کد خبر 1076314
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
محمد هاشمی

اگر جناب محمد هاشمی در این زمینه مطالعه و تحقیقی دارند چرا مطرح نمی‌کنند و نظر خود را به قضاوت عموم نمی‌گذارند؟

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

آقای محمد هاشمی در مصاحبه‌ای گفته است: «تفاوت اساسی زمان ریاست من بر صدا و سیما با الان این است که آن موقع ما رسانه ملی بودیم ولی الان ما رسانه ملی نداریم. مردم صدا و سیما را با روزنامه «کیهان» یکی می‌دانند. یعنی مردم تفاوتی بین این دو قائل نیستند»! درباره اظهارات ایشان باید گفت:

۱- کاش آقای هاشمی به‌جای کلی‌گویی، به نمونه‌هایی از مواضع و عملکرد کیهان ‌اشاره کرده و به نقد آن می‌پرداختند و سپس درباره این روزنامه به قضاوت می‌نشستند! مثلاً می‌فرمودند که کدامیک از مواضع کیهان مردمی و انقلابی نبوده و از نگاه ایشان قابل انتقاد بوده است؟! و یا ‌اشاره می‌کردند که کدامیک از پیش‌بینی‌های کیهان درباره جریان غربگرا و خیانت آگاهانه و یا خسارت ناخودآگاه آنان به مردم و نظام و انقلاب نادرست از آب درآمده است؟! و یا توضیح می‌دادند کدامیک از هشدارهای پیشاپیش کیهان درباره غارت بیت‌المال از سوی مفسدان حرام‌خوار، واقعیت نداشته است؟! برای کیهان برخلاف بعضی‌ها، دیوار حاشا بلند نیست چرا که تمامی مواضع و عملکرد آن مکتوب و مضبوط و برای همگان قابل مراجعه است. بنابرا اگر جناب محمد هاشمی در این زمینه مطالعه و تحقیقی دارند چرا مطرح نمی‌کنند و نظر خود را به قضاوت عموم نمی‌گذارند؟ین! و اگر مطالعه‌ای ندارند و یا بیان حقایق را به زیان خود می‌دانند، چرا زبان به خلاف می‌گشایند؟!

۲- درباره عملکرد صدا و سیما باید گفت که ما هم انتقادات فراوانی به آن داشته و داریم که بسیاری از آنها را مطرح کرده و می‌کنیم، ولی انتقادات ما به صدا و سیما یکصد و هشتاد درجه با انتقادات آقای هاشمی و دوستان مدعی اصلاحات ایشان تفاوت دارد و در برخی از موارد آنچه را مدعیان اصلاحات در اعتراض به صدا و سیما مطرح می‌کنند، نقطه قوت این سازمان می‌دانیم. اما، در همین زمینه ‌اشاره به نکته‌ای از اظهارات آقای محمد هاشمی را رمزگشا می‌دانیم. ایشان می‌گوید؛ «متاسفانه صدا و سیمای کنونی ما از آن سیاست‌ها عدول کرده است و الان به‌عنوان یک رسانه ملی شناخته نمی‌شود بلکه بیشتر رسانه جناحی به حساب می‌آید. به‌طور مثال در گذشته در انتخابات، صدا و سیما در هر انتخاباتی ورود پیدا می‌کرد و به نحوی فرد یا جریانی را تایید می‌کرد، آن فرد برنده مطلق انتخابات بود. یعنی مردم تا این اندازه نگاهشان به صدا و سیما بود. اما الان در انتخابات می‌بینیم که صدا و سیما خودش را می‌کُشد که مسیر انتخابات را به نوعی عوض کند، نمی‌تواند».

یک‌بار دیگر سخن ایشان را مرور کنید! به صراحت اعتراف می‌کند که در زمان ریاستش بر صدا و سیما جناحی عمل می‌کرده است! می‌گوید: «به‌طور مثال در گذشته در انتخابات، صدا و سیما در هر انتخاباتی ورود پیدا می‌کرد و به نحوی فرد یا جریانی را تایید می‌کرد، آن فرد برنده مطلق انتخابات بود»! یعنی ایشان در دوران ریاست خود بر صدا و سیما از نامزد مورد نظر حزب و جناح خود حمایت می‌کرد و افتخار هم می‌کند! که این حمایت باعث می‌شد نامزد مورد نظر جناح ایشان «برنده مطلق» انتخابات باشد!

۳- ایشان در ادامه مصاحبه می‌گویند: «این انقلاب ساده و آسان به دست نیامده، برای این انقلاب خون‌ها ریخته شده و خانواده‌ها فدا شده است. کمی فکر کنیم که چگونه به دست ما رسیده است»! این بخش از سخنان ایشان سخنی به‌جا و شایسته تقدیر است ولی کاش این پرسش را بی‌پاسخ نمی‌گذاشتند که وقتی در روزهای بد حادثه مثلاً در فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ جماعتی از درون دست به وطن‌فروشی زده بودند.

بدیهی است که برخی از خدمات آقای محمد هاشمی قابل انکار نیست ولی انتظار آن بود که سنجیده سخن بگویند و بیرون از مناسبات حزبی و گروهی به مسائل نگاه کنند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    2 0
    رسانه ای که اصلاح طلبا دستور بدن جهان آرا و ثریا باید تعطیل بشه معلومه ملی نیست.. میلی هست میلی. همونجور که دستور دادن حرفای مقامات آمریکا در مورد برجام رو پخش نکنین. اصلاح طلبا از آگاه شدن مردم به شدت می ترسن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس