کد خبر 1074886
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
ترامپ نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا گفته قصد دارد جلسه گروه ۷ را به صورت حضوری برگزار کند و این را نشانه تلاش‌های آمریکا و دیگر کشورها برای بازگشت به حالت عادی دانسته است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر به تلویح به احتمال برگزاری حضوری جلسه گروه ۷ اشاره کرده است.

ترامپ نوشته است: «من تصمیم دارم برنامه نشست گروه ۷ را عوض کرده و آن را به تاریخ قبلی یا به تاریخی مشابه در واشنگتن نزدیک کمپ‌دیوید برگردانم.»

به نوشته وبگاه الجزیره، در ماه مارس، رئیس‌جمهور آمریکا جلسه رو در رو و حضوری اعضای گروه ۷ که قرار بود در ماه ژوئن برگزار شود را لغو کرد و آن را به انجام یک ویدئو کنفرانس تغییر داد. این تصمیم در حالی گرفته  شده بود که کشورها سفرهای بین‌الملل را لغو کرده بودند و تعطیلی‌ها در آمریکا در بحبوحه کرونا همچنان برقرار بود.

بیشتر بخوانید:

آمریکا دچار زوال سیاسی شده است

کاخ سفید: «گروه ۷» به دنبال اصلاحات در WHO است

جلسه بحث رهبران این گروه نیز در ماه‌های آوریل و مه نیز به صورت تلکنفرانس تغییر کرد.

ترامپ در پیام توئیتری خود نوشت: «اکنون که کشور ما "به عظمت خود بازگشته است"، من برنامه‌ریزی جلسه گروه هفت را در همان تاریخ (مقرر)، در واشنگتن، نزدیک کمپ دیوید را در نظر می‌گیرم. دیگر اعضا نیز در حال بازگشت (به حالت عادی) هستند. عادی سازی! یک نشانه عالی برای همه خواهد بود.»

آمریکا امسال ریاست چرخشی گروه ۷ را در اختیار دارد و باید تعیین کند که این نشست در کجا برگزار می‌شود و دستور جلسه آن را تعیین می‌کند. انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن اعضای دیگر هستند.

ترامپ در ابتدا، برنامه‌ریزی کرده بود که این جلسه سالانه را در زمین گلف خود نزدیک شهر میامی برگزار کند، اما او مکان این جلسه را به کمپ دیوید تغییر داد. بر اساس ادعاهایی وی این کمپ را به عنوان یکی از دارایی‌هایی که از آن درآمد کسب می‌کند، نگه داشته است.

تصمیم ترامپ برای برگزاری این جلسه به صورت حضوری در حالی گرفته شد که تمام ۵۰ ایالت آمریکایی به دنبال بازگشایی و برداشتن محدودیت‌های مربوط به کرونا حداقل به صورت ناقص هستند، اما آمار مبتلایان به بیماری کرونا و تلفات ناشی از این بیماری همچنان در کشور آمریکا رو به افزایش است.  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس