کد خبر 1074942
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
ترامپ نمایه

ترامپ ژنرال بی کفایتی است که مطلقا به فکر جنگ با کرونا نیست، او فقط به فکر پیروزی در نبرد انتخابات ریاست جمهوری است.

به گزارش مشرق،  پیتر برگن تحلیلگر نظامی آمریکایی در مصاحبه با سی ان ان گفت: ترامپ  دوشنبه ۱۸ می در کاخ سفید به صراحت گفت که از داروی «هیدروکسی کلروکین» استفاده می‌کند؛ دارویی که استفاده از آن در درمان بیماری کووید-۱۹ بارها از سوی کارشناسان و متخصصان پزشکی بی‌اثر و خطرناک اعلام شده است. ترامپ بعنوان رئیس جمهوری آمریکا می‌توانست بهترین متخصصان و پزشکان جهان را برای توصیه‌های پزشکی در اختیار داشته باشد، حال کار به اینجا رسیده که او برای خود داروی منع شده هیدروکسی کلروکین را تجویز و از آن استفاده می‌کند.  حتی زمانی که  نیل کاواتو  مجری شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز، مخاطبان این شبکه را از پیروی از رئیس جمهوری آمریکا از این دارو برحذر داشته و به آمریکایی‌ها می‌گوید این دارو خطر مرگ دارد، ترامپ در حساب توئیتر خود به او حمله می‌کند.

از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا ترامپ ادعاهای خلاف واقع بسیاری داشته است؛ از جمله آنکه «هوای گرم باعث از بین رفتن این ویروس می‌شود و زیاد به آن اهمیت ندهید»؛ یا اینکه «ویروس کرونا کاملا تحت کنترل است»؛ اما امروز شاهدیم که این ویروس تاکنون سبب جان باختن بیش از ۹۲ هزار آمریکایی شده است؛ یا اینکه ترامپ به تازگی گفته «واکسن کرونا به زودی در دسترس خواهد بود» اما کارشناسان و دانشمندان این ادعا را رد می‌کنند.

ادعاهای خلاف واقع ترامپ سبب شد حتی نشریه پزشکی «لانست» نیز وارد سیاست شود و در یادداشتی بنویسد: آمریکایی‌ها باید در ژانویه ۲۰۲۱ میلادی فردی را بعنوان رئیس جمهوری در کاخ سفید قرار دهند که درک کند سلامت جامعه را نباید با بازهای سیاسی و جناحی هدایت و پیش برد.

 در حقیقت شمار مرگ و میر مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا قدم به قدم و روز به روز به سمت ۱۰۰ هزار جان‌باخته نزدیک‌تر می‌شود؛ مساله‌ای که بسیاری از داشنمندان از جمله رابرت رد فیلد مدیر «مرکز درمان و پیشگیری بیماری» در آمریکا نیز بر این واقعیت توافق دارند که موج دوم همه‌گیری کرونا در آمریکا در پیش است.

ترامپ بعنوان رئیس جمهوری آمریکا خود را در (توهم) نبرد با ویروس کرونا می‌بیند که شهروندان آمریکایی سربازان و سلحشوران این نبرد هستند. اما اگر ترامپ دراین نبرد خود را یک «ژنرال» (جنگی) می‌پندارد، او نیروهایش را در این نبرد با احتملات و دادن اطلاعات غلط هدایت می‌کند؛ وی بعنوان فردِ مسئول، تلاش در کنترل این «داستان» دارد و آنچنان که مشهود است، او بیشتر نگران برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری است تا شکست دادن ویروس کرونا. بسیار غم‌انگیز است که آمریکایی‌ها چنین فرد بی‌کفایتی را در وخیم‌ترین بحران دهه‌های اخیر آمریکا در منصب فرماندهی خود دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    ترامپ ژنرال نیست - پریزی دنت هستند ایشان
    • AE ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
      0 0
      تکلیفو مشخص کنید ترامپ رقیب روحانی یا زنگنه
  • رضا# IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    0 0
    ترامپ سرباز فراری بود .... ژنرال؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس