کد خبر 1075476
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۰
فوتبال نمایه

عملکرد گلزنی ۱۰ مهاجم برتر زیر ۲۱ سال تاریخ فوتبال را بررسی کرده ایم.

به گزارش مشرق، در طول تاریخ ورزش فوتبال ستاره‌های جوانی ظهور کرده اند که با درخشش خود تیم‌ها را متحول کرده اند. یکی از فاکتورهای موفقیت این بازیکنان گلزنی بوده است.

در این گزارش برترین گلزنان زیر ۲۱ سال تاریخ فوتبال را بررسی می‌کنیم.


رونالدو نازاریو اعجوبه تاریخ فوتبال

رونالدو نازاریو ستاره تیم ملی فوتبال برزیل برترین گلزن زیر ۲۱ سال تاریخ فوتبال است. او تا سن ۲۱ سالگی خود در ۱۸۵ بازی ملی و باشگاهی به میدان رفته، که حاصل آن به ثمر رساندن ۱۶۷ گل بوده است. رکورد خارق العاده او به گونه‌ای است که بعید است تا سال‌ها این رکورد شکسته شود.

هم وطن رونالدو در رده دوم این جدول قرار دارد. نیمار جونیور ستاره تیم فوتبال پاری سن ژرمن پیش از سن ۲۱ سالگی، ۱۴۰ گل به ثمر رسانده است. او این تعداد گل را در ۲۲۷ بازی زده است. اگرچه این بازیکن ۴۳ بازی بیشتر از رونالدو نازاریو کرده است، اما هنوز هم با رکورد افسانه‌ای او ۲۷ گل فاصله دارد.

کیلیان امباپه ستاره فرانسوی تیم فوتبال پاری سن ژرمن در رده سوم این جدول قرار گرفته است. شیوع ویروس کرونا مانع از ارتقای رکورد این بازیکن ۲۱ ساله شد. تنها بازیکنی که در این جدول توانایی بهبود رکوردش را دارد امباپه است. او تا کنون در ۱۹۹ بازی ملی و باشگاهی ۱۱۶ گل به ثمر رسانده است.

این بازیکن در فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه گلزنی کرده است تا بعد از پله (بازیکن افسانه‌ای تیم ملی فوتبال برزیل)، دومین بازیکن زیر ۲۰ سالی باشد که در جام‌های جهانی گلزنی می‌کند.

سرخیو آگوئرو آرژانتینی بازیکن حال حاضر تیم فوتبال منچستر سیتی انگلیس در رده چهارم برترین گلزنان جوان تاریخ است. او در ۲۱۳ بازی ملی و باشگاهی ۸۴ گل به ثمر رسانده است.

رده‌های پنج و ششم این جدول به ۲ بازیکن انگلیسی اختصاص دارد. مایکل اوون با ۷۶ گل در ۱۵۶ بازی و وین رونی با ۶۶ گل در ۲۱۲ بازی در رده‌های بعدی هستند.

کریم بنزما ستاره تیم فوتبال رئال مادرید در رده هفتم برترین گلزنان جوان تاریخ قرار گرفته است. این بازیکن در مجموع ۱۴۳ بازی ملی و باشگاهی، ۶۲ گل به ثمر رسانده است.


عملکرد نسبتا ضعیف مسی و رونالدو در جوانی

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو که از پر افتخارترین بازیکنان تاریخ دنیای فوتبال هستند تا پیش از ۲۱ سالگی عملکرد نسبتا ضعیفی را نسبت به رقبای خود داشته اند.

لیونل مسی ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا تا پیش از ۲۱ سالگی در ۱۴۰ بازی ۵۱ گل به ثمر رسانده و کریستیانو رونالدو ستاره تیم فوتبال یوونتوس با ۳۶ گل در ۱۸۲ بازی با اختلاف زیادی نسبت به سایر بازیکنان در رده‌های هشتم و نهم قرار دارند.

تیری آنری فرانسوی هم رده دهم این جدول را به خود اختصاص داده است. او تا پیش از ۲۱ سالگی در ۱۳۴ بازی ملی و باشگاهی به میدان رفته است که موفق به ثبت ۳۱ گل شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس