کد خبر 1074303
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
شاه حسینی

عضو سابق کمیته انضباطی می‌گوید: در این پرونده افراد معروفی هستند و هدف من این است به آن رسیدگی و حکم نهایی محرومیت ها صادر شود.

به گزارش مشرق، قاضی عبدالرحمن شاه حسینی شب گذشته در شبکه ورزش صداوسیما صحبت هایی را مطرح کردند که حواشی بسیار زیادی را به وجود آورد؛ از حضور کاپیتان تیم ملی در پرونده تبانی تا فشار مسئولان باشگاهی به کمیته انضباطی و همچنین مسائل دیگر که فضای رسانه ای و هواداری فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار داد. حالا ساعاتی بعد از این اظهارات، او در گفتگویی به ابهام ها پاسخ داده است:

* چرا این صحبت ها را انقدر دیر مطرح کردید؟

من این مطالب این پرونده را هرجا که در رسانه ها دعوت بودم، مطرح کردم؛ شبکه شش، برنامه ورزشگاه و تمام برنامه های دیگر این صحبت ها را انجام دادم.

* یعنی موضوع کاپیتان تیم ملی را هم گفتید؟

اصلا این موضوع کاپیتان تیم ملی نبوده، من گفتم شخصی که ملی پوش بوده و در باشگاه خودش کاپیتان بوده. فیلمش هست، من اصلا کاپیتان تیم ملی گفتم؟ اما این که می‌گویید چرا الان، این فقط نمونه‌هایی است که من گفتم، خیلی مطالب وسیع‌تری در آن هست. همه این ها صورت جلسه شده و با امضا وجود دارد و چیزی نیست که کسی حرف بزند و برود. تعجب من از این است که چرا تکلیف پرونده را مراجع ذی صلاح تکلیف آن را مشخص نکرده اند؟ اگر بی پایه است که باید تبرئه کنند اگر نه هم که تنبیه کنند. متاسفانه من فکر می‌کنم یک سری افراد که با این حرف ها لرزه به اندامشان می‌افتد، به حواشی این چنینی دامن می‌زنند.

* این اتفاقات در دوره تصدی خودتان بر کمیته انضباطی رخ داد؟

نه این در دوره ای که ما در مجلس مشغول بررسی بودیم، یکی آمد و این حرف را زد. اما خیلی مطالب دیگری هم هست و من فقط می‌خواستم تلنگری بزنم که خدایی نکرده این پرونده به بایگانی نرود و زودتر رسیدگی شود.

* در دوره خودتان این افراد را محروم کردید؟ چون بالاخره همیشه چنین مسائلی بوده اما در دوره شما هم محرومیت بزرگ ندیدیم.

پرونده در دوره من در مورد این مسائل اصلا تشکیل نشد. بله برای دوپینگ تشکیل شد و رای دادیم.

* یعنی در دوره شما اصلا تبانی وجود نداشت؟ 

هیچ پرونده‌ای تشکیل نشد و اگر مصداقش را دارید بگویید! شما حواشی را کش می‌دهید اما من باید حضور ذهن داشته باشم. شاید من بگویم چیزی تشکیل نشده اما یک مورد باشد.

* مسئله این است که خیلی ها مثل من فکر می‌کنند حرف هایتان شوآف است.

من پاسختان را اینطور می‌دهم، هر پرونده ای که در حوزه فوتبال بوده در دوره من با قاطعیت رسیدگی و رای صادر کردیم. اگر مصداقش را دارید بگویید تا من پاسخ بدهم!

* اگر در همان دوره قرار به محرومیت بود، چه کسانی باید محروم می‌شدند؟

بحث محرومیت نیست. بعضی اتفاقات در فوتبال هم جنبه جرم دارد و هم تخلف، آن بحث تخلف را مسئولان فوتبال باید رسیدگی کند و قسمت جرم را قوه قضاییه باید رسیدگی کند. مثلا اگر کسی در زمین مسابقه یک بازیکن به مدیرعامل یا داور فحاشی کند، این در حوزه قانون فوتبال تخلف است اما جرم هم هست. جالب است بعضی افراد می‌گویند چرا الان گفتی؟ این پرونده ای که قرار است در قوه قضاییه برایش حکم صادر شود را آن موقع جزئیاتش را باید می‌گفتم؟

بیشتر بخوانید:

کاپیتان اسبق تیم ملی گفت به داور چک دادیم تا برنده شویم

* البته الان هم وضعیت با قبل فرقی نکرده، یعنی حکمی صادر نشده!

علت این که من دیشب یکی دو مورد از صدها مورد این پرونده را مطرح کردم به همین خاطر بود و من به اجرای عدالت کمک کردم! شما رسانه ها هم باید در این زمینه کمک کنید.

* شما دیشب هم گفتید بازیکن تیم ملی؛ بازیکن تیم ملی هم علی کریمی و جواد نکونام را داریم هم کسی که یک بازی ملی انجام داده. فکر نمی‌کنید این به ابهام ها بیشتر اضافه کرد؟

درست نیست این را بگوییم. یک عده می‌آیند به طرف هجمه می‌آورند. این مطالب را دقت کنید، همه نوشته شده و صورت جلسه شده و امضا شده. این چیز عجیبی نیست و در صحن علنی مجلس قرائت شد و نماینده اردبیل سخنگوی کمیته اصل 90 قرائت کرد و در همان گزارش این مسئله ای که دیشب گفتم خوانده شد و چیز عجیبی شد.

* شما گفتید باشگاه ها به مسئولان انضباطی فشار می‌آوردند تا احکام تغییر کند، ممکن است حالا در این پرونده هم چنین چیزی باشد؟

این بحث فوتبالی نیست و دستگاه قضایی باید رسیدگی کند.

* چرا رسیدگی نشده؟

باید از آقای محمدی سوال کنید که الان در کمیسیون اصل 90 حضور دارد. بعد از قوه قضاییه پیگیری کنید و از جلسات سخنگوی قوه قضاییه سوال کنید که این در چه پرونده ای است.

* ممکن است آن فشارها اینجا هم باشد؟

نه، من یادم می‌آید یک خبرنگار از آقای اسماعیلی قوه قضاییه سوال پرسید و ایشان گفت که در مرحله رسیدگی است. این سه چهار ماه قبل است.


* شما اصلا تا حالا به عنوان مدعی العموم در این باره کار عملی کرده اید؟

اولا من از قضاوت بازنشسته شده‌ام و دوما وظیفه ما در اصل نود این بود که پرونده را جمع و جور کند و مصوبه کمیسیون و هیئت رئیسه را بگیرید و در صحن علنی قرائت شود و بعد آخر آن هایی که جرم بود را بفرستد قوه قضاییه و آن هایی که نظارتی بود را به وزارت ورزش تذکر بدهند. آقای محمدی رئیس فعلی کمیسیون اصل 90 هم گفتند که این را فرستاده اند به قوه قضاییه.

* یعنی چیزهایی که گفتید برای شوآف نبوده؟

چرا باید اینطور باشد؟ من از فوتبال مگر به جایی رسیدم؟ نماینده شدم، پست گرفتم یا به مالی رسیدم؟ من هدف دارم و هدفم این است که این پرونده که خیلی ها فکر کردند تمام شد، دوباره رسیدگی شود. افراد شناخته شده و افراد معروف هم هست، در قشر شما هم خیلی هستند. شاید یکی شما باشید!

* اما اگر اسم می‌بردید بهتر بود.

این پرونده در یک شعبه ای بررسی می‌شود و از نظر قضایی نباید جزئیاتش فاش شود. شاید یک خبرنگار دنبال این باشد که خبرش را داغ کند اما کسانی که این حرف ها را می‌زنند آگاهی قضایی و حقوقشان کم است.

* بالاخره قرار است چه زمانی حکم این پرونده صادر شود؟

شما می‌توانید در نشست خبری از آقای اسماعیلی سوال کنید، ایشان هر هفته نشست دارند و پاسخگو هستند و اگر اطلاع نداشته باشند هم هفته بعد این را سوال می‌کنند. ایشان پاسخ دادند که در جریان رسیدگی است و به همین جهت هم من خیلی از جزئیات را نمی‌گویم.

* گفتید در حال رسیدگی است، ممکن است محرومیت ها به شکلی باشد که کل فوتبال ایران تحت تاثیر قرار بگیرد؟

قوه قضاییه جرم ها را بررسی می‌کند و ارکان قضایی فوتبال هم تخلفات فوتبالی را بررسی می‌کنند. شما مسائل را سمت سیاسی می‌برید که خبر داغ شود اما باید منتظر باشید دستگاه قضایی رسیدگی کند. این را به سمت و سویی ببرید که تمام موضوعات بررسی شود.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    2 0
    یک دروغی را گفته ای حالا حالا ها باید دروغ سرهم کنی تا ... مرد حسابی تو دانش حقوقی ات هم سرهم بندی و آسمان ریسمان کردن است - مگر مجبوری دروغ بگویی
  • Sss IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    0 0
    در بازی تیم ملی این اتفاق افتاده یا خیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس