نفتکش

حرکت پنج فروند نفتکش ایرانی به مقصد ونزوئلا بدلیل مخالفت‌ها و تهدید مستقیم آمریکا، موضوع همکاری‌های اقتصادی و تجاری تهران و کاراکاس را در زمره مهمترین اخبار رسانه‌های بین‌المللی قرار داد.

به گزارش مشرق، از حدود ۱۲ ساعت قبل نفتکش «فورچون» در حال لنگر اندازی و استقرار در ساحل بندر «ال پالیتا» (El Palita) و تخلیه محموله خود می باشد.

کاپیتان نفتکش «فورچون» که اولین شناور از ناوگان ۵ فروندی وارد شده به بندر«ال پاتیا» می باشددر گفتگوی تلفنی کوتاه با «نورنیوز» در خصوص چگونگی طی این مسیر طولانی و دریانوردی پرماجرای انجام شده گفت: ما با دریانوردی از مسیر کانال سوئز،دریای مدیترانه، تنگه جبل الطارق، اقیانوس اطلس و دریای کارائیب حوالی ساعت ۲۳ روز ۲۴ می وارد آبهای منطقه انحصاری اقتصادی ونزوئلا شدیم و علی رغم حضور برخی شناورهای نظامی در محدوده حرکتی ما، می شود گفت که با مزاحمت خاصی روبرو نبودیم.

بیشتر بخوانید:

آیا منافقین در ونزوئلا هم حضور دارند؟

ونزوئلا پس از هوگو چاوز

دومین نفتکش ایرانی وارد آب‌های ونزوئلا شد

وی با اشاره به حضور معاون رییس جمهور، وزیر انرژی و وزیر دفاع ونزوئلا در بندر«ال پالیتا» برای استقبال از ورود نفتکش فورچون به این بندرخاطر نشان ساخت: بنده و همکارانم که در طول این سفر زحمات زیادی را متقبل شدند بسیار خوشحال هستیم که توانستیم با تحویل محموله به کشور مقصد به وظیفه حرفه‌ای خود به صورت کامل عمل کنیم.

کاپیتان فورچون ادامه داد: با ورود ما به آبهای انحصاری اقتصادی ونزوئلا شناورهای نظامی این کشور و بالگردهای هوا ـ دریای ارتش به صورت کاملا حرفه‌ای ما را تا بندر «ال پالیتا» اسکورت کردند.‌

کاپیتان نفتکش ایرانی «فورچون» با اشاره به اینکه تمام فرآیند طی شده از سوی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال این محموله به ونزوئلا، کاملا مطابق قوانین بین‌المللی تجارت آزاد و حقوق دریانوردی وازادی کشتیرانی بوده و بدون هیچگونه تخطی از پروتکل‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: در طول مسیر حدود ۱۴۰۰۰ کیلومتری طی شده تمام سیستم‌های ارسال سیگنال ردیابی مانند همیشه روشن بوده و عملیات دریانوردی در شرایط کاملا طبیعی و انجام شده است.

او تاکید کرد: موفقیت آمیز بودن این عملیات نشان دهنده آن است که قواعد، مقررات و معاهدات بین‌المللی از جمله آزادی دریانوردی و حق تجارت آزاد بین کشورها بر اهداف سیاسی ارجحیت دارد و این موضوع برای ما دریانوردان که بر اجرای وظیفه حرفه ای خود تاکید داریم بسیار مهم است.

کاپیتان نفتکش «فورچون» در پایان با ابراز امیدواری در خصوص ورود سایر نفتکش‌های ایرانی به بنادر ونزوئلا مطابق برنامه تعیین شده گفت: اجرای این ماموریت ناگفته‌هایی نیز دارد که قطعا مسئولین کشور در صورت صلاحدید، در زمان مقتضی بدان خواهند پرداخت.

بر اساس گزارش شرکت‌های ردیابی نفتکش‌ها، محموله هایی که از سوی پنج نفتکش ایرانی به ونزوئلا ارسال شده طی فروردین‌ماه سال جاری در بندر شهید رجائی بارگیری شده و از طریق کانال سوئز، تنگه جبل الطارق و اقیانوس اطلس به سمت ونزوئلا حرکت کرده است.

گفته می شود ارزش این محموله‌ها در بازارهای منطقه‌ای آمریکا حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار است.

منبع: نورنیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    2 9
    پنجاه ميليون دلار ؟! همه اش ؟! پس نه تن طلا خالى بنديه !
    • Ali IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      2 0
      اگه دقت کرده باشین گفته که ارزش مالی این محموله در آن منطقه حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار برآورد شده ولی دولت ونزوئلا به جای پول ۹ تن پرداخت کرده. دلیل پرداخت به طلا هم اینه که اولا ونزوئلا یکی از بزرگترین ذخایر طلا رو در اختیار داره پس برای ونزوئلا بصرفه تره دوما ارزش پول این کشور به خاطر تحریم آمریکا خیلی پایین آمده با این وضع هر کشور به جای ونزوئلا بود گزینه ی اولی رو انتخواب میکرد.
  • آریا IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    13 0
    40/50میلیون دلار هم کم نیست. یجا کاربری گفته بود 9تن طلا در ازای #قطعات_پالایشگاهی نه نفت. البته راستو دروغشو نمیدونم. اما فکر که میکنم ایرانِ عزیز ما بچه که نیست سرش کلاه بزارن، حتما و بی‌شک این معامله بااین همه سروصدایی که بپا کرد سودی داشته برای دولتمون که حاضر به انجامش شدن. لطفا به شایعات توجه نکنید.
    • امین IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      6 2
      نه خیر داداش خود پمپو گفت ایران نه تن طلا رو تحویل گرفته،الان که آمریکا نتونسته جلوی نفتکش‌های ایرانو بگیره شروع کرده به دروغ گفتن!!!
  • احمد رضایی IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    6 1
    ما باید توجه کنیم در این شرایط سخت تحریم و قلدری کدخدا . برای کشور ما مهمترین عامل حرکت کشتی ها بسوی حیاط خلوت امریکا .وانهم در حضور ناوگان کدخداست وعامل مهم شکست ببر کاغذی . وبه دیگران هم نشان دهیم هر ملتی که بخواهد میتواند .
    • ۲۳۴ IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
      0 0
      دوست گرامی . از لحاظ قانونی هیچ کشوری نمیتونه از حرکت کشتی ها با بار متعارف جلوگیری کنه
  • پارمیس DE ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 0
    ثبیت وجهه سیاسی و اقتدارکشور ایران بیشتر از منافع مادی این اتفاق باید برامون مهم باشه مضافا اینکه مسئولین کشور حتما بفکر منافع مالی این تجارت صرفنظر نظر از روابط دوستانه دیپلماتیک بین دوکشور هم هستن و باید باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس