کد خبر 1075139
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶
مرتضی بختیاری

رئیس کمیته امداد کشور از راه‌اندازی سامانه «سخا» در کمیته امداد خبر داد و گفت: خیرین می‌توانند کارهای خیریه خود را در این سامانه ثبت کنند.

به گزارش مشرق، سید مرتضی بختیاری عصر امروز در آیین آغاز به کار دو مرکز نیکوکاری «اصناف» و «رسانه» با بیان اینکه کمیته امداد کار خودش را می‌کند اما کار اصلی توسط مردم انجام می‌شود اظهار کرد: کمیته امداد توسط امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شد و این امر نشاندهنده این بود که امام(ره) چقدر حساسیت برای رسیدگی به امور مردم داشتند.

وی به طرح اکرام ایتام که سابقه ۲۲ ساله در کمیته امداد دارد و اکنون ریل‌گذاری شفافی شده است اشاره کرد و گفت: این طرح به خوبی پیش رفته به طوری که در استان همدان تعداد حامیان بسیار زیاد است که از ایتام حمایت می‌کنند.

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه از ۳۱۷ هزار یتیم ۲۹۰ هزار زیر پوشش حامیان هستند افزود: ۷۱۰ هزار حامی ایتام را زیرپوشش حمایتی خود دارند و ۹۱۱ میلیارد تومان کمک نقدی حامیان به ایتام بوده است.

بیشتر بخوانید:

۷۰۰ شغل برکت برای جوانان بندر دیر +عکس

اهدای یک میلیون بسته افطاری ساده به مستمندان توسط بنیاد مستضعفان

واکنش رهبر انقلاب به تعیین حد و مرز برای کمک‌های بنیاد مستضعفان در بحران کرونا

عکس/ آماده‌سازی بسته‌های معیشتی توسط کمیته امداد

وی با اشاره به واریز ۵۰۰ هزار تومان به حساب هر یک از ایتام در شب شهادت امام علی(ع) خاطرنشان کرد: هدف ما در کار خیر برون‌سپاری و سپردن کار به مردم است زیرا در جایی که مردم وارد عرصه شوند، بن بستی نداریم.

بختیاری با اشاره به ایام شیوع کرونا و سختی و فشار برای تامین مواد شوینده و بهداشتی اظهار کرد: در این ایام نیز مردم وارد عمل شده و تولیدات را به گونه‌ای بالا بردند که اکنون ماسک و لوازم بهداشتی را صادر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مردم در کمک مومنانه به فرمایشات رهبری لبیک گفتند تصریح کرد: در این رزمایش نیز اتفاقات خوبی افتاد به طوری که به همت مردم همدلانه شاهد عزت‌بخشی در کمک به نیازمندان بودیم.

رئیس کمیته امداد کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری با رویکرد کمک مومنانه فعال شده و عمر ۶ ساله دارند افزود: این مراکز مسجدمحور هستند و برای واگذاری کار به مردم در رسیدگی به نیازمندان و ایتام است.

وی با تاکید بر اینکه مراکز نیکوکاری مساجد هم به نیازمندان و هم مددجویان محله کمک می‌کند تصریح کرد: شکل‌گیری این مراکز اثرات خوبی داشت زیرا صندوق‌های کمیته امداد نیز در اختیار آنها قرار گرفته است.

بختیاری با بیان اینکه از ۶۵ مرکز نیکوکاری نخستین مرکز در شهرک صنعتی الوند راه‌اندازی شد که سایر استان‌ها نیز پای کار آمدند بیان کرد: ۳ هزار خانوار توسط ۳۵ مراکز نیکوکاری اداره می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در برخی استان‌ها مراکز نیکوکاری از مساجد فراتر رفته و وارد دانشگاه‌ها و پادگان‌ها شده است یادآور شد: مرکز نیکوکاری اصناف همدان نیز راه‌اندازی شده که اتحادیه‌ها می‌توانند کار انجام دهند و ما نیز در کنار آنها هستیم.

رئیس کمیته امداد کشور در خصوص راه‌اندازی مرکز نیکوکاری رسانه نیز تصریح کرد: مرکز نیکوکاری رسانه همدان سومین مرکز کشور است که علاوه بر کمک به نیازمندان، اخبار نیازمندی‌ها را نیز اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی از راه‌اندازی سامانه «سخا» که مخفف خیر و احسان است افزود: این سامانه به منظور بارگذاری همه کارهای خیر است به طوری که هر خیریه‌ای می‌تواند نام کار خیر خود را در این سامانه ثبت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    0 0
    چقدر عالی خدا خیرتون بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس