ایران در شرایط سخت کنار متحدانش می ایستد

نماینده سابق ایران در سازمان اوپک با اشاره به ارسال محموله های بنزین ایران به ونزوئلا گفت: ایران در شرایط سخت در کنار متحدان خودش می ایستد.

به گزارش مشرق، محمدعلی خطیبی با اشاره به همکاری های ایران و ونزوئلا، گفت: در حال حاضر ونزوئلا به دلیل تحریم ها با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند و به بنزین و خدمات فنی و مهندسی حوزه نفت نیاز دارد.

بیشتر بخوانید

نیکلاس مادورو: متشکرم ایران

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با توجه به توانایی هایی که دارد تصمیم گرفته تا به صنعت نفت ونزوئلا کمک کند.

نماینده سابق جمهوری اسلامی ایران در سازمان اوپک ادامه داد: همکاری ایران با ونزوئلا از نظر مقررات بین المللی تخلف به حساب نمی آید، چرا که تحریم از سمت آمریکا اعمال شده است و ما فقط با آمریکا همکاری نمی کنیم.

وی با اشاره به این که ایران می تواند با اقتدار کامل به مردم ونزوئلا کمک کند، اظهار داشت: در مقابل تهدیدهای آمریکا، ایران اعلام کرده است که در مقابل منافع خود کوتاه نمی آید و به هر تهدیدی پاسخ می دهد.

محمدعلی خطیبی با اشاره به این که تعداد کشورهایی که از سمت آمریکا تحریم می شوند در حال افزایش است، عنوان کرد: کشورهای تحریم شده توسط آمریکا می توانند در همکاری با یکدیگر مشکلات خود را برطرف کنند و از این طریق اثر تحریم ها را کاهش دهند.

وی با تاکید بر این که ایران نسبت به متحدین خودش بی تفاوت نیست، تصریح کرد: ایران در شرایط سخت در کنار متحدان خودش می ایستد.

نماینده سابق جمهوری اسلامی ایران در سازمان اوپک اذعان داشت: ایران همیشه می تواند در خارج از مرزهای خودش نقش اثرگذاری داشته باشد و به کشورهای دوست خودش کمک کند و به نظر نمی آید که آمریکا بتواند در این مورد منع ایجاد کند.

وی افزود: همکاری ایران با ونزوئلا آزمون خوبی است و من امیدوارم که این دست از همکاری ها گسترش پیدا کنند.

محمدعلی خطیبی با اشاره به این که تحریم آمریکا کارایی خودش را از دست داده است، ادامه داد: اکثر کشورهای تحریم شده توسط آمریکا، تحریم ها را موثر نمی دانند.

وی خاطر نشان کرد: کشورهای تحریم شده توسط آمریکا فلج نشده اند و روال عادی خودشان را سپری می کنند.

نماینده سابق جمهوری اسلامی ایران در سازمان اوپک تاکید داشت: همکاری ایران با ونزوئلا اعتماد به جمهوری اسلامی را در فضای بین المللی ارتقا می دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    2 0
    من نمی‌دونم چرا آمریکا قلدر شده این کشور اون کشور رو تحریم می‌کنه روزی میرسه که بخاطر گناهانشان تلف میشن همین کرونا ببینین هیچ جا مثل آمریکا تلفات نداره اونیکه قدرت داره باید بیاد به ممالک دیگه خدمت کنه نه اینکه زور بگه
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    0 0
    وی خاطر نشان کرد: کشورهای تحریم شده توسط آمریکا فلج نشده اند و روال عادی خودشان را سپری می کنند.= الان ما روال عادی داریم؟
    • وطن پرست DE ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
      0 0
      خیر نداریم. چون بجای این که مدیر جهادی داشته باشیم مدیر شیشلیک خور استخدام کردیم و بجای حمایت از نخبگان از مطربان حمایت می کنیم. ایا این کشور شرایط عادی داره؟ برادر ریس جمهور و برادر معاون اول ریس جمهور کجان؟ اینها که نزدیک ترین افراد به امریکا بودن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس