وانگ یی

وزیر امور خارجه چین می‌گوید کشورش و ایالات متحده در آستانه یک جنگ سرد جدید قرار گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین می‌گوید که چین و آمریکا در آستانه یک جنگ سرد جدید هستند.

در شرایطی که اختلافات بین پکن و واشنگتن پس از شیوع ویروس کرونا و اتهام‌زنی‌های آمریکا علیه چینی‌ها تشدید شده، وزیر خارجه چین گفته است که آنچه در آمریکا شیوع یافته نوعی ویروس سیاسی است.

یی تاکید کرد که آمریکا و چین هر دو از همکاری سود می‌برند و از تقابل متضرر خواهند شد لذا باید برای درکنار هم زیستن راهی بیابند.

بیشتر بخوانید

چین: آمریکا شیوع کرونا را طولانی می‌کند

روابط چین و ایالات متحده همچنین در روزهای اخیر بر سر هنگ‌کنگ هم رو به تیرگی نهاده است. بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، وانگ یی در این خصوص نیز تاکید کرد که قانون امنیتی مربوط به هنگ‌کنگ باید بدون هیچ‌گونه تاخیری اجرایی شود.

وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین همچنین تصریح کرد که کشورش آماده تحقیق بین‌المللی درباره منشاء ویروس کرونا است. او اما تاکید کرد آنها که انتظار دارند چین بابت شیوع ویروس کرونا غرامت پرداخت کند، در خیال خام به‌سر می‌برند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    3 1
    زورگویی ترامپ تمومی ندارد
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    2 0
    آمریکا طی این چند دهه اخیر و خصوصا" چند سال اخیر تمام سعی و تلاش اشو کرده چین رو تضعیف و حتی زمین گیر و مانع قدرت گرفتن بیشتر چین بشود اما حاصلی ندارد، چین قدرتمند شده آمریکا دیر یا زود باید بپذیرد جهان تک قطبی رویایی آمریکایی رو به پایان دیگر قادر به ادامه حیات نیست...
  • مجید IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
    0 0
    اگر همان روزی که آمریکا قانون شکنی کرد با قدرت چینو روسیه با اتحادیه اروپا جلوش وایمیسادن الان قرار نبود اینقدر زورگویی کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس