کد خبر 1075784
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
رادار جدید روسیه

روسیه ازساخت رادار جدید سه بعدی با قابلیت شناسایی اهداف ابرفراصوت و مجهز به سامانه جنگال و آزمایش موفق بر جنگنده نسل پنجم خود خبر داد.

به گزارش مشرق، روسیه از ساخت یک رادار جدید سه بعدی با قابلیت شناسایی اهداف ابرفراصوت از فاصله ۴۵۰ کیلومتری و آزمایش موفق بر نسخه بدون سرنشین جنگنده «سوخو-۵۷» خبر داد.

به نوشته وبگاه «دیفنس ایرو اسپیس» مدیر شرکت «روسوبورو اکسپورت» با اعلام ساخت این رادار گفته است که اینک در حال بازاریابی  برای این محصول جدید است. این رادار جدید با نام «۵۹N۶-TE» طبق گفته سازندگانش میتواند اهداف ابرفراصوت را در مسافت ۴۵۰ کیلومتری و ارتفاع ۲۰۰ کیلومتری شناسایی کند.

«آلکساندر میکیف» مدیر شرکت روسوبورو اکسپورت در گفت و گویی در این زمینه ضمن اشاره به توسعه نسخه رادارهای صادراتی، بر اهمیت تجهیزات ویژه پدافند هوایی در برهه کنونی سخن گفت. میکیف مدیرعامل شرکت روسی از یافتن مشتریانی برای این رادار در کشورهای خاورمیانه، آفریقای شمالی و منطقه آسیا اقیانوس آرام خبر داد.

این رادار سه بعدی برد متوسط و بلند قادر به شناسایی اهداف با سرعت ۸ هزار کیلومتری و فاصله ۴۵۰ کیلومتری و تا ارتفاع ۲۰۰ کیلومتری است و مجهز به قابلیت عملیات جنگال است.

به نوشته این وبگاه، این رادار قادر به شناسایی موشکهای ضد رادار و مجهز به سامانه هشدار سریع به خدمه خود است.

روسیه در گامی قابل توجه دیگر در روزهای گذشته از آزمایش موفق بر یکی از جدیدترین جنگنده های نسل پنجم  خود خبر داد. به گفته منابع هوانوردی روسیه، «سوخو-۵۷» یکی از جدیدترین جنگنده های نسل پنج روسیه با موفقیت در حال انجام آزمایشهای لازم  برای پرواز بدون سرنشین است.

بنابر اعلام مقامات نیروی هوایی روسیه، این جنگنده نسل پنجم سال ۲۰۲۰ به خدمت نیروی هوا فضای روسیه درخواهد آمد. منابع مطلع به دلایل امنیتی از ذکر جزئیات بیشتر درباره آزمایش این نسخه ویژه از سوخو-۵۷ خودداری کرده اند.

سوخو-۵۷، یک جنگنده چند منظوره نسل پنجم برای نابود ساختن انواع اهداف هوایی در مسافت‌های کوتاه و بلند ، هدف قرار دادن اهداف زمینی و دریایی و غلبه بر قابلیت‌های دفاع هوایی است. در مقایسه با جنگنده‌های قبلی، سوخو-۵۷ ترکیبی از یک هواپیمای رزمی و یک جنگنده است و استفاده از مواد ترکیبی و فناوری‌های نوین و پیکربندی آیرودینامیکی موجب سطح مقطع راداری پایین می‌شود.

پیشتر یک قانونگذار روس فاش ساخت که مسکو با استقرار نسخه اولیه جنگنده سوخو-۵۷ موفق به شناسایی جنگنده‌های پنهانکار «اف-۳۵» و «اف-۲۲» آمریکا شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • آرش چویل IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    10 17
    ایران در حال حاظر بهترین و پیشرفته ترین رادار هارو داره که بومی هم هستن، رادار های غیر بومی در زمان جنگ و لحظه ی حساس میتوانند مشکل آفرین باشند . ما تنها میتوانیم فناوری این محصول رو بخریم.
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      9 12
      ما کی بومی چین شدیم؟
    • GB ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      1 2
      High Copy چین و بازار سیاه بومی نیست اخوی
  • IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    18 9
    بله از اس ۳۰۰که به سوریه و.ایران داده کاملا معلومه ....روس و چین بمراتب از امریکا بد تر و خائن تر اند
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      13 17
      ترکیه چنان آبرویی از تجهیزات راداری و پدافندی روسیه برد در لیبی و سوریه که تا چند ماه دیگه روسها فقط باید بگن زارت!!..
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      4 0
      اپراتور اس ۳۰۰ که تو سوریه هست روسیه سوری ها هیچ نقشی ندارن
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      11 1
      پس چرا ترکیه s400خرید
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    3 1
    نسخه بدون سرنشین جنگنده «سوخو-۵۷» خبر داد!...قابل توجه ضد پهپادی های داخل ایران...
  • رهام حسامی دانشجوی هوافضا IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    1 11
    در مورد رادار sar اریه فازی ایران هم توضیحاتی بدهید. به گونه‌ای که در جدیدترین مدل‌های موجود SAR قابلیت تهیه تصاویری با قدرت تفکیک ۱۰ سانتی‌متر وجود دارد.رادار‌های روزنه مصنوعی یا همان سار Synthetic Aperture Radar توسعه چشمگیری در دنیا پیدا کردهرادار SAR ساخت ایران به اسم ابصار رهام حسامی دانشجوی هوافضا ترم دوم
  • رهام حسامی IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    3 1
    امروز بحث رادار گریزی Stealthرا مطرح کنم در پهباد های ایران موتورها به‌طوری خنک می‌شوند کنولوژی بیشرفته استتار حرارتی با استفاده از نوعی سرامیک فوق العاده کارآمد باعث شده حرارت خروجی موتور جذب سرامیک ها شده و خروجی سردتر از این شود.که از زمین توسط گیرنده امواج مادون قرمز شناسایی نشوند. بخارات خروجی گرم پیش از خروج درون محفظه‌ای خنک می‌شوند و در نتیجه علائم مادون قرمز هواپیما به حداقل می‌رسد.جذب امواج رادیویی انحراف امواج رادیویی متداول ترین راهکار برای جذب امواج رادیویی روش هیبرید مواد مغناطیسی و دی الکتریکی برای اتلاف میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی امواج، از طریق پوشش‌های با ضخامت کم است. در این روش امواج رادیویی پس از برخورد به بدنه از طریق دیفیوژن جذب می شوند.رهام حسامی دانشجوی هوافضا ترم دوم19ساله
  • رهام حسامی IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    2 1
    بحث بعدی در مورد موتورهای وانکل در پهباد ها هست نوعی موتور درون‌سوز است که به جای حرکت رفت و برگشتی پیستون‌ها، از یک طراحی دوار با دایره‌ای بیرون از مرکز برای تبدیل فشار به نیروی چرخشی استفاده می‌کند. اجزای اصلی آن روتور، محفظه روتور، محور خروجی، شمع جرقه زنی، قطعات آبندی می‌باشد. در موتور وانکل مانند موتورهای بنزینی چهار زمانه مخلوط هوا و بنزین وارد محفظهٔ بزرگی از موتور می‌شود سپس با کم شدن حجم آن مخلوط هوا و بنزین تحت فشار قرار گرفته و با ایجاد جرقه به وسیلهٔ شمع انفجار حاصل می‌شود، مولکول‌های گاز دراثر احتراق منبسط می‌گردند و فشار محفظهٔ تراکم به شدّت بالا می‌رود و نیروی حاصل از آن به روتور اعمال شده و به علّت اختلاف مرکز دوران بین روتور و میل لنگ نیروی چرخشی در روتور ایجاد می‌گردد. این نیروی چرخشی به بادامک محور لنگ که در داخل روتور قرار دارد، وارد شده و به فلایویل و سیستم انتقال قدرت می‌رسد.روتور قطعه مثلثی شکلی است که دارای سه صفحه محدب است که هر یک در حکم یک پیستون عمل می‌کند. درهر یک از صفحه‌های روتور فرورفتگی وجود دارد که حجم موتور را افزایش می‌دهد تا مخلوط بنزین و هوای بیشتری راهی موتور شود. در انتهای هر صفحه تیغه ایی فلزی برای آب‌بندی بیرون و محفظهٔ احتراق وجود دارد. همچنین حلقه‌هایی فولادی برای آب‌بندی کنارهٔ محفظهٔ احتراق و بیرون کار گذاشته شده‌است. روتور دارای مجموعه‌ای از چرخدنده چیده شده در وسط پهلو است. دندانه‌های این چرخدنده با دندانه‌های چرخ دنده ایی چفت می‌شود که به بدنه بسته شده‌است. این چفت شدگی چرخ دنده‌ها مسیر و جهت حرکت روتور را در محفظه تعیین می‌کند.رهام حسامی هوافضا
  • رهام حسامی IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    4 2
    وقتی میبینم کشورم و متخصصان ان در فن اوری های روز دنیا قدم گذاشته و سعی میکنند ان را بسازند .واقعا به ایرانی بودن خود میبالم هرچند میدانم هنوز اول راه هست و نمیشه با نمونه خارجی مقایسه کرد .مثال ماهواره بر ایران را با اس ال اس و کپسول فضایی اوریون مقایسه نمیکنم ولی میبینم چقدر پیشرفت و سرعت توسعه ما بالا است ودرسته انها هم سریع پیشرفت میکنند شک نیست ولی ما هم قله های ترقی را طی میکنیم همانطور که رهبر فرمودند زبان فارسی زبان علمی دنیا در 50 سال اینده هست منظورشان اینه که باید قله های علمی را انچنان طی کنیم که فرد خارجی برای اموختن دانش ما باید فارسی بلد باشد .در حال که باید انگلیسی و فرانسه بلد باشیم .و اینطور نیست ما هم زبان خارجی بلد نباشیم و ببینید فرمودن در 50سال اینده یعنی سرعت پیشرفت ما را طوری میبینند با توجه به جهش علمی دنیا که ما به انها میرسیم و جلو هم میزنیم یا در سطح هم خواهیم بود .علم حد مرز ندارد باید اموخت .در هر کجای دنیا که باشد باید اموخت .
  • سعید IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
    1 1
    کپی از ما گرفتن
  • علیرضا تاجیک IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 1
    ماشاالله تو ایران ما کلی کارشناس نظامی مهندس و طراح رادار کارشناس و مهندس الکترونیک داریم تو همین چپها و نظرات خودشون رو نشون می دن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس