کد خبر 1076491
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
لیگ برتر

مدیرعامل باشگاه شهر خودرو و سرپرست مسابقات لیگ برتر سازمان لیگ در خصوص شرایط برگزاری لیگ با هم به مناظره پرداختند.

به گزارش مشرق، سهیل مهدی و فرهاد حمیداوی در خصوص برگزاری مسابقات لیگ با هم به مناظره پرداختند. 

حمیداوی در خصوص نامه انصراف باشگاه شهر خودرو به وزارت ورزش اظهار داشت: ما نامه‌ای به وزارت ورزش دادیم. دربرنامه دیشب تلوزیون هم اعلام شد و همکاران رسانه‌ای کم‌لطفی می‌کنند. یک جاهایی تریبون دستشان است و حرف‌هایی می‌زنند و فرصت برای اینکه دیگران از خود دفاع کنند را ندارند. دیروز گفتند آیا کارخانه‌هایتان را می‌بندید؟ من همان موقع جواب دادم که من کارخانه‌ام را بسته‌ام. در مشهد کارخانه‌مان به دلیل کرونا بسته است.

مدیرعامل شهرخودرو در رابطه با مقایسه لیگ ایران با اروپا عنوان کرد:  شرایط به دلیل ویروس کرونا خوب نیست. ما زیرساخت و شرایط بوندس‌لیگا و سایر لیگ‌های اروپایی را نداریم. از همه می‌خواهم نگویند ما مثل بوندس‌لیگا هستیم. تیم دورتمند در سه زمین تمرین می‌کند و در هر زمین شش نفر حضور دارند. تیم شهر خودرو تیم پنجم جدول یک زمین فوتبال ندارد. ما تا امروز به هر مدلی انتقاد، شکایت و گله کرده‌ایم. پشت ماشینی خواندم که نوشته بود؛ زندگی برای بچه پولدارها است و ما به دنیا آمده‌ایم دنیا را پر کنیم. ما هم همین هستیم و ما به دنیا آمدیم جدول را پر کنیم.

وی افزود: ما به مردم، بازیکنان و خانواده بازیکنان پاسخگو هستیم. خدای نکرده برای یک بازیکن ما اتفاقی رخ دهد کسی پاسخگو هست؟ تنها درخواست ما در این نامه این بود که یک ضمانتی بدهند که اگر کسی مشکلی برایش پیش آمد یک نفر پاسخگو باشد. تیم گل‌گهر سیرجان مشکل دارد. هومن افاضلی مشکلات باشگاهش را اعلام کرده است. واقعاً تیم‌ها الان امکان مقابله با کرونا را دارند؟ واقعا حمیداوی برای فرار کردن از پول ندادن بازیکنان این کارها را می‌کند؟ حسین حسینی برای پول ندادن این کارها را می‌کند؟ افاضلی که خودش پول بگیر است نباید این حرف‌ها را بزند؟ بهادری، عیسی‌زاده و... به خاطر همین  مشکل است؟

بیشتر بخوانید:

لیگ را با همان تیم خاص برگزار کنند/ دوربین میثاقی را راه ندادیم آشوب کرده است

مدیرعامل باشگاه شهر خودرو در رابطه با مثبت اعلام شدن تست کرونای بازیکنان دیگر تیم‌ها گفت: ما خوزستان که نمی‌توانیم برویم، در مشهد شرایط قرمز است، تیم گل‌گهر باید به قرنطینه برود. می‌شود به من بگوئید در حال چه کاری هستیم؟ وقتی 15 تیم نامه می‌زنند که شرایط برگزاری مسابقه نیست، به والله این امکان وجود ندارد. می‌گویند حمیداوی گرایش رنگی دارد. برویم در فدراسیون همه مدیرها جمع شویم. من اولین نفر هستم که امضا می‌کنم یک تیم قهرمان شود. اگر این اتفاق رخ دهد امنیت بچه‌های مردم به خطر نمی‌افتد. من یک سؤالی دارم، جام یا جان؟

حمیداوی در خصوص تست کرونای بازیکنان شهر خودرو عنوان کرد: دو نفر مشکوک هستند. امروز ساعت 4 بعدازظهر جواب‌ آزمایش‌ها برای ما می‌آید، امیدوارم این اشتباه باشد و این اتفاق رخ ندهد، ما امکاناتش را نداریم. من خواهش می‌کنم یک برنامه سیما بیاید و امکانات باشگاه‌ها را ببیند. سرپرست باشگاه نساجی می‌گفت 25 میلیون تومان هزینه تست کرونا است. ما خودمان 28 میلیون تومان هزینه تست کرونا دادیم. آیا ما باید هر هفته 28 میلیون تومان بدهیم؟ من سؤال دارم، اگر ما امروز تست دهیم و کرونا نداشته باشم و فردا مبتلا به کرونا شویم، تکلیفم چه است؟

سپس سهیل مهدی در رابطه با مثبت شدن تست کرونای بازیکنان بعد از انجام تست‌های پی‌سی‌آر گفت: پروتکل‌های مدون‌شده از سوی مقام عالی بهداشت و وزارت بهداشت به باشگاه‌ها ابلاغ شده است. ما در بحث بوندس لیگا وارد نشده‌ایم، فقط گفتیم آن را خوانده‌ایم و مطابق با آنچه استاندارد باشد، بهره‌برداری می‌کنیم. هنوز هم دستورالعمل اجرایی مسابقات را سازمان لیگ اعلام نکرده است. این پروتکل از طرف وزارت بهداشت آمده است و نمی‌دانم به بوندس لیگا نگاه کرده‌اند یا نه، کما اینکه دیده‌ایم مشاغل پرخطر، باشگاه‌ها، سالن‌های ماساژ و اماکن مذهبی بازگشایی شد؛ یعنی کشور به سمت شرایط نرمال می‌رود. 

وی خاطرنشان کرد: ما خواهش کردیم طبق فرایند طراحی شده تیم‌ها تست کرونا بدهند، بعد مجوز تمرین بگیرند و شروع کنند و قاعدتاً اگر کسی مبتلا شده است، قبل از این بوده و بعد از آن نباید سر تمرین می‌رفته است. چرا تیم‌ها تمرینشان را شروع کرده‌اند که به دیگران انتقال پیدا کند و نشود آن را کنترل کرد؟ این عدم اجرای صحیح فرایند بوده است. باید تیم‌ها اول تست را می‌گرفتند، به ما ارسال می‌کردند و می‌دیدیم مرکز معتبری است یا نه.

سهیل مهدی در پاسخ به این سؤال که آیا به نتایج تست‌های کرونای تیم‌ها اعتماد دارند یا خیر، عنوان کرد: اصلاً اینگونه نیست. تست‌هایی را که می‌روند در مراکز می‌گیرند، اگر نظارت دقیق نباشد، می‌شود تست آی‌جی‌آی باشد. تست پی‌سی‌آر تست تشخیص داشتن کرونا است. ما به سمتی می‌رویم که ریسک را کاهش دهیم. وقتی باشگاهی قبل از رسیدن جواب به تمرین می‌رود، نتیجه‌اش آن می‌شود که شش نفر مبتلا دارند؛ یعنی آنها قبلاً با هم تماس داشته‌اند.

سرپرست کمیته مسابقات لیگ برتر در رابطه با نامه انصراف بعضی از تیم‌های لیگ برتری از مسابقات اظهار داشت: قاعدتاً این نامه باید رسیده باشد. من در واحد برگزاری مسابقات هستم و به بنده ارجاع نشده است. باید دبیرخانه و دفتر مدیریت  پاسخ دهند. 

حمیداوی در خصوص نپذیرفتن نامه انصراف از سوی وزارت ورزش و سازمان لیگ تأکید کرد: من می‌گویم ما امروز تست را می‌گیریم و همه تست‌ها جوابش منفی است. فردا اگر بازیکنی به کرونا مبتلا شد و ما بی‌اطلاع بودیم چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ می‌گویند مشاغل سخت باز شده است. یا می‌گویند مترو و اتوبوس‌ها کار می‌کنند، ما نمی‌توانیم حمل و نقل شهری را تعطیل کنیم. آیا امروز فوتبال مثل مترو و هواپیما نیاز این جامعه است؟ آیا امسال ما قهرمان داشته باشیم یا نداشته باشیم، نیاز مردم رفع می‌شود؟ ما مجبور هستیم مترو داشته باشیم.

مدیرعامل شهر خودرو در خصوص اینکه احتمال بدتر شدن این بیماری در آینده وجود دارد، گفت: تمام کادر پزشکی دنیا نسبت به ویروس کرونا هیچ اطلاعاتی ندارند و تحقیقاتشان به نتیجه نرسیده است. روز اول گفتند گرما برای کرونا عالی است، نتیجه‌اش این شد که خوزستان قرنطینه شد. گفتند کرونا برای بچه‌ها خطری ندارد، ولی در هفته گذشته، کودکان بیشترین تلفات را داشته‌اند. اگر قرار است در شهریورماه مسابقات برگزار شود، حداقلش آن است که سه ماه دیگر فرصت وجود دارد و احتمال اینکه از امروز بهتر باشد وجود دارد. 

سهیل مهدی در خصوص تست‌های انجام شده از باشگاه‌های تراکتور، گل‌گهر، سپاهان که مشکوک به کرونا هستند، تکلیف ادامه لیگ چه می‌شود، گفت: روز اول باید تست گرفته شود و بعد وارد مسابقات شوند. باید پزشک‌های تیم‌ها در طول تمرینات علائم را چک کنند و بعد وارد تمرین شوند و حُسن این ماجرا این است که قبل از شروع تمرینات متوجه شدیم بعضی‌ها مبتلا هستند؛ یعنی آنکه در جاهایی آنها درگیر بوده‌اند. اگر تحت کنترل قرار گیرند، ریسک‌ها کمتر می‌شود. باید نتایج سریعا به ما می‌رسید و تیم‌ها به خاطر نیازی که داشتند، سریعاً تصمیم‌گیری کردند و الان خوب است که تمریناتشان را متوقف کردند. ما نمی‌دانیم تست‌هایی که انجام شده است تست پی‌سی‌آر است یا تست‌های دیگر. اجازه دهند فدراسیون پزشکی ورزشی و ایفمارک نظرشان را بدهند که این تست‌ها مطابق پروتکل‌های بهداشتی است یا خیر. 

وی در رابطه آینده این بیماری و برگزاری لیگ تأکید کرد: امیدواریم شرایط در دو سه ماه آینده بهتر شود و حتماً به همین صورت است. معاون وزارت بهداشت می‌گوید در فاز بعدی شرایط بدتر می‌شود. ما نمی‌توانیم متوقف شویم. اگر افراد مبتلا در شرایط تمرین از تیم جدا شوند، منعی برای ادامه تمرینات ندارند. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس