مسکن مهر پردیس

شرکت عمران شهر جدید پردیس از پنج شنبه ۱ خرداد هزینه نقل و انتقال و جابه جای واحدهای مسکن مهر پردیس را از ۱ به «۲۰ + ۱» میلیون تومان افزایش داده است.

به گزارش مشرق، اخیراً هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس دستورالعملی را به تصویب رسانده که بر اساس آن، ۲۵ درصد هزینه یارانه‌ای که دولت در خصوص آماده سازی واحدهای مسکن مهر انجام می‌دهد را در هنگام نقل و انتقال از متقاضیان دریافت می‌کند.

با توجه اینکه یارانه‌ای که دولت به آماده سازی مسکن مهر پردیس اختصاص داده، حول و حوش ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است، درنتیجه از متقاضیان، در ابتدا ۲۰ میلیون تومان در هنگام نقل و انتقال واحدهای مسکن مهر پردیس دریافت و به حسابی نزد بانک مسکن واریز می‌شود؛ سپس به آنها اجازه نقل و انتقال ملک داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

آماری از سلطان‌های مسکن پردیس!

رقم اولیه طرح ملی مسکن تعیین شد

خبری خوش برای مالکان مسکن مهر پردیس

افراد درجه یک خانواده از پرداخت هزینه ۲۰ میلیونی معاف هستند

بر اساس این دستورالعمل، بابت جابه‌جایی واحدها میان زن و شوهر و پدر و مادر با فرزند، یارانه ۲۵ درصدی (۲۰ میلیون تومان) اخذ نشده و صرفاً از آنها یک میلیون تومان به عنوان هزینه نقل و انتقال مالکیت دریافت می‌شود.

مدیرعامل پردیس: دریافت ۲۰ میلیون برای جلوگیری از سفته بازی در مسکن مهر است

سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره دریافت هزینه ۲۰ میلیون تومانی از خریداران و فروشندگان مسکن مهر در این شهر جدید اظهار داشت: بحثی که مطرح شده، این است که شرکت عمران شهر جدید در جهت جلوگیری از بورس بازی در مسکن مهر پردیس و نیز جلوگیری از دلالی و احتکار واحدهای مسکن، اقدام به تصویب دستورالعمل‌هایی با هدف جلوگیری از نقل و انتقال‌هایی که منجر به سکونت نمی‌شود، کرده است.

برخی دلالان، چند صد واحد مسکن مهر در پردیس دارند

وی ادامه داد: به هیچ عنوان به دنبال اخذ درآمد نیستیم ما در پردیس افرادی داریم که بیش از ۱۰۰ واحد در اختیار دارند، اما به مردم عرضه نمی‌شود و صرفاً در حال خرید و فروش بدون منتهی شدن به سکونت در آنها، هستند.

دلالان مسکن مهر پردیس روزانه درآمدهای چند میلیونی دارند

این مقام مسئول در شرکت عمران شهرهای جدید افزود: واحدهایی داریم که ۸ تا ۱۰ بار دست به دست شده‌اند و این یارانه‌هایی که دولت بابت احداث آنها پرداخت کرده، نباید به محتکران و دلالان مسکن که روزانه درآمدهای چند میلیونی دارند، تعلق بگیرد. این اقدام آنها به افزایش قیمت مسکن در پردیس منجر شده است.

وی یادآور شد: افرادی که ثبت نام کرده‌اند و منتظر هستند تا واحد خود را دریافت کنند، این افزایش قیمت شامل حال آنها نمی‌شود؛ همچنین شامل آنهایی که تا قبل از تاریخ تصویب این دستورالعمل، اقدام به نقل و انتقال واحد خود کرده‌اند هم نمی‌شود و عطف به ما سبق ندارد.

به گفته هدایت، این رقم، به عنوان هزینه نقل و انتقال نیست و هزینه جابه‌جایی واحد مسکن مهر در پردیس، همان یک میلیون تومان است؛ ما صرفاً در حال دریافت یارانه‌هایی هستیم که دولت به مسکن مهر پردیس اختصاص داده است. به این صورت که در هنگام مراجعه خریداران و فروشندگان به کارگزاری مسکن مهر پردیس، ابتدا مبلغ یارانه را دریافت کرده و سپس هزینه یک میلیون تومانی جابه‌جایی را می‌گیریم.

دلالان، قیمت مسکن مهر پردیس را از ۱۰۰ به ۵۰۰ میلیون تومان رساندند

وی دریافت این رقم (۲۰ میلیون تومان) را عامل بازدارنده‌ای برای تعدد نقل و انتقالات مسکن مهر و جلوگیری از افزایش قیمت مسکن در این شهر جدید عنوان و اظهار کرد: می‌خواهیم خریدار واقعی برای جابه‌جایی مسکن مهر پردیس به شرکت عمران مراجعه کند، واحدهایی داریم که در اثر ده‌ها بار جابه‌جایی و دست به دست شدن، از ۱۰۰ به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است؛ اما هنوز یک نفر هم در آن ساکن نشده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: این رقم ۲۰ میلیون تومانی پردیس را خریدار می‌دهد اما تا زمانی که واحد در اختیار ساکن دست اول قرار دارد، این مبلغ از وی اخذ نمی‌شود. چرا باید به فردی که چندصد واحد مسکن مهر پردیس در اختیار دارد، دولت باید آماده سازی این واحدها را پرداخت کند؟

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • متقاضی فاز9 GB ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    10 0
    جناب اقای هدایت 9 سال است که مسکن مارا تحویل نداده ای وحق وحقوق ما را که جبران نکرده ای که هیچ صدها شرط وشروط هرروز میگذاری به بهانه ی دلال وغیر دلال ایا اینهمه ضررهایی که به جهت تاخیر عدم تحویل مسکن 9 ساله به مامتقاضیان وارد امده را جبران نموده ای؟ خیر صدها یارانه هم تزریق کنید 9 سال اجاره مسکن در تهران را نمیتوانی جبران کنی واینهمه خانوادههایی که از هم پاشیده شده اند وانوقت دائما به فکر کیسه دوختن برای ما متقاضیان هستی اگر یک نفر صد واحد دارد از او مبلغ یارانه را بگیر نه از قشر مستضعف جامعه صحبت زیاده اما صدای ما به جایی نمیرسه
  • سعید IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    11 0
    منی که دلال نیستم و با قرض میخام بعد عمری خونه بخرم چی؟؟؟بیست تومن هم نیست 25 تومن میگرن. برای قشر مسکن مهر نشین 25 میلیون یعنی حقوق تقریبا یک ساله. خودتون بدتر دنبال کاسبی هستید وگرنه بجای این کار، محدودیت تعداد واحد بر اساس کد ملی قرار میدادید
    • بی خانه IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      3 0
      واقعا قانون جنگل است . دلال که سند نمی زند که ۲۰ میلیون بدهد . کسی سند میزند که میخواهد ساکن شود و زندگی کند . اینقدر به فکر منافع خود نباشید و ظلم نکنید . آخرتی هم هست اگر اعتقاد دارید .
  • امیر IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    7 0
    اسم خودشو گذاشته مدیر عامل !! اونی که 100 واحد داره مشکلی نیست فقط زمانی که داره واحداشو میفروشه از خریدار بعلت استفاده از یارانه دولت 20 ملیون دریافت میشه !! واسه جلوگیری از سفته بازی !! با این راه حل خودتون خنده اتون نمیگیره خجالت نمیکشید همدست دزدا هستین؟؟
  • حمید IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    4 0
    سلام. مدیرعامل شرکت عمران میگه 100 میلیون یارانه دولت به بخش مسکن مهر بابت هر واحد بوده که ما بایت هر نقل و انتقال مبلغ 20 میلیون تومن میگیریم. سوال من اینه که اگر یک واحد 6 بار طی سالیان مختلف خرید و فروش بشه. و هر بار خریدار 20 میلیون بابت نقل و انتقال واریز کنه میشه 120 میلیون. حال 20 میلیون اضافه ای که رفته تو جیب شرکت عمران شهر جدید پردیس بابت به قول خوشان یارانه دولت این وسط چی میشه؟ یعنی یارانه 100 میلیون بوده ولی این شرکت میتونه بیشتر از 100 میلیون تومن از مردم اخذ کنه و بیشتر از یارانه هم کاسبی کنه. آیا این عدالته؟!
  • عرفان IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    به اسم مبارزه با دلال بازی هزینه نقل و انتقال رو 20 برابر کردند! از 1 میلیون به 20 میلیون! طبق چه قانونی این طور سر خود عمل می‌کنند؟! من کارمند از کجا بیارم 21 میلیون ببرم بدم برای خونه ای که تازه هنوز تحویل نداد و تازه عروسیم به خاطر تاخیر تو تحویل عقب افتاده. زنگ هم زدن تا آخر آذر بیشتر فرصت ندارین! چی جوری پول جور کنم؟! اگه راست میگن میخوان با دلال بازی مبارزه کنند این 20 میلیون رو از اونایی بگیرند که بیشتر از 1 خونه مسکن مهر وکالتی خریدند نه من جوونی که بابام خونه خودشو تو تهران فروخته تا بتونه دو تا واحد یکی برا خودش و یکی برای ما تو پردیس بخره و الان هم کلی زیر قرضیم. به خدا اگه اینا رو پیگیری نکنید به رسالت انقلابی تون عمل نکردید. جلوی این دزدای دولت نامرد وایسید
  • مرجان IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
    1 0
    این یک دزدی آشکاره. من امروز رفتم یهو میگه باید 41 میلیون واسه نقل و انتقال بریزی. انگار پول خورده. بخدا اصلا خبر نداشتم همچین پولی باید بریزم حساب. اصلا ندارم که بریزم. دست از پا درازتر برگشتم خونه. واقعا این مملکت صاحب نداره. بگه دارین با مردم چکار می کنین. خدا ذلیلتون کنه اخه ما دلالیم؟ واسه اینکه ارزش پولمون کم نشه یه خونه توی کوه خریدم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس