کد خبر 1076197
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
مشکل آب غیزانیه خوزستان ظرف سه هفته آینده حل می‌شود

قائم مقام آبفای خوزستان گفت: پیش‌بینی می‌شود پس از اتمام این خط و آزمایش خطوط سپس ورود به مدار این کانال، حداکثر ظرف دو الی سه هفته آینده این خط وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش مشرق، عادل حرباوی قائم مقام آبفای خوزستان ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی غیزانیه اظهار کرد: تصفیه‌خانه شهید الماسی شیبان، یکی از بخش‌های طرح آبرسانی به غیزانیه است که از سال ۸۵ وارد مدار بهره‌برداری شد، اما از آن زمان تاکنون مشکلاتی پیدا کرده که در حال حاضر عملیات بازسازی و نوسازی و افزایش ظرفیت آن در حال انجام است.

بیشتربخوانید

مشکل بی‌آبی غیزانیه خوزستان چیست؟

وی ادامه داد: حوضچه‌های این تصفیه‌خانه لایروبی و فیلترهای آن بازسازی شده، در حال حاضر نیز مراحل نهایی overhaul (تعمیرات اساسی) کردن پمپ‌های خروجی، نصب پمپ های شناور وانتقال و وصل خط جدید طرح آبرسانی غیزانیه در حال انجام است.

مدیرعامل سابق شرکت آبفار روستایی خوزستان با بیان اینکه ظرف دو الی سه هفته آینده، بهره‌برداری از تصفیه خانه افزایش ظرفیت داده خواهد شد گفت: یکی از بخش‌های پروژه آب‌رسانی به غیزانیه خواهد بود و بخش بعدی و اصلی این عملیات، خط انتقال بین تصفیه‌خانه شیبان و ایستگاه پمپاژ سفیره به طول ۲۵ کیلومتر است که مراحل نهایی آن در حال طی شدن است و از مقدار این عملیات ۲۰۰ متر باقی‌مانده که ظرف روزهای آینده به اتمام خواهد رسید.

حرباوی افزود: پیش‌بینی می‌شود پس از اتمام این خط و آزمایش خطوط سپس ورود به مدار این کانال، حداکثر ظرف دو الی سه هفته آینده این خط وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

وی یادآور شد: یکی از مشکلاتی که در مسیر بین دو تصفیه‌خانه و ایستگاه پمپاژ سفیره داشتیم، قدمت و فرسودگی خط انتقال بوده که علیرغم اینکه از تصفیه‌خانه چیزی نزدیک به ۹ هزار متر مکعب پمپاژ صورت می‌گرفت، دریافتی در ایستگاه سفیره و نصریه حدوداً دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار متر مکعب است که نشان از هدر رفت بیش از حد خطوط انتقال به دلیل فرسودگی است.

قائم مقام آبفای خوزستان خاطر نشان کرد: از عمده کارهایی که صورت گرفت، اجرای خط جدید شیبان سفیره است که با کاهش هدر رفت، می‌توان آب با کیفیت خوبی را به منطقه غیزانیه برسانیم که این اتفاق در روزهای آینده رخ خواهد داد.

دو روز پیش تعدادی از مردم بخش غیزانیه در اعتراض به بی توجهی مسئولان به تامین نشدن آب شربشان اقدام به بستن جاده "اهواز- رامهرمز- امیدیه" کردند که برای مدتی اخلال در تردد مسیر ترانزیتی گردید که پلیس برای جلوگیری از این کار وارد عمل شد.

زمستان سال ۹۵ استاندار خوزستان به منظور بررسی وضعیت شرب روستاهای بخش غیزانیه از این منطقه بازدید کرد و در این بازدید طی دو مصوبه مقرر شد ظرف سه ماه مشکل آب این روستاها حل شود که این امر محقق نشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    0 0
    قتل الخراصون ، مرگ بر دروغگویان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس