پرچم روسیه

طبق اعلام پنتاگون، نیروی دریایی ایالات متحده یک گروه نیروهای تهاجمی در منطقه دریای کارائیب تشکیل داده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو مایلند هدف واقعی حضور نیروی دریایی و نیروی هوایی ایالات متحده در منطقه کارائیب را بدانند؛ در شرایطی که نفتکش‌های ایرانی به سمت ونزوئلا در حرکت هستند، حضور نیروهای نظامی آمریکایی در منطقه، چیزی جز تلاش برای ایجاد محاصره دریایی علیه ونزوئلا تلقی نمی‌شود.

زاخارووا در کنفرانس مطبوعاتی درباره افزایش حضور نظامی آمریکا در دریای کارائیب در شرایطی که ایران محموله‌های نفتی برای ونزوئلا ارسال کرده است، توضیح داد: «طبق اعلام پنتاگون، نیروی دریایی ایالات متحده یک گروه نیروهای تهاجمی در منطقه دریای کارائیب تشکیل داده است. باید بگویم که سه ناوشکن همراه با کشتی‌های گارد ساحلی و هواپیماهای ضد زیردریایی در منطقه جابجا شده‌اند. هدفی که در این عملیات اعلام شده، تضمین امنیت حریم دریایی برای واشنگتن و شرکای آن در منطقه است. مدت زمان طولانی است که چنین حضور نیروهای نظامی آمریکایی در منطقه وجود نداشته است.»

این دیپلمات یادآور شد که گزارشات رسیده درباره آمادگی نیروها از سوی فرماندهی نظامی جنوبی آمریکا "گواهی بر آماده سازی آنها برای فرود به روی کشتی‌های بزرگ و نه رهگیری قایق‌های پر سرعت است" که در اهداف اعلام شده مقامات آمریکایی ادعا شده که برای این منظور در منطقه حضور دارند.

وی افزود: «پیوستن کشتی‌های جنگی به این مانور نظامی همزمان با پیدا شدن اطلاعاتی در خصوص اعزام نفتکش‌های ایرانی برای ارسال سوخت مورد نیاز مردم ونزوئلا بود. در چنین وضعیتی، به نظر می رسد که آمریکا در حقیقت درصدد ایجاد محاصره دریایی ونزوئلا و ممانعت از رسیدن این محموله به آنجاست.»

زاخارووا تأکید کرد: «ما خطاب به همتایان آمریکایی این سئوال را از آنها داریم - آیا شما تأیید می کنید که تمرکز نیروهای دریایی و هوایی در منطقه کارائیب هیچ هدفی جز اهداف اعلام شده به عنوان بخشی از عملیات به اصطلاح "سرکوب فعالیت‌های غیرقانونی در منطقه" ندارند؟ و یک سؤال دیگر: چگونه چنین اقداماتی، از جمله با توجه به تعهدات بین المللی ایالات متحده در این زمینه، می تواند بر امنیت حمل و نقل دریایی در منطقه تأثیر مثبت بگذارد؟»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • آریا IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    0 0
    کشتی خودتو خانوم زاخارووا!
  • FR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    2 0
    اینا هم هوس کردن کشتیهاشون رو در خلیج فارس توقیف کنیم :) کاش بزرگترینشون رو بگیرم... ناو هواپیمابر
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
      1 0
      14:47 نه بابا ولش کن، یه کشتی کوچیکتر بگیریم، ناو هواپیما بر چندهزار تا سرباز توشه اگه بگیریمشون و بخوان دوباره گریه زاری راه بندازن جنوبو آب میبره!! خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس