کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه

سفیر ایران در روسیه تصریح کرد: هرگونه ماجراجویی و اقدام احمقانه علیه شناورها و تانکرهای ایرانی در آبراه های بین المللی، بدون شک برای عاملان آن پشیمان کننده خواهد بود.

به گزارش مشرق، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو امروز (سه شنبه) در رشته توئیتی به زبان روسی در خصوص برخی شنیده ها مبنی بر قصد دولت آمریکا برای ایجاد مزاحمت در مسیر نفتکش های ایرانی نوشت: «نفتکش های ایرانی با پرچم جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اصل مبادله تجارت آزاد و نیز تجارت قانونی و مشروع ایران با ونزوئلا در حال حرکت به سمت این کشور  هستند.»

بیشتر بخوانید:

چرایی عدم اعتماد به آمریکا از زبان کاظم جلالی

جلالی تصریح کرد: «هرگونه ممانعت یا مزاحمت احتمالی برای تردد این کشتی ها از سوی دولت ایالات متحده آمریکا به منزله تحمیل قوانین ملی یک کشور به سایر کشورها و مغایر با اصول توافق شده بین المللی، نقض فاحش قوانین کشتیرانی در آبهای آزاد و تهدید صلح و امنیت بین المللی است.»

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها نشان داده که در حراست و ‌ پاسداری از منافع و حیات ملی خود کاملا جدی و مصمم است، تصریح کرد: «هرگونه ماجراجویی و اقدام احمقانه علیه شناورها و تانکرهای ایرانی در آبراه های بین المللی، بدون شک برای عاملان آن پشیمان کننده خواهد بود».

در پی تحرکات آمریکا در ایجاد مزاحمت برای تانکرهای ایرانی حامل سوخت به ونزوئلا، سفیر سوئیس در تهران اخیرا توسط سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران احضار شد.

از سوی دیگر محمدجواد ظریف وزیر خارجه نیز نامه ای هشدارآمیز به دبیرکل سازمان ملل نوشت.

 روز پنجشنبه یک مقام ارشد دولت آمریکا که حاضر به افشای نامش نشد، به خبرگزاری رویترز گفت واشنگتن در حال بررسی اقدامات مناسب برای واکنش نشان دادن به انتقال بنزین توسط ایران به ونزوئلا است.

این مقام آمریکایی عنوان کرد که ایالات متحده «اطمینان بالایی دارد» که دولت «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا بهای این بنزین را با چندین تن طلا پرداخت کرده است.

پیش از این حجت الله سلطانی سفیر ایران در ونزوئلا و همچنین سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران این گزارش ها را تکذیب کرده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    22 0
    یعنی امریکا اینقدر احمق است که خلاف قوانین بین المللی مزاحمت ایجاد کند برای کشتی های نفت کش در این صورت دست ایران باز خواهد شد برای زدن سیلی یا بقولٱ چک افسری
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
      0 0
      خیلی احمق تره
  • ش. AE ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    17 1
    دیپلماسی جواب نمیده جناب سفیر با این وحشی ها باید مثل عین الاسد برخورد کرد قاطع و بی رو دیپلماسی
    • raya IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
      7 0
      اول دیپلماسی جواب نداد مرحله ی دوم مشت محکم سپاهایان ایرانم
  • وطن پرست DE ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    11 1
    ایشون هم هدیه حمایت از برجام رو دریافت کردند. به امید روزی که سفارتخوانه های ایران بجای هدیه خوش خدمتی بشه اولین سنگرهای حمایت از منافع ملی.
  • IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    2 0
    راهنمای راست زدن و به یکباره به چپ پیچیدن در سیاست و چرخش نفتکش در حرکت دریایی، به وقت مصلحت، و پهلو گرفتن در بندرگاه امن و آرام! تداعی کننده شباهتهای رفتاری است، نفتکش تخلیه بار کرده و سپس ارز آوری می کند، و البته اندکی قیقاج در طی مسیر لازم است! که خبرگان سیاست و اقتصاد پیشینه طولانی در این زمینه دارند، موفقیت از آنِ کسی است که در تلاطم اقیانوسِ تنش، پهلوگیری مناسب داشته باشد، خصوصاً که پژوهش هایی!؟ در این زمینه کسب کرده باشد/من گرفتم ساختی پوشیده سال خویش را/چون کُنی پنهان زِ چشمِ خلق، حالِ خویش را؟
  • raya IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    10 0
    فقط با حمایت تمام قد از نیروهای مسلحمان میتوانیم از منزوی شدن جلوگیری کنیم دنیا دنیای قدرتمندان است !
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 0
    وکیل الدوله که باشی وقتی نباشی یکراست سفیر می شی بی هیچ تخصصی بی هیچ زحمتی
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
    0 0
    مرگ بر آمریکا که هرچه میکشیم ازاون نامرد هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس