اکبر ترکان

مشاور پیشین رئیس جمهور از استخدام نمایندگان مجلس در مدیریت‌های دولتی انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

اکبر ترکان در روزنامه شرق نوشت: در مقطعی قرار گرفته‌ایم که نمایندگان دوره قبل مجلس تشریف برده‌اند و ظرف چند روز آینده نمایندگان جدید وارد مجلس جدید خواهند شد. نکته مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که آیا نمایندگانی که مورد اعتماد و امین مردم یک منطقه‌ای بودند و سال‌ها آن منطقه را در مجلس شورای اسلامی نمایندگی کرده‌اند، حالا که رای نیاورده یا تایید صلاحیت نشده‌اند، باید جلای وطن کنند؟ آیا بهتر نیست که به مردمشان وفادار بمانند و به شهرشان بازگردند و همان‌جا به مردم خدمت کنند؟

بیشتر بخوانید:

ترکان: جذب نمایندگان مجلس در دولت را پایان دهید

به نظر من شایسته این است که وفادارانه به مردم و حوزه شأن خدمت کنند و نشان بدهند باوجود اینکه رای نیاورده‌اند، اما در کنار مردمشان هستند و قدرشناسی خود را اثبات کنند. برخی از این نمایندگان به دنبال پست و مقام در تهران و ورود به وزارتخانه‌ها و عمدتا بنگاه‌های اقتصادی هستند.

چطور ممکن است یک وزارتخانه یا ارگان دولتی  نماینده‌ای را که به هر دلیلی صلاحیتش رد شده، تایید و به پست‌های مهم منصوب کند.

البته دستگاه‌های اجرائی و عمدتا اقتصادی هم باید این موضوع را جدی بگیرند و نماینده‌های ادوار قبل را جذب نکنند.

پیشنهاد می‌کنم دستگاه‌ها این رویه و رفتار غیرحرفه‌ای در جذب این نمایندگان را پایان دهند؛ به طور خلاصه اگر نماینده‌ای به فرض چهار سال رئیس کمیسیون پزشکی بوده، آیا ایشان بعد از رد صلاحیت یا اتمام دوره نمایندگی‌اش می‌تواند جراحی قلب انجام دهد و ادعا کند من در چهار سالی که در کمیسیون پزشکی بوده‌ام اکنون در امور پزشکی تخصص دارم؟! این طور نیست.

بعضی از نمایندگان محترمی که در چهار سال گذشته در یکی از کمیسیون های مجلس بوده‌اند، بعد از اتمام دوره‌شان ادعا می‌کنند که ارشد تخصصی آن رشته هستند و تلاش می‌کنند به بنگاه‌های اقتصادی ورود پیدا کنند.

شخصی در کمیسیون نفت بوده الان می‌خواهد معاون وزیر نفت بشود! مدعی هم هست که متخصص در صنعت نفت است. به همین سادگی نیست. این فرد باید دوره علمی، آموزشی و دانشگاهی نفت یا رشته‌های مرتبط با نفت را گذرانده باشد. عضو کمیسیون بودن به معنای ارتقای تخصص نیست.

این مهم به نفع دولت هم نیست و در این یک سال باقی مانده از دولت آقای روحانی باید کمک کنیم تا در سال آخر پروژه‌های نیمه‌تمام به بهره‌برداری برسد و وعده‌ها و اهداف دولت محقق شود. بنابراین باید فضا را به گونه‌ای مطلوب کرده و کوشش کرد با روابط سالم و صحیح، دولت بتواند پروژه‌هایش را به اتمام برساند. اینکه نماینده‌ای را جذب کنند و موجب ناهنجاری و ایجاد تنش بشوند، به نفع دولت نیست.

گفتنی است برخی رسانه‌ها از استخدام چند نماینده دوره دهم مجلس در وزارت نفت خبر داده‌اند. این رسانه‌ها علاوه بر نام ۲۰ نفر نماینده ادوار پیشین که گفته شده از ورود به مجلس دهم بازمانده و اغلب در دوره زنگنه به استخدام وزارت نفت درآمده‌اند، لیستی هشت نفره هم از برخی نمایندگان دهم که وارد مجلس یازدهم نشده‌اند، منتشر کرده‌اند. بهروز نعمتی، الیاس حضرتی، محسن بیگلری، جلیل مختار، عامر کعبی، غلام‌محمد زارعی، حسن بهرام‌نیا و علی ساری کسانی هستند که شماره پرسنلی آنها در وزارت نفت منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی GB ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    2 0
    آقای ترکان خدمت سیری چند . اینها که برای خدمت نیامده بودند اینها آمده بودن تا ملت را به خاک سیاه بنشانند . کدام احمقی را سراغ دارید که میلیونها تومان هزینه کند که نماینده مردم شود در حالی که نصف آن همه هزینه را از حقوق مجلس نمی گیرد . خدمت بهانه است و ملت ما هم احساسی . و تا با احساسات رای بدهم و بدون تعقل وضع همینه .
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    1 0
    چه عجب ! یه حرف درست زد. قانونا هیچکدام حق ندارند. وقتی مردم از دست اینها به شدت ناراضی هستند چرا باید در دولت پست بگیرند. این همه جوان متخصص بیکار بگردند بعد نماینده ای که حقوقش تا اخر تضمین شده بیاید در مناصب دولتی منصوب شود این بی عدالتی و بی قانونی است. مگر دولت طحال است.
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    0 0
    خدا نگذرد از کسانی که این گونه باعث ناراحتی مردم می شوند خیلی از نمایندگان ادوار قبلی شهر ما هم رفتند که رفتند اصلا انگار هیچ وقت از این شهر رد هم نشده اند
  • مسعود IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    مگر دست من و شماست!!!!! دست مافیای وطنی است و قدرت های فاسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس