بالگرد اماراتی

چند روزی است اماراتی ها به میزبانی یک شناور حاشیه ساز آمریکایی یعنی Lewis B. Puller به تمرین با بالگردهای خود برای اشغال جزایر 3 گانه ایرانی پرداخته اند تا روحیه نظامیان شکست خورده شان را بالا ببرند.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، اگرچه لفاظی ها و عبارت های کنایه دار برخی مقامات اماراتی مبنی بر الحاق جزایر 3 گانه ایرانی در خلیج فارس به آنها، حرف و نکته جدیدی نیست و هر از گاهی برای خالی نبودن عریضه بیان می شود، اما در سالهای اخیر و به دلیل بروز تحولات گوناگون در سطح منطقه غرب آسیا، شاهد تحرکات و سیگنال هایی از طرف این کشور کوچک و ضعیف همسایه بوده ایم که به نظر می رسد نیازمند تذکرات جدی تر است.

البته نباید از نظر دور داشت که بلافاصله پس از ناامن شدن خلیج فارس و دریای عمان در ماه های گذشته توسط عناصر وابسته به عربستان و آمریکا، حکام اماراتی نسبت به تغییر سریع رویه های قبلی خود اقدام و نسبت به ارسال سیگنال های متفاوتی جهت افزایش همکاری با جمهوری اسلامی در موضوعات منطقه ای فعال شدند اما در روزهای گذشته، حرکاتی را پایه گذاری کرده اند که نیازمند تذکرات و بازخوردهای جدی تر است.

بیشتر بخوانید:

پیام قاطع سپاه پاسداران به تروریست‌های سنتکام در خلیج فارس/ شناور ویژه آمریکایی در نزدیکی آب‌های ایران چه می‌کند؟ +عکس و فیلم

تلاش جاسوس شناور آمریکا برای کسب اطلاعات از موشک «ماهواره‌بر سپاه» / ناوگروه Bataan در حوالی آبهای ایران چه می‌کند؟ +عکس

از ماجراجویی های متوهمانه تا اجاره مزدور برای حمله به جزایر سه گانه

اماراتی ها در بین دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس همیشه میل به انجام کارهای متفاوت و بزرگتر از قد و قواره خود دارد و همین امیال بود که در سال 2010 میلادی پای اریک پرنس، بنیانگذار شرکت بدنام بلک واتر را به این کشور باز کرد. وی در آن زمان و شنیده شدن زمزمه انقلاب ها در کشورهای عربی توسط خاندان حاکم خصوصا شیخ ابوظبی، محمد بن زاید، استخدام شد تا ارتشی کوچک از مزدوران خارجی را برای حفاظت از هیئت حاکمه و مقابله با هر نوع مخالفت و اعتراضی را آماده کند.

البته این یگان در همان زمان هم برای یک سری اهداف بلند پروازانه مثل حمله و تصرف نیروگاه اتمی و جزایر نیز آموزش دیده بود که مشخصا قدمی در سمت رسیدن به خیالات حاکمان امارات درباره ایران بود.

این کشور کوچک اما بعد از آغاز بحران در سوریه به صورت غیر مستقیم و از سال 2015 و با شروع تهاجم سعودی ها به یمن در سال 2015 به صورت کاملا مستقیم وارد درگیری های منطقه ای شدند. با بهم ریختن محاسبات در سوریه و یمن امروز حاکمان این کشور به دنبال دوستی و تجدید رابطه با سوریه از طرفی بوده و در عین حال در جنوب یمن نیز مزدوران تحت حمایت آنها به جان مزدوران تحت حمایت آل سعود افتاده و درگیری نبردی خونین هستند.

فاز جدید ماجراجویی های این شیخ نشین کوچک البته در شمال آفریقا و کشور لیبی در جریان است که اخیرا نیز نیروهای تحت حمایت این کشور شکست های سختی را در برابر نیروهای تحت حمایت طرف های دیگر متحمل شدند. اما به نظر می رسد حکام اماراتی در فاز جدیدی از توهمات خود به سرعت در حال حرکت در مسیر چیده شده توسط آمریکایی ها هستند و از چند هفته پیش در حال ارسال سینگنال های تحریک کننده ای به تهران هستند.

تمرین برای تصرف جزایر و شبیه سازی مقابله با قایق های سپاه

حدودا 2 ماه پیش و در شرایط اوجگیری ابتلاء به ویروس کرونا در جهان و منطقه غرب آسیا که باعث توقف بسیاری از فعالیت ها از جمله رزمایش های نظامی بود، شاهد یک تمرین نظامی مشترک بین امارات و آمریکا در خلیج فارس بودیم. در این تمرین دو طرف به بهانه آنچه افزایش تهدیدات ایران و آمادگی برای مقابله با ویروس کرونا اعلام کرده بودند سناریوهای مشکوکی مثل حملات آبی خاکی، تصرف یک شهر ساحلی و خصوصا تمرین انتقال تجهیزات از شناورها به ساحل در شرایط یک حمله آبی خاکی را آزمایش کردند.

تصاویر مربوط به رزمایش مشترک آمریکا و امارات که در خلیج فارس برگزار شد

در ادامه رفتارهای تحریک آمیز در اطراف مرزهای کشورمان نیز مدتی پیش بالگردهای آپاچی نیروی زمینی آمریکا در منطقه خلیج فارس حضور پیدا کرده و استفاده از یک شناور ویژه پشتیبانی و تدارکاتی تمرین مقابله با شناورهای تندرو سپاه را انجام دادند. شناور USS Lewis B. Puller با کد اختصاری ESB-3 کشتی خاصی است که مدتی است وارد خلیج فارس شده و در این مدت باعث ایجاد حواشی زیادی در منطقه شده است بخصوص آنکه رفتار قاطعانه شناورهای سپاه با تحرکات نیروهای آمریکایی، در مقابل همین شناور انجام شد. نیروی ایالات متحده دو فروند از این شناورها را در اختیار داشته و به دنبال ساخت ۳ فروند دیگر از آنها است.

این شناورها در حقیقت نوعی پایگاه شناور خط مقدم هستند که بنا به ماموریت می توانند وظایف مختلفی را به انجام برسانند. این شناورها در کنار ناوگان های تهاجم آبی خاکی معمولا وارد کار شده و حمل بخش زیادی از نیروها، تجهیزات مثل انواع هاورکرافت ها و البته بالگردها را بر عهده می گیرند. شناور ESB-3 اولین کشتی در این سری بوده و در سال ۲۰۱۷ میلادی وارد خدمت شده است. این ناو ها 87 هزار تن وزن، 233 متر طول و 145 نفر خدمه دارد. این شناور بزرگ توسط شرکت آمریکایی NASSCO از زیر مجموعه های جنرال دینامیکز ساخته شده است. در شناور ESB-3 از سیستم پیشران دیزل الکترونیک نیرو گرفته و به 12 قبضه مسلسل کالیبر 12.7 میلی متری نیز مجهز است.

در جدیدترین فاز ماجراجویی، اماراتی ها به میزبانی همین شناور حاشیه ساز آمریکایی یعنی USS Lewis B. Puller به تمرین با بالگردهای خود برای عملیات مشترک با آمریکا در منطقه خلیج فارس پرداختند. طبق بررسی ها، دو نوع بالگرد ارتش امارات در این تمرین شرکت کرده اند؛ یکی بالگردهای CH-47 شینوک و دیگر نمونه مسلح شده از بالگرد های سری بلک هاوک. این بالگردها متعلق به یگانی موسوم به گروه 18 در ارتش امارات هستند که امور بالگردی مربوط به نیروهای ویژه و عملیات های خاص را انجام می دهند.

در این یگان علاوه بر دو بالگرد فوق، هلی کوپتر های تهاجمی آپاچی و هواپیماهای تهاجمی بال ثابت سبک نیز وجود دارد. گزارش های رسیده حاکی از این است که این یگان در جریان تجاوز ائتلاف عربی به رهبری سعودی ها به یمن نیز شدیدا فعال بوده است.

بالگردهای بلک هاوک اماراتی بر روی عرشه ناو USS Lewis B. Puller

بالگرد شینوک اماراتی بر روی عرشه ناو USS Lewis B. Puller

بالگردهای بلک هاوک این یگان مجهز به موشک های هلفایر، راکت های هایدرا 70 میلی متری و البته مسلسل های گاتلینگ با کالیبر 12.7 و 7.62 میلی متری هستند. در جلوی این بالگرد نیز یک سامانه اپتیکی برای رصد وضعیت اطراف و هدف گیری سیستم های تسلیحاتی نصب شده است. در جریان این تمرین یک فروند بالگرد شینوک و دو فروند بالگرد بلک هاوک مسلح اماراتی حضور داشتند که هم در روز و هم در شب نشست و برخاست از شناور آمریکا و سوخت گیری از آن را نیز تمرین کردند. مقامات آمریکایی این تمرین را که در حدود یک هفته پیش انجام شده گامی برای آشنایی بیشتر نیروهای این کشور با ناوگان بالگردی امارات خوانده اند.

کوری عصاکش کور دگر شود!

نکته جالب در خصوص این حرکت امارات این که این نوع عملیات و تمرین و حالت مسلح سازی بالگردهای بلک هاوک و نوعی رزمایش مشترک با آنها بر فراز خلیج فارس صرفا یک پیام داشته و آن هم بر اساس احتمالا آنچه حاکمان امارات تصور می کنند ارسال پالس های قدرت به تهران است! اما بهتر است نگاهی طرف بزرگتر امارات در این شرایط یعنی آمریکا داشته باشیم.

مدتی پیش ایالات متحده آمریکا قرارداد جدیدی را به یک شرکت ایتالیایی برای توسعه نسل جدید ناوهای محافظ داد که یکی از ماموریت های اصلی آن مقابله با قایق های تندرو خواهد بود. سالهاست که آمریکایی ها به دنبال راه های مختلفی برای مقابله با این چالش هستند و البته همچنان به نظر می رسد اطمینان به سیستم های خود برای مقابله با این تهدید ندارند.

در فضای پس از ترور سردار سلیمانی در عراق و پاسخ موشکی ایران، تا مدتی نیروهای مسلح آمریکا و حتی سایر کشورهای منطقه و یگانهای فرامنطقه ای، جرات هیچ نحرک و اقدام خاصی را در مقابل سپاه و ارتش کشورمان نداشتند اما مشخص است با فشار سیاسی دولتمردان ایالات متحده، آنها مجددا به سمت انجام اقدامات تحریک آمیز و ایجاد چالش با ایران در منطقه رفته اند.

مسئله شیوع ترسناک ویروس کرونا و تلفات سنگین در آمریکا و البته پس لرزهای سنگین اقتصادی این مسئله در این کشور، در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و البته خالی بودن دستان ترامپ از هر گونه دستاوردی برای ارائه، بهانه جویی های این کشور به منظور تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت و البته تلاش برای ایران هراسی و ادامه حضور در منطقه را می توان از دلایل آمریکا برای سلسله اقدامات تحریک آمیز اخیر دانست.

در عین حال ورود مستقیم امارات به این مسئله و تمرین های مشترک با ناوگان آمریکایی در سناریوهایی که مستقیما تهدید ایران محسوب می شود، قطعا می تواند عواقب مهم و فراوانی را برای این کشور ضعیف و کوچک در پی داشته باشد. طبیعتا آنها با یاد دارند پس از سیلی موشکی سپاه به آمریکا پس از ترور سردار عزیز شهید سلیمانی، ایران به شکل علنی اعلام کرد که در صورت حمله متقابل آمریکا به کشورمان از هر کشور میزبان، پایگاه های مورد نظر نیز به عنوان هدف مورد حمله و نابودی قرار خواهند گرفت.

اگرچه این تصور دور نیست که امارات متحده، به علت تحقیرها و شکست های متوالی در سوریه و بخصوص یمن، کینه شدیدی از جمهوری اسلامی ایران به دل گرفته و تلاش دارد با مشارکت در رزمایش با کشورهایی چون آمریکا و بیان برخی تهدیدات، اعتماد به نفس و روحیه نظامیان و حتی دولتمردان خود را احیا کند، اما در عین حال، رصد و بررسی این تحرکات توسط کشورمان کمک خواهد کرد آنها نیز حد و اندازه خود و زبان شان را بهتر درک کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 241
  • در انتظار بررسی: 47
  • غیر قابل انتشار: 49
  • F35 US ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    امارات غلط كرد ، اون جزاير براي ما حكم ايالات جديد شناور در خليج رو داره كه در نهايت تبديل به ديگو گارسيا ٢ و ٣ ميشه ، LCAC ها با رگبار مرگبار مي آيند . . .
    • باور ۳۷۳ IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      راستی جناب اف ۳۵ تسلیت عرض میکنم خبر اومده یک اف ۳۵ در فلوریدا سقوط کرده خخخخخ این دو تا جنگنده فوق پیشرفتتون تو یه هفته...دیگه معلومه که باور های ایرانی چه بلایی سر پرتابه ها و جنگنده های شما میارن به اذن خدای قادر...
    • امین IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      221 6
      خدایی نکرده جنگی هم بشه این امارات که به سرزمین ایران بازگردانده میشه, پس اماراتی ها غلط اضافی نکنید
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      واقعا یه پا خندوانه ای
    • BIGSHOW US ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      جووون چه حالي ميده تو اتوبان جديده با آبرامز تخته گاز بري، بعدشم بياي جلو دفتر مشرق دستي بكشي، واااااي چه شود...
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      صدام ملعون کویت را که گرفت، در امارات بچه پولدارها به پدرانشان می گفتند: اَبوئی ..... قولوا الحقیقة ،،بابا راستش رو بگو! اوضاع خراب! بمانیم یا فرار کنیم!
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      F35 تو هم غلط کردی که در توهم خود جزایر ایرانی در خلیج فارس را جزء ایالات آمریکا تصور کردی. آمریکایی ها در فیلم های هالیودی تصور ابر مردی دارند.اما در واقعیت بهتر است آمریکاییها وضعیت سربازانشان را در اسارت ایرانی ها، ویتنامی ها و...و آخرین موردش هم در ونزوئلا بیاد بیاورند.
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      91 6
      پس اون f۳۵که امروز تو فلوریدا سقوط کرد تو نبودی
    • گربه نره IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      این امارات مال ایرانه کی میخواید اقدام کنید تیکه های جدا شده از وطن برگزیده به مام
    • گربه نره IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      45 5
      تا کی مماشات ؟؟؟؟؟ تا کی لبخند ؟؟؟ پس کو اقتدار ؟؟؟؟
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      58 7
      از قدیم گفتن فحش بچه صلواته، :)))))
    • شیعه علی ازنسل آریا IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      84 3
      #امارات و برج های #کاغذی! این کشور در حد و #اندازه #تهدید یا پالس تهدید فرستادن #نیست! امارات خودشم میدونه درصورت جهری کردن ایران و یا آغاز جنگ، کمتر از #48ساعت دست به دامان سازمان ملل میشه که ایران کوتاه بیاد! خوبه حاکمان شتر منطقه کمی نگاهشون واقعبینانه کنن.
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      68 3
      ترامپ خر هست ولی نه انقدر که بخواهد به سرزمین ایران تجاوز نظامی کند.
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      40 4
      خود اون ۵۱ ایالت به زودی با تفکر و اراده جوانان ایرانی اداره خواهند شد ۵ سال از اون ۲۵ سال گذشت و اوضاع نفوذ ما در جهان در این ۵ سال چند برابر شده کافیست با چشمهای واقع بین نگاه کنید
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      29 2
      سر آنتن بی سیم مان را خورده امارات !!!
    • SE ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      29 2
      امارات خودش برای ایرانه و باید به ایران برگرده اونوقت حرف از جزیره میزنه...اماراتی های گاگول آمریکا داره ضرر های اقتصادی شو از پول شما ها درمیاره فریبتون دادن بد بختا. خود آمریکایی ها نتونستن کاری بکنن شما ها دارین قدقد می کنین
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      0 0
      کامنتت نا مفهوم هست 3482
    • DE ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      28 1
      باز این خلابان افه 35 ساله اظهار فضله نمود. خود امریکایی ها جرات زر زدن ندارن بعد یه پناهنده فراری معلوم نیست از پشت کوههای زیمبابوه یا رودزیا یا گابون با فیلتر شکم نشسته کرکری میخونه .ببند اون لجنتو
    • ناشناس DE ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      23 2
      دوست گرامی لطفا از نام اصلی خلیج فارس در نوشتار خود استفاده کنید .
    • رضا IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      26 1
      ببین وطن فروش . به ارباب اوسگلت بگو بره کرونا رو جمع کنه . 100 هزار کشته برای ابرقدرت بیمار ثبت شده . مقام اول تلفات در کشوری مغرور با مثلا با امکانات پیشرفته پزشکی خخخخخخخ بیمارستان آبادان بهتر از آمریکا کرونا رو جمع می کنه
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      22 2
      F35 بیا که باور ۳۷۳ منتظرت هست
    • حیدر صالح IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      11 0
      از F35 سقوط کرده به F35 سقوط نکرده! با ایرانیها در نیفتید! ایرانیها کافیه یک جت جنگی فکستنی بر فراز دبی و شهرهای امارات چرخی بزنند هرچه بازار بورس دبی و سهام و دلار و طلا کل امارات را سونامی خواهد برد
    • کایلی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      11 0
      خوبه اتفاقا...اماران ازاول مال ایران بود،پسش میگیریم
    • علی IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      7 0
      ایرانی خودفروخته.وطنت رو چند فروختی با آمریکایی ها اف ۳۵ سقوط کرده؟
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      2 0
      F35 ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱ شتر در خواب بیند پنبه دانه ، گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه.
    • 313 IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      1 0
      این بچه مدرسه ایو الکی معروف نکنین بهش توجه نشه خودش دیگه شکر نمیخوره.
    • 313 IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
      1 0
      الکی این بچه مدرسه ایو معروف نکنین بهش اهمیت ندین دیگه برا جلب توجه شکر نمیخوره.
    • احمد IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      2 0
      شما یاد بگیر بنویسی خلیج فارس
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    91 5
    آقا یه نیشگون از اینا بگیرید و قشنگ بتمرگونین سر جاشون.
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    78 22
    امارات خخخخخخخخخخ
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    42 2
    بابا هر از گاهی باید یه کشتی .چیزی از اینها زده بشه
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    52 10
    آمریکا درحال حاضر همچین خریتی مرتکب نمیشه و میدونه که هر غلط بکنه بی جواب نمیمونه،خود امارات هم اصلا در حدی نیست که حتی بخواد عرض اندام کنه.این حرکات رو باید در حد لفاظی،و علاقه کشورهای عربی مرتجع به خودنمایی(بیشتر از حد و اندازشون!) در برابر ایران تعریف کنیم.
  • رهام حسامی IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    74 9
    امارات یا هر کشور دیگه نمیتونه تمامیت ارضی یک کشور را زیر سوال ببره و قطعا این کار را نمیکند و حتی امریکا خودش را درگیر جنگ نمیکند پای وطن که باشد ایرانی ها چیزی از امارات باقی نمی گذارند
  • مهیار IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    70 6
    امارات سجیل دوست داره یا عماد. اگر دوست داره به حاجی زاده بگیم دو تا براشون پست کنه ¡¡
    • حجت IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      58 3
      داداش، امارات چیه که بخواین این موشکارو خرجش کنین. می دونین اگه وسط اماراتم بخوره، موجش به کشورای بغلیش می رسه و باید غرامت بدیم. کلاش و ژ3 هم کافیشونه
  • رهام حسامی IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    45 9
    امارات هرگز این اشتباه را نمیکند و وارد جنگ نمیشود
    • محمدی US ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      8 0
      باور کردی امارات در اندازه و قواره جنگ کردن هستش. تصور میکنید چون تسلیحات میخره جرات استفاده از اونها را داره. اقتصاد شیشه ای امارت با پرتاب چند موشک حداقل ۲۰ سال به عقب برمیگرد. چون کل این کشور پر حرف از سه تا چهار تا شهر جمع و جور تشکیل شده.و چند ضربه ناک اوتش میکنه.
  • محمد IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    51 7
    یک موشک خلیج فارس است و آهن قراضه های آمریکا. وقتی سیل موشک های ضد کشتی کروز از زیردریایی های ایران روی ناوهای دشمن بباره، دشمنی روی آب نخواهد ماند انشاالله. امارات جوجه فسقلی بخشی از خاک ایران است.
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    27 4
    بزاربد حمله کنن ....چه شود بعدش جوننننننن
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    48 5
    یانکی های بزدل
  • باور ۳۷۳ IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    47 5
    به نظر این حقیر سلسله جنگ های بزرگی در پیشه نبرد ایران و آمریکا اجتناب ناپذیر است ان شاءالله شکست سختی به آمریکا و ایادیش تحمیل خواهیم کرد و این زمینه ساز خروج آمریکا از خاورمیانه و نابودی و تجزیه ی آمریکا خواهد شد پس از اون ما میمونیم و رژیم صهیونیستی بدا به حالشان...
  • کامبیز IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    41 11
    آی دلم میخواد خریت کنند،یه گلول به سمت جزایر شلیک کتتد،تا طومار خاندانشون و مملکت فسقلیشون رو یه سره کنیم،برو بچ سپاه و ارتش خاکشون رو به توبره بکشن.
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      13 0
      استان اجاره ای زیاد داریم دوربر کشور به وقتش پس میگیریم.استان امارات مستاجر خوبی باش تا زود بیرونت نکنیم.ایران پهناور آریایی صاحب ایران زمین.
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    17 2
    وأعدوا لهم ما استطعتم من قوه (یه تیپ تخصصی بفرستیم امارت رو گرفتیم که دلشون به چی خوشه!)
  • US ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    23 18
    باید مواظب بود. می تونه شروع جنگ باشه الان که قیمت نفت پایین هست
  • DE ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    49 2
    ....اماراتی ها به میزبانی شناور آمریکایی Lewis B. Puller به تمرین ....برای اشغال جزایر 3 گانه ایرانی پرداخته اند تا روحیه نظامیان شکست خورده شان را بالا ببرند.// اگر مغز عناصر خودفروخته اماراتی را زیر دستگاه ام آر آی تی مشاهده کنید فقط پِهِن گاو می بینید. در گاوی و شیردهی با آل سقوط مسابقه گذاشته اند .بهشان بگویید سعی کنند فارسی یاد بگیرند .در آینده مجبورند فارسی صحبت کنند.
  • حسین IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    43 1
    خود امارات یه شبه جزیره مال ایران هست
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      8 1
      آره والله ! خیلی زوره که امارات و بحرین که مال ایرانه و نزدیک به نصف مردم امارات ایرانی هستن رو دوستی دادیم رفت ! الان برای ما شیر شدن !
  • محمد عظیمی IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    33 3
    اینجوری که بوش میاد با آمریکا و اعراب وارد جنگ مستقیم خواهیم شد.
    • IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
      2 0
      چند دهه پیش با آمریکا و شوروی سابق و کل کشورهای اروپایی تا شیخ نشین های عربی تقریبا با اغلب کشورهای دنیا وارد یک جنگ نا برابر شدیم با دستان خالی ایران یکطرف بود! دنیا یکطرف ... حریف ما نشدن ! حالا امروز که همه چی داریم انواع سلاح های روز دنیا انواع سورپرایزها برای آمریکا و شیوخ احمق داریم .. قطعا" اینقدر هم احمق نخواهند بود که وارد چنین معرکه ای بشن .. فدایی دارد ایران بیشه شیران ..
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    27 1
    این بیشتر یک بیزینس نظامی است. آمریکا داره از این احمق ها کلی پول در می یاره
    • عباس ملازاده IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      6 1
      درست میگی دوست عزیز . به نظر من هم فقط امریکا از این عربهای خلیج فارس به بهانه ایران هراسی فقط باج سبیل میگیره صد سال دیگر هم با ایران امریکا جنگ نظامی نخواهد کرد چون از راه ایران هراسی و اینکه امریکا از این کشورها حمایت میکنه داره کلی درامد کسب میکنه . امریکا خیلی هم از ایران باید تشکر کنه چون عربها از ایران میترسند . کلی سلاح و تجهیزات نظامی کددار به عربها میفروشند
  • DE ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    42 2
    امارات برای اشغال جزایر ایرانی دست به دامن ارتش آمریکا شد// به امارات بگویید دست به ابوموسی و تنب ما بگذاری به جان موسی تمبانت را میکشیم پایین و روی سرت.
    • صادق IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      12 2
      خخخخخخخ
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    32 4
    طبق محاسبات من 7 موشک خرمشهر-2 کل جزیره امارات رو می بره رو هوا و دیگه بر نمی گرده به زمین
  • ناشناس IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    39 5
    به نظر من جزیره اماراتمونو به زورم شده پس بگیریم.تا شاهده پر رویی شان نباشیم .
  • مصطفی IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    34 1
    برج های خوشگل دبی و ابوظبی سیبل های خوبی برای موشک های ایران عزیزمان هستند صدام که گندشون بود هیچ غلطی نکرد الان که ایران ابر قدرت نظامیه اینا جرات فکر کردن به این که بخوان به ایران حمله بکنن هم ندارن. متاسفانه لیبرال ها پالس اشتباهی به دشمن دادند و هر چند وقت یکبار ایران اینارو باید گوشمالی بکنه تا حساب کار دستشون بیاد. دست ایران روی ماشه است
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    51 3
    داداش بی خیال - اینا با دامن و دمپایی می خوان چیجوری بجنگن
  • بانو IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    29 2
    امارات غلط کرد!!!مگر اینکه رو جنازه ما رد بشید
  • Reza IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    31 3
    کل خرج سقوط اقتصاد امیر نشین پرحاشیه ۵ تا موشکه دیگه
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      14 2
      چه خبره آق رضا 5 تا موشک بجان امیرشون با چن تا تف کارشون ساخته ست
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    13 1
    بخت از اماراتی ها برگشته،حرکت ناموزون انجام میدن
  • DE ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    18 1
    من نمیدونم چرا انصارالله چارتا موشک فکسنی به این دهکده کوچک نمیزنه تا اقتصادشو فلج کنه.واقعا چه چیزی باعث مصونیت این سوسماخارشده
  • CA ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    20 2
    همين ساختمانهاي قشنگ قشنگ هم كه تو جزيره دبي ساختند زيادتونه بهتره بريد تو چادراتون زندگي كنيد وهي پا رو دم شير نزاريد ، ميزنيم لت و پارتون ميكنيما
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    13 2
    ای بابا چرا جدی می گیری بگذار دلشون خوش باشه خو ش نشین های کاخ های شیشه ای این همه پول تسلیحات دادند باید یه جوری سرگرم باشند تا افسردگی نگیرند
  • هادی IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    23 2
    پیام ما واضحه : " از هر نقطه ای (کشور) که به ما حمله بشه ، اونجا رو فتح خواهیم کرد" چه بسا اگر روزی این عرب های حاشیه خلــیج فــــارس غلطی بکنن ، خاکشون رو ضمیمه خاک ایران کنیم عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    9 3
    گاو شیرده آمریکا میاد واسه آمریکا التماس میکنه تا جزایر ایران را اشغال کنه ولی امارات بداند ایران یمن نیست اگر اقدامی کند با موشک باران دبی از جمله برج های خلیفه حکومتش را ساقط میکنیم
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    14 4
    زمانی که بخاطر پول یه عده نذاشتن یمن یه گوشمالی حسابی به امارات بده میشه این تاکی میخواهید به این عرب ها اعتماد کنید
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    11 3
    وقتی دولت لبخند و استخاره در کشور سرکار باشه میشه همین ،امارات دوزاری هم دندون نشون میده ،حرف مفتشون رو ادامه بدن دوبی و ابوظبی رو هم بایددو دستی تقدیم ایران بکنن
  • محسن IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    9 1
    امارات!!!! چه غلطا
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    10 2
    یک موشک فقط یکی کافیه وسط دوبی
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    13 1
    اونا هر موقع بندر حدیده یمن را تونستن اشغال کنند بعدا بیان وبرای جزایر ایرانی رزمایش بزارن
  • mojiir@me.com GB ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    25 3
    خود امارات کشور نیست و فقط یک کمپانی خانوادگی هست و اگر پرو بازی در بیاره من خودم فقط با بچه های محل ( سه راه آزری) مناقصه برمداریم امارات کوچلورو و اصلا احتیاج به نیروهای مسلح . وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد لشگر دنیا نتواند جوابم دهد
  • GB ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    9 3
    بلایی بر سر آمریکا و ایادیش بیاوریم إن شاء الله که حتی فرصت پشیمانی پیدا نکنند.
  • محمد IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    20 2
    لوتی میخوام به گربه خوشگله چپ نگاه کنه. چپ و راستش رو یکی میکنم
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    4 4
    از هرچی حرف میزنی از اقتصاد آمریکا ناموسن حرف نزن لرزه های سنگین اقتصادی؟؟خخخخخ
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    19 2
    اینم طنز تلخ روزگار است که کشور ذره بینی امارات که حکام ان تا چند سال پیش دستشویی هم نمیدانستند چیه ودر صحرا آدت مزاج میرفتند بیان برای کشور متمدن وقدرتمندی مثل ایران رجز خانی کنند
  • F4-E US ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    16 10
    فقط منتظر نظر F35 هستم . بیاد چرت و پرت بگه بخندیم . کاریکلماتوریه برای خودش . جنگنده معظم خخخخخخخ
  • You IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    8 0
    امارات کشورک جعلی ساخته عنگلیس، استان جلفاوه ایران بوده و هست و خواهد بود... جزیره میخوای چکار؟! وهابی خونخوار اون خاک مقدس ماست که فعلا اونجا مستاجر هستی. بزودی با سودش پس گرفته میشه... جزیره بحرین و بقیه...
  • آدریان دریا IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    19 2
    خدایی خوندن این گزارش مرغ پخته رو به خنده میاره.امارات و مانور تسخیر جزایر!!!! زپرشک
  • عمار FR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    8 3
    امارات اگر فقط این پیام را بگیرد که اگر خطایی در سواحل جزایر ایرانی بکند باید در پای برج خلیفه از خودش دفاع کند، ماجرا ختم به خیر می شود
  • ای سی من IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    15 2
    امریکا هیچ غلطی نمی توان بکند امام خمینی یعنی امریکا وهمه دنیا میدانند در مورد ایران خطایی مرتکب شوند پاسخی سختری در پیش است پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما اسیب نرسد امام خمینی
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    20 2
    امارات شانس بیاره خودش به تصرف ما در نیاد.
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    19 1
    بهتر نیست امارات رو بگیرید و خیال همه رو راحت کنید این پشه با وزوز کردنش دیگه سرم در اورد
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    7 0
    حالا دیگه، عمارات هم میخواهد با ایران درگیر شود ، بیا و درستش کن .
  • محمدرضا IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    21 2
    به امید باز پس گیری امارات و بحرین
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    11 1
    این امارات میکروسکوپی باید یک سیلی محکم از ایران بخورد تا بنشیند سرجای خود و الا همینطور به شیطنتهای خود ادامه خواهد داد امارات منتظر باش
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    17 2
    یه شبیه سازی هم نیروهای ما انجام بدن برای شام در برج خلیفه پس از تصرف امارات و پرتاب خلیفه امارات از بالای برج به پائین . اینجوری حالیشون میشه بخاطر سه جزیره ، کل کشورشون رو از دست ندن .
  • فرا جناحی IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    16 2
    شیطان بزرگ در جاهای مختلف از ایران سیلی خورده و بخوبی از خسارت تحریک ایران اگاه است البته دلیل موجه آنها برای همکاری با کشورهای حاشیه خلیج فارس دوشیدن و غارت منابع آنهاست .
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    13 2
    کسی که در خانه شیشه ای نشسته به خانه دیگران سنگ پرت نمی کند....
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    19 1
    بعد ترور سردار ما منتظر کندن پوست تروریستها هستیم
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    5 2
    مغز خر خورده
  • Sadan313 IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    17 2
    عین الاسد شخم کردیم آمریکا هیچ کاری نتونست بکنه، حالا بخواد امارات رو همراهی کنه؟ خخخخخخ
  • DE ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    5 4
    آمریکا که نباشه امارات وقطر و بحرین یه لقمه چربه که آمریکا با رفتنش دو دستی باید تقدیمش کنه به صاحبش درسانی مار به سرزمین های اصلیمون یمن و بقی نزدیک میکنه
  • علیرضا آزادی IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    19 1
    کار امارات به ۵ موشک نمیکشه ... رو آمریکا حساب کردن که خود آمریکایی ها هم میدونن در صورت اشتباه باید دنبال دوستاشون تو شکم ماهی ها بگردن
  • رهام حسامی IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    16 1
    امریکا به خاطر امارات وارد جنگ مستقیم نمیشود چون چیزی برای امریکا و نفعی ندارد جز هزینه و انهدام و خطر برای پایگاه امریکا در امارات و خلیج فارس و در هر حال مردم ایران استعمار و افراد بیگانه را دوست نداشته و زیر بار نمیروند .جنگ طولانی مدت خواهد بود و نمی تواند ایران را اشغال کند .هرچند خسارات سنگینی برای ایران و خود امریکا در منطقه دارد .لذا این کار انجام شدنی نیست
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    11 1
    چه ... خوریها!
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    23 1
    امارات فسقی می خواهد جزایر ایران اشغال کنه
  • آرمان IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    17 2
    انگار دبی و ابوظبی شخم زدن میخوان
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    22 2
    باید ی چیزی برای امارات روشن بشه. در این جزایر باید کلی موشک اماده شلیک مستقر بشه و کنترل شونم باید خود کار باشه تا در صورت هر گونه حرکت نیروی بیگانه چه اماراتی و چه هر کشوری دیگه حتی اگر حکومت مرکزی ایران ضعیف باشه و یا مشکل جدی داشته باشه ، دبی و اوظبی و بقیه شهرهای امارات بلافاصله و بدون نیاز دستور از مقامات بالا موشک باران شود.
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      3 1
      مثل ماشین روز قیامت روسها در فیلم دکتر استرنج لاو :-)
  • ع IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    7 1
    خخخ مال این غلطا نیستن تررررر
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    9 3
    کشور میکروسکوپیک " امارات "
  • ناصر IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    18 3
    مگسی کجا تواند،که بی افکند عقابی. سعدی شیرازی
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    18 1
    هر چه سریعتر جزایر خلیج تا ابد پارس باید مسکونی بشه
  • رضا CH ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    19 1
    دولت ايران بايستي رسما اعلام كنه : اگر هركدام از كشورهاي عربي به ايران و يا جزاير خليج فارس حمله كنه و يا از اين كشورها به عنوان پايگاه براي حمله به ايران استفاده بشه ، ايران هم امارات رو اشغال ميكنه همه عرب هارو به عربستان ( اگر چيزي ازش مونده بود ) ديپورت ميكنه و امارات رو به مام وطن برميگردونه . تمام
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    26 1
    استان بحرین چهاردهمین استان ایران ، درتاریخ 1340 بود ،،، متاسفانه شاه در سال 1350 ، بحرین و 32 جزیره اطراف آن ، استان چهاردهم ایران را بدستور انگلیس به خاندان وهابی آل خلیفه بخشید بحرین و جزایر آن مرکز مروارید ، نفت و گاز جهان است که در طول تاریخ جزئی از خاک ایران بوده و اکنون یک کشور شده است ... امروز که امارات برای جزایر سه گانه و عربستان برای خوزستان و دیگر قسمتهایی از خاک ایران نقشه کشیدند جمهوری اسلامی ایران اعلام کند که دیگر بحرین و ۳۲ جزیره اطراف ان متعلق به ایران میباشد واستقلال ان بدلیل فشار انگلیس وتبانی با شاه صورت گرفته است را به رسمیت نمیشناسد وخواستار باز گرداندن والحاق بحرین به ایران میباشد
    • کیا IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      4 1
      ای قربونت گل گفتی
    • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      1 0
      آی سخن هر ایرانی گفتی خیلی حرف خوبی زدی بریم استان چهاردهمی خودمان بستانیم
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    17 0
    امارات و تروریست های سنتکام در چه فکر و اوهامی هستند؟!! یعنی واقعا فکر میکنند ایران میگذارد همچین شکرهایی بخورند؟؟؟!!! رهبرمان امر کند نه تنها تروریست های سنتکام را به درک واصل میکنیم بلکه اون میکرو کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را هم کاملا سر جاشون مینشانیم.
  • vahid IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    14 0
    امارااااااات؟شوخیشیم خوب نیس.کوتا بیا بابا عشقی.اگه خیلی عارقشونم میجنبه نقلی نیس،این قاپی و این میدون جزایر که هستن ما و امارات هم هستیم.مانور دیگه چرا؟؟واقعی بیان به میدون ببینم آخرش کی میمونه.وقتی یکی...میخوره،قاشق....خوریشو بایس بزنه سر کمرش و گرنه از دور یه چیزایی گنگی گفتن باد هواس.فک نمیکنم اونام جرات کنن قاشقشونو بزنن سر کرشون،جاهایی بهتریم هست ;)
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    3 1
    چرا ما نسبت به اشغال جزایر زرکوه و آریانا توسط امارات واکنشی نشون نمیدیم؟
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    15 1
    نقشه امارات از فضا اندازه ی مگس ه بعد میخواد جزایر ما رو بگیره
  • TR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    21 2
    بچه های زنجان را بفرستید تا آران و جلفاوه را به مام میهن بازگردانند
    • US ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      0 4
      بچه های زنجان اون وقتی که مردم گنجه تنهایی با روسها میجنگیدن کجا بودن ؟!
    • TR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      4 2
      همان موقع هم بودند، اکنون هم هستند. شک نکن. فقط روس زادها ازین حرفا می زنند. کوچکترین حرکت از طرف گرگزاده های صهیونیستی، خیزش بچه های زنجان را در پی دارد. والله که قلب زنجان برای ایران بزرگ می تپد.
  • متوهم در 4 بعد IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    10 1
    به امید روزی که جلفاوه به مام میهن بازگردد.
  • خودم IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    17 0
    الزرشک موجود . عمودی بیایید ایران عمودی برمیگردید. گرفتی چی میگم یا حماراتی؟؟
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    19 1
    هفت سال دیپلماسی ضعیف بی بنیه و التماسی دولت پیر بی تدبیر و نا امید به ظرفیت های داخلی نتیجه اش این است که قورباغه امارات عربی ابو عطا میخونه ،،
  • دلریش DE ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    16 2
    مانباید این فرصت رو ازدست بدیم. در صورت حمله ی امریکا و امارات به جزایر ۳گانه ی ایرانی این یه فرصته برای ایران . ایران نباید به حمله به پایگاههای امریکا و امارات بسنده کنه بلکه میتونه بصورت برق اسا و ناگهانی، مثل اون روشی که ارتش المان نازی استفاده میکرد کل خاک امارات رو ضمیمه ی ایران کنه. امارات باید به مام وطن برگرده و این فرصتو نباید ازدست بدیم
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      3 3
      خوب آلمان نازی اخرش شکست خورد نابعه
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      0 1
      نایغه المان میخواست کل جهان رو مال خودش کنه پس معلومه شکست میخورد
  • ش. AE ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    12 1
    قبلا هم به این بچه کشور گفته شده اگر چشم بد به این خاک ایران نگاه کنه باید از دریای خون عبور کنه که متاسفانه عرضه اینکار رو ندارن بزرگ اینها صدام بود که تو دهنی خورد
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    16 2
    میکروبهایی نظیر امارات ، بحرین(استان چهاردهم خودمون) و قطر که اصلاً مطرح نیستند حتی بخش اعظم حجاز (عربستان سقوطی) به ایران تعلق دارد و باید برگردند به وضعیت سابق شان
  • کاکو IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    27 1
    سروته امارات بایه آروغ ایران درهم پیچیده میشه
  • ایران سرافراز IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    6 3
    نظرات گوهربار همه دوستان خواندنم خیلی غرور افرین بیان فرمودند ولی دوستان تا این حد هم مسخره و کوچک به نظر نمی اید خیلی عجیبه یک نفر هم ادرس درست از این موضوع نداد بزرگواران سناریو عراق و حمله به کویت میخوان تکرار کنند و این سناریو بعد از جنگ جهانی دوم هر چند سال یک بار داره تکرار میشود دوستان مطالعه بفرمایید 60 تا 70 سال گذشته چه اتفاقاتی افتاده با این کار دو هدف دارند یکی کشوری ثروتمند را چند سال مثل کویت با بهانه نجات غارت میشه و قرارداداد مادام العمر برای غارت دوم بهانه برای نابودکردن کشور مهاجم مثل عراق و توجیع جهانی میگیرن و همه باهم بسیج میشن نابود کنند
  • محمد IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    3 1
    آمریکا وامارات غلط می‌کنند و بسیار زیاد هم غلط می‌کنند! به قول معروف، «شتر در خواب بیند پنبه‌دانه». آن‌ها کی هستند که به ما دستور بدهند؟ هر کسی که علیه مردم خودش صحبت کند، یا از اعراب منطقه و اسرائیل و سیا پول بگیرد و خودفروشی کند، بدنام است و به‌درد مردم نمی‌خورد و نهایتا هم با بدنامی ساکت خواهد شد!
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    4 1
    امارات متحده عربی از داخل که به جای متحده شده منفصله با عربستان منازعه داره ابوظبی با دبی بر سر تصمیمهای سیاسی (بخوانید برتری سیاسی) مشاجره داره قیمت نفت که خورده تو سرش کسری آووردن توی سوریه با همدستاش شکست خوردن توی یمن نتیجه نگرفتن توی لیبی که بماند حتی عرضه نگهداشتن سامانه موشکی رو نداشت . گذاشتن و در رفتن و سامانه افتاد دست دولت وفاق ملی حالا نوبت ایران شده روال اینه که کارهای آسون رو انجام میدن بعد میرن سروقت کارهای سخت همون کارهای آسون رو هم که نتونست
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    7 0
    کی میشه امارات هم بشه استان ایران بریم دبی مسافرت با ماشبن.
  • TW ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    7 0
    باید درسی هم به پژاکیهای داخلی بدیم که مزدوری امارات و عربستان رو میکنند و همراه با انها ارزوی موفقیت حفتر در مقابل ترکیه و قطر دارند
  • بیسیمچی IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    5 2
    برای هلاکت دشمن لحظه شماری می کنیم. البته کشورهای اسلامی برادر ما هستند و اصلا دلمون نمی خواد به اونها آسیب برسه ولی وقتی حماقتی بکنن و همپیمان کفار بشن و شبیخون بزنن اونوقته که تا سرکوب کامل فتنه مثل رعد بر فرقشون خواهیم کوبید
  • حسن US ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    4 1
    خدایی جوک نگو مشرق امارات !!!!!!!!!!!!!!!! امارات شلوارش رو نمیتونه بکشه بالا .......
  • امید IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    2 3
    من نمیدانم چرا ایران میخواد با تمامی کشورهای جهان بجنگد؟؟؟؟؟!!!
  • حیدری IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    1 1
    حکومت امارات خودش بسیار متزلزل وسست بنیان وبنیاد است وهر لحظه امکان فروپاشی اش است چون از چند امارت مدعی ویا آرزومند حاکمیت بر امارات ویا استقلال است. چطور فکر نقش ایوان است؟ مسخره است.
  • محمد IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    1 2
    ازقدیم گفتند گرگ که به گله میزنه خر شله جلو میوفته
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    1 1
    با تمام وجود واخرین قطره خون از مرزهای ابی کشورم دفاع خواهم کرد فقط منتظرم رهبر عزیز دستور دهد از عرب های اماراتی بسیار کینه داریم
  • افشین IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    2 1
    این سرزمین‌هایی که در حال حاضر در سواحل جنوبی کشور هستند در واقع بخشی از ایرانی جنوبی هستند... امارات یعنی چه...
  • رضا# IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 3
    مشرق جوک گزارش کردی؟ .....هر جا دیدید موش گربه بگیرد آنوقت امارات ایران میگیرد ..... شخم می زنیم امارات رو فقط 2 ساعته
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    2 1
    مورچه چیه که کله پاچش چی باشه اگه امارات جرات کرد چنین غلطی بکنه حتما بعد از چند ساعت زیرساخت و اقتصاد کل کشور امارات نابود شده و بعد از آن بایستی با قایق و پرچم سفید بیایند به یکی از جزیره ها و التماس کنند که ما غلط کردیم بیشتر از این هم خوردیم تمنا میکنیم که دیگه نزنید بعد اربابشان باید با خفت و خواری یا برگردد یا جنازه های سربازانش را از ایران تحویل بگیر و هیچ تجهیزاتی هم نمیتواند با خود ببرد هنوز ایران را کامل تجربه نکردند احتمالا باید حتما حماقت جدید کنند تا تجربه اشان کامل شود
  • رضا# IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    4 0
    f35 یکی از همون سربازای ضربه مغزیه؟ مشرق چرا بلاک نمیکنی .
  • رضا# IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    3 1
    f35 یکی از سربازان ضربه مغزیه ...
  • امیرعبدالرضایی IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    2 2
    چرابرای پس گرفتن آب وخاکمون هیچ اقدامی نمیشه کشورهای خلیج همه املاک ایران بوده وسندشهم مربوط به سالهای دوره !!!
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    1 2
    فقط آب شیرین کن ها و برج خلیفه رو بزنن کشور خالی از سکنه میشه
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    2 1
    تفنگم بر دوش و سرودم بر لب همه ایران را می بوسم. ما آماده ایم منتظر یک فرمان از سید علی هستیم
  • جواد IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    2 0
    يك چند هزارتا موشك مخصوص امارات براي احتياط در نظر بگيريد
  • خان IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    2 1
    امارات رو نمخواه ارتش بزنه شهرجیرفت کرمان براش کافیه خداشاهده باخاک یکسانش میکنیم
  • قادر NL ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    15 2
    ما ضعف بیرون نداریم ،الان انقدر قوی هستیم که با امریکا هم سرشاخ میشیم و ترسی از کشوری نداریم چه برسه به شهرک های عربی، اما پاشنه اشیل ما مفسدان اقتصادی هستن که همبستگی ملی ما رو به خطر انداختن و مردم رو فرقه فرقه کردن ،الان باید به فکر حل مشکلات داخلی باشیم ،تا شیرمردان ما در مرزها و دریاها هستن غم جغرافیای ایران نیست
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    3 5
    نیروهای بسیج یکی از روستاهای بندر عباس رو بفرستید امارات رو تصرف کنن حاکم ابوظبی رو کت بسته بیارن
  • h US ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    2 3
    انصافا ببینید دولتمردان ایران چقدر اینها را پررو کرده اند که جرات رزمایش و خودی نشان دادن پیدا کرده اند . اگر ارتش ایران فقط برای یکبار این شیخکهای خرپول را تنبیه می کردند جرات این همه خوری در مورد جزایر ایران را نداشتند .
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    2 2
    سلام ما تا پای جان وایثار خونمان از اهدافدمقدس جمهوری اسلامی دفاع می کنیم مرگ بر امریکا
  • یاشار IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    3 1
    اینا دوست دارن برگردن دوران شتر سواریشون با شاش شتر تو صحرا دوش بگیرن و اینم با ی موشک حلع
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    1 1
    هر چند درگیری سیاه و نکبت بار است لیکن از اینکه شیخکهای توخالی بهانه بدست ما بدهند خوسایند است تا تلافی چهل سال دشمنی و فشار اقتصادی را در بیاوریم این کشتی موصوف هم سیبل تمیزیست برای موشکهای خال زن سپاه
  • مسیحا IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    1 0
    آیا واقعا قصد خودکشی دارند،
    • mm IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      1 0
      اگر دوست دارند دوباره برگردند به دوران بادیه نشینی و شتر فروشی و خوردن سوسمار ... بسم الله
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    3 6
    این چه توهمیه که زدید امارات سگ کی باشه بخواد به جزایر ایران چپ نگاه کنه امارات توی یمن ولیبی مثل خر مونده حالا بیاد برای جزایر ما نقشه بکشه این اماراتی ها یک مشت احمق اند که جیب یانکی های احمق تر از خودشون رو دارند پرمی کنند وفقط واق واق می کنند
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 2
    اولا توانش رو ندارن بعد غیرتش رو. ثانیا از لحاظ تاکتیکی اصولی دارن حرکت میکنن
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    5 2
    در حدی نیست امارات که ایران پیام محکم بهش بده. دوستان یمنی بلایی که سر‌ آرامکو آوردند سر چند تا مراکز تجاری دبی بیارن که بفهمن زندگی در کاخ شیشه ای چطوره!
  • شجاع الدین کاویانی IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    2 0
    میگن آب که سربالا بره قورباغه هم ابوعطا میخونه...،! آمریکاباهمه اهم وتلمپش توی باتلاق خلیج فارس مونده، دیگه امارات و چی بگم. بروگردو بازی الشیخ 8335
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    2 5
    ما منتظریم که یانکی ها و اعراب دست به ماشه بشن و جنگ رو شروع کنند اون وقت خواهند دید ایران چه بلایی بر سر اونها خواهد آورد. لبیک یا خامنه ای
  • رامین GB ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    1 3
    شنیدم حقیقت اینه که شاه حاکمیت مشترک بر این جزایر رو پذیرفته
  • مهدی IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    2 1
    اگرکل ملت همه با هم تف کنن به عمارات زیر تف ایرانی ها غرق میشه
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    4 3
    قدم بزرگ تر از توان برداشتن قطعا عاقبتش جر خوردنه اگر چنین کاری کنند زیر 4 ساعت ، تمام مراکز نظامی و اقتصادی و سیاسی امارات جوری با خاک کوچه یکی می شه که بعدش سخت بشه باور کرد قبلا اینجا بنایی ساخته شده بوده امارات زیر 4 ساعت به دوران ماهیگیری برخواهد گشت 100 درصد تضمینی ، اصلا شهرستان امارات تو هیچ معادله ایی نیست .
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    3 2
    مشرق وقتمونو گرفتی ولی خیلی بامزه بود مگه امارات کلا طول و عرضش چقدره که با موشک بخوره ! موشک بزرگتره یا امارات!!!
  • حسین IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    2 2
    اگه این اتفاق بیفته یک رزمایش نظامی برا بچه های ایران و یک دستگرمی خوبه البته یک سیلی به آمریکا که دنیابفهمه ایران وایرانی چی یک دفعه قاطی میکنه و راه ومیبنده
  • مسعود IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    خدا شاهده اگر سمت جزایر ایران بیان بلایی به سرشون میاریم که تو تاریخ بنویسن. هیچی هیچی اونم جزایر من میمیرم واسه جزیره ولی انگلیس پشت این مسائل هست مطمئنم
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    ما خودمون بچه های خوزستان اگه آقا اذن بدهند ۲۴ساعته تا دبی و ابوظبی رو شخم می زنیم .اقدام نظامی مقابل تجارت خانه امارات در شأن نیروهای مقتدر نظامی ما نیست.
  • هادی IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    به نظر من جنگ ایران و امریکا از روی اب شروع میشه از نفت کش هامون که به ونزوئلا میرن امریکا تعرض میکنه ایران جواب میده و ادامه دار میشه دوستان همه گرگهای عالم از ریزو درشت دقیقا مثل هشت سال دفاع مقدس دندون تیز کردن که به ایران حمله کنن توکل به خدا که این جنگ رو هم با ظهور حضرت حجت به اخر میرسونیم و این جنگ خیر و شر هست که خیر در اخر پیروز میشه به امید اینکه سرباز مهدی فاطمه باشیم لبیک یا مهدی
  • عوام IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    1 0
    فقط کافیه با یه موشک خرمشهربرج الخلیفروبزنیم وقتی بخوابه روزمین ۷ریشترزلزله ایجادمیکنه وباقیه برجارم میندازه ولی این مانورشون فقط به دلیل ترسه نه حمله اونامیخوان بگن ماهم یچیزایی واسه مقابله داریم و انقدام خرنیستن که بایه ناووچنتاهلیکوپتربخوان بامابجنگن چون میدونن یروزه میبازن
  • اهوازی IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    اخیرا یه ساختمان بزرگ و مهم در امارات در آتش سوخت
  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    1 0
    لطفا سریع اقدام کنید که ما هم بتونیم برای سال جدید استان جدید امارات را تو کتابهای جغرافی خودمان درج کنیم.
  • BE ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    زپرشک
  • رامین IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    ول کنید خودتون و ناراحت نکنید بذارید نه امارات بلکه تمام کشورهای عربی ادای ابرقدرت ها را دربیارند ...جریان همان شیر و روباه است فکر کردن همه چی به بزرگی هست
  • فدائی حیدری رضاقلی IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    امریکا میداندوجرئت نمیکنداین بازی هم ازداخل ایران وانهائی که بردندودراروپاهستندبه امریکا خط میدهندخبری نیست
  • Dani IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    ههههه واقعا جای خنده داره بجایی این خبرهای جنگ و... به سطح زندگی و رفاه و علم این کشور نگاه می کردید کشور با فرهنگ سرت تو کار خودت باشه
  • سید IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    دوستان خیلی ببخشید یک سوالی داشتم الان موشک بزرگتره یا امارات خخخخخ الان ما امارات با موشک بزنیم خود موشک شاکی نمیشه بگه کاکو ابهت من زیر سوال نبرید حداقل یک جایی بزنید که ارزش خرج کردن من داشته باشه ، اخه امارات خدایااااا
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    خلیج فارس جزایرش دوست داشتنی است خدایی ما مستاجرا بفرستین اونجا زندگی کنیم تو کپر هم حاضریم بریم تا هرکی قدقد کرد اقتدارو نشونش بدیم.
  • IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    1 0
    یه مانور ساده برگزار کردن، جوگیر نشید. اگه قراره اینجا با این کلکها بودجه نظامی را افزایش بدند کاری که هر دفعه در آمریکا میکنن، اینا دیگه قدیمی شده. درسته کشور کوچیکه اما فوقالعاده سوق الجیشی هست. همزمان ما تونست پرتغالیها را از خلیج فارس بیرون کنه البته با کمک انگلیس. یه مدتی هم راه نفس ما در تحریم ها بود. بهتره مشکلات را پشت میز و رودر رو حل کرد.
  • IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    4 0
    خود امارات رو بچه های ناحیه بسیج ما میتونن فتح کنن.
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
      1 0
      ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
  • IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    مشرق جان حتی تیتر گزارشت هم در حد قواره امارات نیست و خیلی خنده دار و مضحکه.
  • س IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    امارات خودش به اندازه یکی از موشک های ماست باید بیاد بزاریمش داخل زاغه اگه نیاد ما یکی از موشک هارو می‌بریم میزارم امارات دیگه دو موشک داخل امارات جا نمیشه
  • احمد IR ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    1 0
    امارات دیگه چه کاسه لیس کثیفیه
  • فرزهد IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    پری یروز F22 سقوط کرد دیروز F35... باورش سخته.....اماهردو با حمله الکترو مغناطیس ناشناخته سقوط کردند.. طرفی برای پنتاگون پیعام عملی فرستاد.. که دست ما بلنده سلاح سری پلاسمایی هست که خاکت و اسمان کشورت..میدان جنگ میشه... پس نفتکشای ارسالی به ونزولارو اذیت نکنی عزیزم..... توپ تو زمینه پنتاگون هست و گرفتار رفتاری دوسر باخت...که البته ممکنه ی بازرسی ساده و معطلی و بعد عربده و تویت که تحریم کردم ملونها و کاپیتان کشتی هارو.... در مورد امارت و تسخیر جزایر.باعث تعحب بود مطلب مشرق....مگر اینکه غرض تحریک.افکار عمومی برای زدن امارات و ایضا الحاقش به مام.میهن باشد.
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    2 0
    ایران به امارات بعنوان یک همایه کچک نگاه می کند و علاقه مند که روابط خوبی وعالی باهمسایگان خود داشته باشد اما تحریک های شیطان بزرگ امریکا مانع این روابط خوب است ور هر حال اگر خطا یی از طرف انها نسبت به ایران انجام گیرد شاید این کشود کوچک شیخ نشین برای همیشه دود هوا شود واز صفحه نقشه منطقه حذف گردد
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    ازموده را ازمودن خطاست شما انگشت کوچک صدام هم نمیشوید (امارات) انروز که ایران هیچ اسلحه نطامی پیشرفته نداشت در مقابل صدام وهمه کشورهاییکه باو کمک می کردند ایستاد وتااخر جنگید پیروز شد امروزه اربابتان امریکا هیج غلطی نمی تواند بکند شما که عددی نیستید
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    5 0
    امارت کوچولو خودش امیر نشینی است که متعلق به ایران است باید امارات بهمراه بحرین به دامن مام میهن ایران عزیز برگردد . اینها از تاریخی که ایران جدا شده اند با هدف کشورک های کوچولو بمنظور ایجاد رای برای مستکبرین در سازمانهای باصطلاح بین المللی است که اجانب دارند میوه آن را به زیان سرزمین های اسلامی و غرب آسیا می چینند
  • رحمت عیدی IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    1 0
    بقول مشهدیها نِه یَرِه اِلان با کُلونترِت اَمِده !!؟ گنده لاتتون هیچ غلطی نتونست بکنه که هیچ پوشک لازم شد حالا یَرَگه کله زرد و اون جهودای کثیف شما پفک نمکیها رو باد کردن ادای شیر رو در بیارین مثلا،بنظر میاد باید برای استقبال از بازگشت یک تیکه از خاک وطن آماده بشیم و جشن بازگشت جدا مانده های خاک وطن قبل از جشن آزادی قدس شریفِ
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    1 0
    خیلی خوب می شد یگان موشکی سپاه عزز نام چند موشک را ناجی خلیج فارس یا خلیج فارس نامگذاری کند و آزمایش کنند تا نام خلیج همیشه فارس بر سرزبانها بیفتد
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    1 0
    خیلی خوب می شد یگان موشکی سپاه عزز نام چند موشک را ناجی خلیج فارس یا خلیج فارس نامگذاری کند و آزمایش کنند تا نام خلیج همیشه فارس بر سرزبانها بیفتد
  • رضا IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    اتفاقا خوبه که پاشون به اون جزیره برسه اونوقت یه هدف عالی برای موشکهای ایران هستند .واونقدر موشک به اونجا زده بشه که با همون جزیره برن ته دریا
  • اهوازیم. IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 1
    عجب زمونه ای شده،امارات هم دم دراورده،ان شالله باقایقهای تندرو میایم سمتتون،اونوقت میبینم ارباباتون چطور کمکتون میکنن.احمقهای شیرده
  • غازی باقری IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 1
    ما باید از هر جهت آماده باشیم وسعی کنیم مشکلات مان را با آمریکا را بعد از انتخابات آمریکا حل و فصل کنیم اما در این دوره چند ماهه ریاست جمهوری این مرد دیوانه که در حال باختن انتخاب است مانند ماری زخمی است پس باید با صبر و حوصله نقشه ها خود و اطرافیان بشدت ضد ایرانیش را خنثی کرده بعد از آن به سراغ این نو کیسه ها وتو سیبیلان رفت وانچنان درسی به آنها داده شود که تا سالهای سال فراموش نکنند چونکه این کشورک ها نه برادر ما نه هم کیش ما ونه دوست ما هستند اگر روزی درگیری به وجود آمد باید با شدت تمام جواب بگیرند چون اگر آنها بودن تا نابودی کامل ما دست نمیکشیدند داعش را بشناسید یعنی اعراب جنوب خلیج فارس
  • سعید IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    1 0
    خدایا خودت شاهدیاااا این اماراتیا موجی ان آخه یکی نیس بگه این آمریکا پایگاهش با خاک یکسان شدو غلطی نکرد اونوقت پشت شما در میاد ؟؟ فک کردن برج العربه یا باشگاه اروپایی که ب پول بشه خرید ن داداش اینجا ایرانه من بندر عباس هستم یبار دیگه زر زدن تنها میرم بدون هیچ پشتوانه و 1 دونشونو نفله میکنم ایناهم ترسو دیگه کلا میرن رو سایلنت !!!!!!
  • محمد IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    صرفا مانور نظامی هست .امارات برای کشورش خیلی تلاش کرده و حاضر نیست به خاطر جزایر و اشغال ان بیاید و کشورش مورد جنگ واقع شود .درسته نیروی هوایی ان قدرتمند هست ولی سیستم دفاعی در برابر موشک های ایران ندارد .امریکا هم چنین کاری نمیکند هزینه بالای جنگ و زمان طولانی و خسارات زیاد .ایران بزرگ هست و اشغال ان براحتی انجام نمیشود .هرچند در زمان طولانی هم بتواند پیروز شود عملا مردم نظامیان را در خاک خود پذیرش نمیکنند وامنیت ندارند .امریکا وارد جنگ مستقیم نمیشود .و همینطور کشورهای عربی .
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    2 0
    باید بنا به فرمایش رهبری معزز جزایر زیبای سه گانه هر چه سریعتر مسکونی گردد . ما برای سربلندی و عزت ایران قهرمان راهی جز اقتدار و توانمندی در همه ی زمینه های علمی - اقتصادی - سیاسی - نظامی و.... نداریم. درود بر ایران درود بر مردم ایران . درود بر رهبر حکیم و شجاع کشور.
  • ح یعقوبی IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    1 0
    امیدوارم که جمهوری‌اسلامی با درایت و منطق از حاکمیت ایران بر جزایر خلیج‌فارس دفاع کند و اجازه جسارت و گستاخی‌ به حاکم خودبزرگ‌بین امارات ندهد. و خطاب من به حاکمان اماراتی از قول حافظ: ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عِرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری
  • حسین IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    2 0
    سلام حیف یه موشک برا امارات پای پیاده بزنیم به خلیج امارات که خوبه کل منطقه زانو میزنن این احمق ها زر مفت میزنن خدا نکنه جنگی بشه وگرنه تمام نقشه های کشورهای منطقه به دست ایران طراحی میشه اللهم عجل اولین الفرج
  • محمد IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    امارات تو این تمرین از دشمن فرضی شکست میخوره چه برسه به جنگ با ایران
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    امارات کجاست چند نفرند محتکران خودرو همدستندهمکار خاوری هستند با بابک زنجانی£€&٪$#
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 1
    امارات انگار تنش می خواره ....چرا کاخهای شیشهایشان را برسرستان خراب نمیکنیم این کشورهای کوچک عرب خیلی پرو شدن بهتر نیست گوشمالی بهشون بدهیم. تا گستاخ نشوند.
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    17:50آخوی موشک "دزفول" یادت رفت!!
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    2 0
    باید از امارات باج گرفت چرا مالیات خلیج فارسشو نمیدهد.دیگه ببخشش وگذشت کافیه اربابشان از ما میترسه بگو جانور تو چی میگی با ایران بزرگ می خواهی دربیفتی.
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    1 0
    امیر امارات داره کاری میکنه که شبانه با رختخوابش بیارنش ایران
  • داریوش IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    2 0
    بعد از خاتمه جنگ با صدام با سرازیر شدن سرمایه های کشور به سمت امارات توسط دولت هاشمی و وعده واگذاری ۳ جزیره توسط هاشمی به امارات که با مخالفت جدی رهبر عزیز کشورمان مواجه شد لذا از آن تاریخ بود که امارات چشم به ۳ جزیره ایران دوخته است و حال همچنان چشم طمع به سرزمین ما دارند باید تو دهن امارات زد ولی دولت امارات میداند که کسانی از بعضی آقازاده ها در کشور هستند که در امارات سرمایه دارند و آنان با نفوذ خود جهت جلوگیری از هر برخورد جدی توسط ایران تلاش دارند
  • خون. خواه امام حسین IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    چقدر تحقیر با بالگرد رو ناو بشینی مانور بدی ولی بالگردت مسلح نباشه بد بختهای حقیر
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    بازنده اگه پررو نباشه باخته این عربای خلیج فارس انگار موشک های دیروز تأسیسات نفتی یادشون رفته یا موشکهای پایگاه آمریکا در عراق ، امارات ظاهرا دوست داره خودشم تجربه این موشکها رو داشته باشه ،امارات سعی کن تجربه دیگران نشوی همیشه از تجربه دیگران استفاده کن ،کشور گوگولی مگولی...
  • PersianGulf IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    حاجی بزار به جزایر سه گانه ما حمله کنن اون موقع بحانه خوبی به ما برای حمله و اشغال و پیوستن خاکشون به کشورمون میدن اونا که دو روز هم جلوی ما دوان نمیارن و آمریکایی ها هم طبق معمول دم رو کولشون فرار میکنندچون حاضر نیستن بهذخواطر امارات نیم وجبی کل سربازای خوارمیانه شون قتل عام بشن
  • US ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 1
    امارات ۱۵۰ فروند اف۱۶ و میراژ۲۰۰۰ دارد .
  • محمد IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    زکی
  • DE ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    1 0
    وقتی جزایر زرکوه و آریایی ما دست امارات باشه و ما ساکت باشیم همین میشه
  • US ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    اف ۳۵ دهنت رو ببند
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    ما عاشق جنگ با شما هستیم .چرا ؟؟؟چون میخواهیم به مردم دنیا ثابت کنیم که آمریکا مترسک پوشالیست .
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 0
    ایران خیلی باید هواسش جمع باشه چون خیانت کاران همسایه کم نیستند جلو دوست پشت سربا دشمن خونی همدست ولی عربستان هیچ چیزی نبوده ونیست آمریکاه هم فقط دنبال سوع استفادهای خودش در منطقه هست روباه مانند ولی کشور ما مسعولین اکر واقعا خودشان را ایرانی ودلسوز ملت ومملکت می‌دانند باید پشت ملت خود حسابی باشند ورسیدکی کنند به خواستها ومشکلهای اونها تا ملت هم پشت اونها با دل وجون باشند اینجوری هیچ کسی نمیتونه لطمع به کشور بزرک ایران بزنه اتحاد همه جوره
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    0 1
    بهتره بجای شعارهای بزرگ و ادعاهای تکراری کمی هم واقعیت چاپ کنید که مردم بدانند خود را باید برای چگونه جنگی آماده کنند .با سیاست هایی که کشورمان در این سالها داشته دوستان اندک و دشمنان عیان کمی بیشتر و دشمنان پشت پرده بسیار بسیار زیادند.خوب است که در یکی از همین مطالبی که چاپ میکنید نقشه منطقه را چاپ کرده و پایگاههای آمریکا را که در اطراف ایران و در کشورهای همسایه و منطقه قرار دارند برروی نقشه ترسیم کنید تا مردم بدانند که در صورت بروز درگیری از چه جهات و چه زوایایی کشور ما میتواند مورد حمله قرار گرفته و اگر بخواهیم به کشورهایی که از پایگاه آنها برای حمله به ایران استفاده خواهد شد پاسخ نظامی بدهیم باید چند کشور را مورد هجوم قرار داده و اهداف موشکی ما چه میزان پراکندگی دارند.و بد نیست که محاسبه کنید که حجم آتشی که ما برروی این پایگاه‌ها با این پراکندگی میریزیم تا چه حد کوثر خواهد بود و در صورت پاسخ این کشورها چه حجمی از آتش برروی کشور ما متمرکز خواهد شد؟
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    1 1
    اگر زمان شاه بود امارات میتونست غلط زیادی کند ارتش قدرت پنجم جهان در عرض ۲۴ ساعت نابود وباخاک یکسان میشد و صدالبته سپاه پاسداران اینکار را خواهد کرد
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    2 0
    علط کردن پنج سال تو یمن موندن
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    1 0
    فقط کافیه یک موشک بخوره به دبی حکام وشیوخ اماراتی همه فرار می کنند.
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
    3 0
    امارات یکی ازش های ماست که بخاطر بی کفایتی شاهان خائن ازوطن جداشده وبایدد. باره به ایران ملحق شود
  • DE ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    0 0
    سلام باز ما را خر........گوش.... دیدی ..گوشامون را لپری دیده.. ...پشین...
  • علی حیدری US ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    0 0
    خلصت نوکر صفتان همین است .که گاها اگرشده حتی درسایه ارباب (زرشگ نشان )خود را چنین به نمایاند تا در داخل گشور قبول کنند که او هم وجود دارد، وهیکل این دهکده استعماری به این گنده گویها نمی خورد ،
  • بیژن IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    0 0
    این یک اقدام از طرف آمریکایی ها است تا ارزیابی از عکس العمل ایرانی داشته باشن.خواسته اماراتی ها هیچ ارزشی برای آمریکایی ها ندارد
  • سردار IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    1 0
    بنظر من سپاه هرچی زودتر باید ناوهای آمریکایی رو تو خلیج‌فارس باموشک بزنه و رسماً به آمریکا اعلام جنگ کنه،بریم دوباره به دوران جنگ و حماسه هشتک ، تندروهای بی مغز
  • علی IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    0 0
    امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند،امارات ،بحرین،قطر،کویت همه برای ما هست،ما منتظری بهونه هستیم،هم امریکارو بیرون کنیم،هم کشورهای حاشیه خلیج فارس ب سرزمین مادریشون ایران ملحق شن
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    0 0
    درجای عقاب پربریزدازگنجشگ لاغری چ خیزد
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    0 0
    اینااا واقعاا خرن وترامپ ادم خرتریه جنگوو شروع میکنه صدرصد ... اما مهم اینه تومار این همه خرده کشورهای خلیج فارسو در هم بپیچم وهمشوونو بکنیم جز یه استان....
  • بابک IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    1 1
    دو عموم شهید شده پدرم جانباز متوفی یک متر زمین در این کشور پهناور ندارم به من چه
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
      0 0
      دشمن نتوان حقیر و بیچاره شمرد. فقط باید هشیار باشیم .
  • بدون نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
    0 0
    حکایت این اماراتی ها مث اون کسیه که ته حسابش ده هزارتومنه بعد بره به بیل گیتس بگه پول ندیده آخه شما اماراتی ها درحدی نیستید که بخواهید برا ما رجز بخونید.
  • سعید IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
    0 0
    با سلام و تشکر از سایت و خبرگزاری خوبتان باید بگویم آنکه اربابشان بود چه توانی دارد که نوکران دمپایی جفت کنش داشته باشند تا غلط زیادی بکنند و چنین حماقتی باعث تبخیر نخودکیهای خلیج همیشه فارس خواهد شد . امید سیاسیون ترسویی که باعث خیلی از این جسارتها هستند و فقط بفکر منافع خودشانند بخود بیایند
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم،با سلام،امکان دارد که آمریکا نیروهای خود را از پایگاه اربیل وهمینطور از پایگاه افغانستان بطرف ایران حمله ور نماید و ایران را از عرض به دو نیم تقسیم نماید و در انصورت از شمال و جنوب خاک ایران را بتصرف خود درآورد،امید است ایران برایانحالت آماده باشد،لطفا به مراکز مربوط اطلاع رسانی فرمایید
  • CA ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    4 0
    اتفاقا بدم نیست این کارشون. میتونه بهانه ای درست حسابی جور کنه تا بریم امارات رو به خاک ایران اضافه کنیم. با تمام جمعیت هندی پاکستانی ایرانی و...امارات یه هویت و ملیت جدید در امارات میتونیم بسازیم و اعراب ضدایرانی رو هم از اون خاک بیرون میکنیم.
  • IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    0 0
    تقصیر ایرانه که برای مالکیت خود امارات و یکسری جزایر که مال ایرانه اقدام نمیکنه
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
    3 0
    ولی خوشم میاد این نفهما هنوز نفمیدند اینا کور می کنند شفا نمی دند
  • امراله مهماندوست IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۷
    0 0
    اگر رهبری اجازه می دادند با بسیجیان استان فارس می رفتیم و همه کسانی را که در مانور شرکت داشتند را ✋ و پا بسته به خاک ایران انتقال می دادیم
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 0
    ای مگس. عرصه سیمرغ. نه جولانگه توست. امارات. جوجه. خر کی باشه.
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 0
    هرچه زودتر باید امارات را ساقط کرد وگرنه امریکا اینکار رو میکنه.
  • بهراد IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 0
    Okاز تحلیلتان واقعاً عالی بود باید بازیان تحقیر همانطوری که شما استفاده نمودید بااین کشورهای دل خوش به اربابانشان استفاده نمود سپاسگزارم.
  • زرهی IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 0
    کشورامارات مثل بچه ای می مانده تازه ازشیر مادرگرفته شده. اونها عددی بحساب نمیان من خودم بلوچ هستم ومدتی رادر امارات بودم بزرگ آنها راخوب میشناسم.
  • زرهی IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 0
    حرف گنده تر ازدهنتون نزنید برید برنج تون روبخوریدوشکم گنده کنید تازه کشورتون 50 ساله شده لقمه اندازه دهنتون برداری.
  • زرهی IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    2 0
    امارات غلط کرد با آمریکا شوهرکرد
  • ایرانی IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    توجه کنید دوستان.جیب امریکاباای شده.حالا.گاوشیرده کنش بود حالا بزشیرده اضافه شده خنخنخنخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس