کد خبر 1076575
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
گرمای هوا

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز تا جمعه ۹ خرداد، دما بین ۳ تا ۶ درجه در اغلب نقاط کشور افزایش می‌یابد، گفت: روزهای هشتم و نهم خرداد شرایط جوی در اغلب مناطق کشور آرام است.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان، مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی، در تشریح آخرین وضعیت هواشناسی کشور اظهار داشت: امروز و فردا در سواحل خزر و بعد از ظهر و امشب در شمال غرب دامنه‌های البرز غربی، دامنه‌های شرقی زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، مرکزی، قم، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، البرز، سمنان، ارتفاعات تهران، بخش‌هایی از فارس و غرب اصفهان بارش پراکنده و وزش باد داریم.

بیشتر بخوانید:

پربارش ترین استان های کشور کجاست؟

وی ادامه داد: روزهای هشتم و نهم خرداد شرایط جوی در اغلب مناطق کشور آرام است، البته روز جمعه در بخش‌هایی از شمال غرب و دامنه‌های البرز غربی رشد ابر و بارش پراکنده پیش بینی می‌شود که این شرایط روز شنبه ۱۰ خرداد در سواحل خزر حاکم خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: از امروز تا اواخر هفته، در شرق کشور، شرق خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شرق کرمان و سیستان و بلوچستان خصوصا زابل وزش باد شدید در برخی ساعات پیش بینی می‌شود که در برخی نقاط موجب گردوخاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

ضیائیان اضافه کرد: خلیج فارس تا اواخر چهارشنبه ۷ خرداد مواج است.

وی بیان کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۷ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف گاهی با وزش باد، پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۶ و ۲۶ درجه خواهد بود.

ضیائیان افزود: همچنین در سه روز آینده در ساری آسمان صاف تا نیمه ابری پیش بینی می‌شود و همین شرایط هم طی سه روز آینده در رشت حاکم است.

وی یادآور شد: از بعد از ظهر چهارشنبه ۷ خرداد تا پنجشنبه ۸ خرداد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های زنجان، همدان و جنوب استان مرکزی، غرب مازندران، غرب اصفهان و ارتفاعات البرز پیش بینی می‌شود. احتمال آب گرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه و تگرگ وجود دارد که توصیه می‌شود از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب شود و صعود به ارتفاعات متوقف شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: از امروز تا روز جمعه ۹ خرداد دما بین ۳ تا ۶ درجه در اغلب نقاط کشور افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: از بعد از ظهر امروز تا روز جمعه ۹ خرداد وزش باد شدید در خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شرق کرمان، شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان به ویژه زابل پیش بینی و توصیه می‌شود تحکیم سازه‌های موقت در دستور کار قرار گیرد و در زمان غبارآلود شدن هوا تردد غیر ضروری متوقف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضاافشاری ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 0
    اطلاع از وضع آب وهوا پیش بینی دقیق وطولانی مدت آن باعث اقدام، به موقع وصحیح کارهای تولیدی وکشاورزی،ودامداری .....‌؟ودوراز آفات بودن آنها می گردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس