کد خبر 1075305
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
کُری‌خوانی دوباره دولت ترامپ برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران

یک مقام دولت آمریکا بار دیگر درباره تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران که در اکتبر سال جاری میلادی منقضی می‌شود کُری‌خوانی کرده است.

به گزارش مشرق، «کلی کرافت»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد بار دیگر لفاظی‌ها برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در ماه اکتبر سال جاری میلادی را تکرار کرده است. 

بیشتر بخوانید

میوه جدید برجام

کرافت در نشستی که روز  پنجشنبه در اندیشکده هادسون برگزار شد گفت: «ما مباحثات درباره تحریم‌های تسلیحاتی را آغاز کرده‌ایم چون بسیار مهم است که این درک وجود داشته باشد که آنها از این تحریم‌ها پیروی نکرده‌اند و ما در مقاطع مختلف اثبات کرده‌ایم که آنها به آن  پایبند نبوده‌اند.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که کشورش رایزنی با سایر اعضای شورای امنیت برای تمدید این تحریم‌ها علیه ایران را آغاز کرده است. او همچنین گفت که آمریکا باید کارزار فشار حداکثری را علیه ایران، روسیه، چین و کوبا ادامه دهد. 

"لوان جاگاریان" سفیر فدراسیون روسیه در تهران در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری «تاس» که به‌مناسبت 20 ماه مه (31 اردیبهشت ماه) ــ صدمین سالگرد روابط بین روسیه و ایران انجام شد، تأکید کرد که تلاش دولت آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی بعید است که موفق شود.

وی گفت: «تحریم تسلیحاتی ایران در تاریخ 18 اکتبر سال جاری (28 مهر ماه) به پایان خواهد رسید و من فکر نمی‌کنم که تلاش‌های دست‌وپا شکسته آمریکایی‌ها برای جلوگیری از این مسئله موفقیت‌آمیز باشد.

ایالات متحده که با خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، خود با شدیدترین شکل قوانین بین‌المللی را نقض کرده و نتوانسته به تعهداتش عمل کند و اکنون هم مقامات واشنگتن در تلاشند تا کشورهای دیگر را ترغیب به پای گذاشتن در همین مسیر کنند، هرچند به عقیده من، در این راه ناکام خواهند ماند.»

این دیپلمات بلندپایه افزود: «روسیه برای رفع تحریم‌ها و ادامه همکاری‌های خود با ایران در عرصه نظامی ــ فنی مشکلی نمی‌بیند و اگر طرف ایرانی برنامه‌های خاصی را ارائه دهد، مسکو مطابق با استانداردهای بین‌المللی آنها را مورد بررسی قرار خواهد داد.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    4 2
    اقتصادتون برشکست به جای نوکری اسرائیل به فکر خودتون باشید احمقا
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    6 1
    بی خیال فوقش با حقارت موفق شدین ایران رو از خرید سلاح منع کنید، همون پول صرف تولید سلاح های دفاعی و ایجاد اشتغال میشه مثل همیشه، تکنولوژی ماهواره و سرعت 27000 کیلومتری رو فراموش کردین.... به هر حال ظاهرا این آخرین نیمچه مزیت باقیمانده برجامه، بعدش نوبت ایرانه با خروج از ان پی تی و سایر اقدامات راه هسته ای خودش رو بره.
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    11 1
    ملت آمریکا گرفتا کرونا... مقامات آمریکا به فکر صهیونیستها
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    2 1
    عین‌الاسد با تسلیحات کاملا ایرانی شخم زده شد، حالا تا هر قدر که فکر می‌کنید برای خنک کردن سوزش این خاطر نیاز به تحریم دارید، تحریم تسلیحاتی ردیف کنید ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس