مرحله سوم پویش 1441

دبیر اجرایی پویش ۱۴۴۱ گفت: با اجرای پنجمین مرحله کمک‌رسانی تمام بسته‌های مدنظر این پویش به دست نیازمندان رسید که در این قالب ۶۵۶ بسته ارزاق به خانواده‌های نیازمند افغانستانی اهدا کردیم.

به گزارش مشرق، مصطفی طرفیانی دبیر اجرایی پویش ۱۴۴۱ اظهار داشت: پویش مردمی ۱۴۴۱ که بعد از دعوت رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان امسال مبنی بر یاری‌رسانی به نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا در ماه مبارک رمضان به همت ۱۰ گروه جهادی تشکیل شد که تاکنون پنج فاز از آن بسته‌بندی و توزیع شده است.

وی افزود: فاز پنجم کمک‌رسانی‌های این پویش در روز سوم شهادت امیرالمومنین(ع) با بسته بندی ۵۰۰ بسته ارزاق اجرایی و میان نیازمندان توزیع شد.

طرفیانی با بیان اینکه با توزیع گام پنجم کمک‌رسانی به رقم ۱۴۴۱ بسته ارزاق رسیدیم، گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان در صورت دریافت کمک‌های مردمی مجددا نیز کمک‌رسانی خواهیم داشت.

دبیر اجرایی پویش ۱۴۴۱ با بیان اینکه خانواده نیازمند آسیب‌دیده از بحران کرونا مورد شناسایی قرار گرفته است و به عنوان جامعه هدف مشخص شد، تصریح کرد: بنا بود ۱۴۴۱ بسته ارزاق و اقلام بهداشتی شامل روغن، تن ماهی، رب، برنج، سویا، ماکارونی، حبوبات، خرما، کشمش، چای، مایع دستشویی، مایع ضدعفونی کننده و ماسک را برای این خانواده‌ها تهیه و توزیع کنیم که این کار به خوبی انجام شد.

وی با اشاره به کمک‌رسانی این پویش به خانواده‌های افغانستانی حاضر در ایران گفت: با توجه به اینکه بر اثر شیوع ویروس کرونا کارگران افغانستانی روزمزد بسیاری در ایران بی‌کار و با مشکلات بسیاری مواجه شدند، تلاش کردیم با همکاری ستاد نماز جمعه مهاجران افغانستانی اهل سنت تهران به این خانواده‌های کمک‌رسانی کنیم که در مجموع ۶۵۶ بسته ارزاق در قالب این پویش به این خانواده‌ها اهدا شد.

اهدا ۶۵۶ بسته ارزاق به خانواده‌های نیازمند افغانستانی

غلامحبیب احمدی معروف به قاری احمدی، مسئول ستاد برگزاری نمازجمعه مهاجران افغانستانی اهل سنت تهران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره اقدامات ستاد برگزاری نماز جمعه مهاجران افغانستانی در زمان بحران کرونا گفت: پیش از این بحران نیز اقدامات خیرخواهانه توسط این ستاد صورت می‌گرفت و با جمع آوری کمک از برادران افغانستانی به سیل‌زدگان حادثه سیل سیستان و بلوچستان و گلستان کمک‌رسانی کرد، اما به صورت ویژه بعد از دعوت مقام معظم رهبری برای جمع آوری کمک‌های مومنانه از مردم در ماه مبارک رمضان، فراخوان دادیم تا بتوانیم به مهاجران آسیب دیده و حتی برادران انصار خود (ایرانی‌های نیازمند) کمک کنیم تا پاسخی برای نیکی‌های آن‌ها باشد؛ برای زمانی که ما در سختی بودیم.

وی همچنین درباره نحوه آشنایی با گروه‌های جهادی ایرانی و همکاری با آنها تصریح کرد: با آشنایی با پویش ۱۴۴۱، توانستیم بسته‌های خود را تکمیل و سازماندهی کرده و برای نحوه تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و ارزاق برنامه‌ریزی کنیم. 

مسئول ستاد برگزاری نمازجمعه مهاجران افغانستانی اهل سنت تهران ادامه داد: در شرایطی که بسیاری از کارگران افغانستانی شغل خود را از دست داده و با آسیب پذیری بیشتری مواجه شده‌اند، در تلاش هستیم تا حداقل ماه رمضان سختی را نگذرانند که بر این اساس هفته گذشته ۱۵۶ بسته و امروز نیز ۵۰۰ بسته برای آنها آماده کرده‌ایم که در سه منطقه مهاجرنشین تهران توزیع خواهد شد.

کرونا تفاوت تمدن اسلامی و غربی را نمایان‌تر کرد

مولوی عبدالرزاق حسینی، خطیب نمازجمعه مهاجران افغانستانی اهل سنت تهران و پیش‌نماز منطقه چهاردانگه تهران با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا باعث شده تفاوت مکتب و پیروان مکاتب مختلف نشان داده شود، گفت: برادران ایرانی و افغانستانی با ایجاد وحدت و همدلی با یکدیگر تلاش دارند تا شرایط طاقت فرسای امروز را اندکی سهل کنند در حالی که در کشورهای غربی این موقعیت را غنیمت شمرده‌اند تا قشری از جامعه خود را کاملا رها کرده و به حال خود واگذارند.

خطیب نمازجمعه مهاجران افغانستانی اهل سنت تهران همچنین فعالیت جهادی و رزمایش همدلی در مکان‌های برگزاری نماز و مساجد را موقعیت مناسبی برای احیای مساجد دانست و افزود: مساجد از صدر اسلام محلی برای کارگشایی از مردم بوده که مدتی مغفول مانده بود اما اکنون مجددا به محلی برای خیر رساندن به جامعه شده است که نباید به همین‌جا ختم شود و باید با رتق و فتق امور مردم در مساجد، به این مکان‌های مقدس به عنوان محلی برای حل مشکلات مسلمانان رونق داده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس