قتل نمایه

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان درباره قتل دختر تالشی گفت: این پرونده به صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

به گزارش مشرق، جان‌احمد آقایی عصر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح قتل یک دختر در یکی از روستاهای شهرستان تالش اظهار داشت: ۲۸ اردیبهشت ماه این دختر همراه پسری ۲۹ ساله متواری می‌شود و یک روز پس از آن پدرش شکایتی با عنوان آدم ربایی در دادسرای شهرستان آستارا مطرح می‌کند.

وی با بیان اینکه پرونده برای بررسی در دستور کار دادسرا قرار می‌گیرد، افزود: با اطلاع‌رسانی دادسرا؛ پدر و مادر و بستگان دختر به دادسرا مراجعه می‌کنند و دختر را مورد تفقد و لطف قرار می‌دهند؛ بازپرس با مشاهده اینکه پدر از روی مهربانی و گذشت از اشتباه دختر چشم‌پوشی کرده است، وی را تحویل خانواده می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

آخرین جزییات از پرونده قتل کودک ۱۳ ساله تالشی

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در ادامه با بیان اینکه پدر دختر با ملاطفت و مهربانی که به خرج می‌دهد اعتماد بازپرس را جلب می‌کند و به همین دلیل بازپرس از تحویل وی به خانواده اطمینان خاطر داشته است، خاطرنشان کرد:‌ با توجه به بررسی جمیع شرایط علتی برای تحویل ندادن دختر به خانواده‌اش در آن زمان وجود نداشته است.

وی برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر اعتیاد پدر دختر به مواد مخدر را رد کرد و گفت: اینکه گفته می‌شود این فرد به مواد مخدر اعتیاد داشته است، صحت ندارد همچنین پدر فاقد هرگونه سابقه کیفری بوده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان در تشریح چگونگی قتل افزود: پس از اینکه فرزند تحویل خانواده می‌شود آن‌ها شب را در منزل یکی از بستگان در آستارا ساکن می‌شوند و شرایط کاملاً معمولی و طبیعی بوده، ولی فردای آن روز به روستای خود بر می‌گردند و مشخص نیست آنجا چه اتفاق غیر عادی رخ داده که هنگام غروب و وقتی دختر در خواب بوده، پدر، دختر خود را به قتل می‌رساند.

وی ضمن بیان اینکه پدر این دختر بلافاصله پس از این اقدام از کار خود پشیمان می‌شود و از خانه بیرون می‌آید و تقاضای کمک می‌کند که بی‌فایده است،‌ تاکید کرد:‌  پدر دختر اکنون بازداشت است و تحقیقات تکمیلی درباره انگیزه و علت قتل ادامه دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با بیان اینکه این دختر، قربانی خشونت خانوادگی شده است، افزود: فارغ از انگیزه پدر در به قتل رساندن دختر خود، چنین جنایتی به هیچ عنوان از نظر قانون قابل پذیرش نیست و این پرونده به‌صورت ویژه رسیدگی خواهد شد. حکم، مطابق ضوابط قانونی صادر و به اطلاع عموم خواهد رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • DE ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 0
    اون مرد بی 29 ساله ی بیشرف را بایدبه جرم اغفال یک دختر بچه محاکمه کنند.
  • کوروش IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    1 0
    ای صاحب زمان
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 0
    ۲۹ ساله که پسر نیست، بهتر بود مینوشتید مرد ۲۹ ساله، که دختر ۱۳ ساله را فریفته و باهم فرار کردند واین نشان میده که دختر بخاطر صغر سن بچه حساب میشه و هنوز عقلش کامل نشده، اما مرد ۲۹ ساله کاملآ میدونسته چکار داره می‌کنه چون عقلش کامله، از طرفی پدر دختر مردی ضعیف و ترسو بوده و از آنجایی که جرأت انتقام از پسر را نداشته، دختربچه خودش را به قتل رسانده تا روح ضعیفش رضایت پیدا کنه
  • ناشناس FR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    17 6
    بهترنبود به جای تحویل این قربانی به پدر بی منطق که نوع برخورد با یک نوجوان را نمیداند وحرف وسخن وراهنماییش داس بران است برگلوی دختر ش مشاوره با انان انجام می شد هم با دختر بینوا وهم پسر همراهش وهم پدرومادردختر نگون بخت وواقعا این حس مسولیت نباید باشد که دنبال دلیل فراراین گونه دختران بود دراینجا هم خانواده وهم دخترنگون بخت وهم پسر صددرصد نیاز به مشاوره داشته اند حال چه کسی مسول این اتفاق است باید بازنگری واصلاح شود برخی قوانین.
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      11 22
      بهتر نبود دختر 13 ساله را طبق شریعت اسلامی زن بالغ رشید حساب می کردید و به او حق ازدواج می دادید و شهادتش را از لحاظ حقوقی قانونی می شمردید؟ آن وقت دیگر او به پدرش بر نمی گشت.
    • DE ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      4 3
      فرهنگ صحیح فقط فرهنگ اسلامیه که اجازه ازدواج بعد از بلوغ یعنی ۹ سالگی رو میده و حد رو هم برای زنه زناکار قرار داده. گور پدر فرهنگ غرب وحشی و هرچی غرب زده بدبخته!
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    6 4
    یعنی شما انقدر ساده و گوگولی هستین
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    2 1
    فقط بایدگفت افسوس
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    2 1
    وای که چقدر شما خوبی.
  • عبا دالله IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    5 22
    سلام سلام این ماجرای تلخ ریشه در فرهنگ وخرده فرهنگ های جامعه دارد تعصب به ناموس اصل است ان مرد نامردی که این دختر را برده را باید اعدام کرد تجاوز به عنف این است ان شیاد از سادگی دختر روستایی سوئ استفاده کرده و او را از خانه فراری داده پدر با تعصب می بایست ان شیاد را می کشت حرفهای مردم روستا در تصمیم ان پدر اثر داشته همه در این مرگ سهیم هستیم مرگ بر امریک
  • شمس IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    3 1
    بلافاصله پشیمان شد؟؟؟؟ معلوم نیست چه اتفاقی افتاده؟؟؟ دنبال علت و انگیزه قتل هستین؟؟؟؟؟ شما چندسال در پست تان سابقه دارید؟؟؟؟ در این جریان مضحک ترین حرفهایی که می شود زد را شما گفته اید!!! قانون نبود قصاص برای پدر و .. را که دنباله زنده به گور کردن دختران در اعراب جاهلیت ست را بردارید تا شاهد چنین اتفاقی نباشید!!@
  • ساسان IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    5 4
    خیلی وقته که اسم غیرت رو تعصب بی جا گذاشتن و اسم دین و مذهب رو امل بودن -وای به امروز که بی ناموسی و بی غیرتی شدن باکلاسی و به روز بودن-حالا از فردا تمام سیلبریتی ها در محکومیت پدر و مظلومیت دختر یقه چاک میدن
  • DE ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    7 2
    فرهنگ صحیح فقط فرهنگ اسلامیه که اجازه ازدواج بعد از بلوغ یعنی ۹ سالگی رو میده و حد رو هم برای زنه زناکار قرار داده. گور پدر فرهنگ غرب وحشی و هرچی غرب زده بدبخته!
  • کم تحمل زوار در رفته IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    1 2
    دختره مرد . رفت . چه فایده از این صحبت های ما . باده هوا . بیچاره مادرش .
  • حمید IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    0 0
    احتمالا اون پسر، بلایی سر دختره آورده حالا به اختیار دختر یا به اجبار. آبروی پدر و خانواده بویژه در محیط کوچک روستا و حتی روستاهای مجاور و حتی شهر تالش و آستارا کاملا به مخاطره افتاده و پدر این دختر هم درمونده بوده و نمی دونسته باید چیکار بکنه....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس