سرلشکر رشید

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء(ص) در جلسه با فرماندهان ارشد نیروهای مسلح بر ضرورت ارتقا قدرت بازدارنده دفاعی برای مقابله با تهدیدات تاکید کرد.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء(ص) امروز (سه‌شنبه) در جلسه با فرماندهان ارشد نیروهای مسلح ضمن بررسی تهدیدات پیش رو، با نظر به ضرورت ارتقاء قدرت دفاعی-بازدارنده جمهوری اسلامی، از طریق تامین نیازمندی‌های نیروهای مسلح، برای رویارویی با تهدیدات نظامی-امنیتی، از نقش برجسته و تعیین کننده علی لاریجانی بعنوان رئیس مجلس شورای اسلامی در ادوار سه گانه تجلیل کرد.

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) از لاریجانی به دلیل حمایت قوه مقننه در پشتیبانی و کمک به حل مسائل و مشکلات نیروهای مسلح به ویژه محور مقاومت تقدیر و سپاسگزاری کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رهام حسامی IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    1 0
    شاهد 129 یک پهپاد با طول حدود هشت متر است که طول دهنه دو بال ان 16 متر نیز میرسد. شاهد از مواد کامپوزیت و الومینوم ساخته شده ولی بخش های عمده ان ازالمینیوم است و دارای سه ارابه فرود ثابت است در برخی مدلهای و چرخ های جمع شونده در مدلهای بعدی است. در نسخه ای که دارای چرخ جمع شونده است، چرخ های عقبی رو به عقب باز بسته می شوندرنده دارای بالی کاملا صاف و دمی وی شکل است بدون شک مانند بسیار از پهپادهای جهان تحت تاثیر ام کی 9 ساخته شده است . زیر دماغه دارای یک مجموع اپتیکی با نام عقاب 6 است که شامل دوربین مدار بسته، دید حرارتی و نشان گذار لیزری برای سلاح است. عقب 6 سامانه اپتیکی پر کاربردی است که روی چندپهپاد دیگر ایرانی نیز نصب شده باشد ولی تا کنون روی نسخه های ارتقاء یافته کبرا مانند طوفان2 دید شده. این سامانه اپتیکی دارای چند دوربین شامل دوربین تردمال و مدار بسته استشاهد در انتهای بدنه دارای یک موتور روتاکس 914 استوتاکس 914 یک موتور پیستونی چهار سیلندر توربوشارژ خنک شونده با اب است که 78 کیلوگرم وزن دارد و میتوان قدرتی معادل 100 اسب بخار ایجاد کند. وتاکس 914 یک موتور پیستونی چهار سیلندر توربوشارژ خنک شونده با اب است که 78 کیلوگرم وزن دارد و میتوان قدرتی معادل 100 اسب بخار ایجاد کند. شاهد دارای سیستم هدایت رادیویی است و با امواج رادیویی با کمک ایستگاه زمینی هدایت می شود. گفته شده برد ان امواج مستیقم بین 300 تا 400 کیلومتر است ولی میتوان با کمک ایستگاه تقویتی برد ان را افزایش داد مهمات ان موشک سدید دارای سیستم هدایت اپتیک حرارتی است برد 3750 شلیک کن فراموش کن در ضمن این پهباد هدایت ماهاره ای به دلیل نداشتن ماهواره هدایت ندارد اما با فرستادن ان خواهد داشت .دانشجوی هوا فضا ترم دوم
    • سرباز IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
      1 0
      حالا این تازه شاهد 129 بود ببین شاهد 149 دیگه چیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس