کد خبر 1074201
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
داود فنایی

داوود فنایی، گلر سابق و مربی فعلی پرسپولیس این‌بار با حضور در کادر یحیی شانس این را پیدا کرد که توانایی‌هایش را در پرسپولیس به رخ بکشد.

به گزارش مشرق، خیلی از مربیان و بازیکنان هستند که برخلاف نظر اکثر فوتبالی‌ها دوست ندارند که در دو تیم مطرح تهرانی توپ بزنند و احساس می‌کنند که این یک قمار بزرگ با دوران فوتبال‌شان است و همان‌قدر که می‌تواند آنها را به عرش ببرد و بزرگ کند، می‌تواند برخلافش هم باشد و یک مربی یا بازیکن را از مسیری که می‌رود منحرف کند، اما مربی دروازه‌بانان پرسپولیس این تصمیم را برای بار دوم در زندگی ورزشی‌اش گرفت و با اینکه در دوران فوتبال به‌دلیل نامهربانی‌های مدیریت و البته حمایت از علی پروین خیلی زود از فوتبال جدا شد یک‌بار دیگر در قامت مربی به پرسپولیس برگشت تا نشان دهد به این تیم تعلق‌خاطر دارد و می‌خواهد کارهای ناتمام خود را به اتمام برساند. او که در زمان مصطفی دنیزلی هم پیشنهاد حضور در جمع سرخ‌ها را داشت، در آن زمان به‌دلیل نداشتن اختیار تام حاضر نشد در پرسپولیس حضور پیدا کند و این‌بار با حضور در کادر یحیی شانس این را پیدا کرد که توانایی‌هایش را در پرسپولیس به رخ بکشد. فرصتی دست داد تا با او درخصوص شرایط این روزهای پرسپولیس و فوتبال به صحبت بپردازیم. ماحصل گفت‌وگو با داوود فنایی را در ادامه می‌خوانید.

یکی از مواردی که در این روزهای قرنطینه خیلی درموردش صحبت می‌شود وضعیت دروازه پرسپولیس در فصل آتی است. از نام‌هایی مثل علیرضا حقیقی، رشید مظاهری و پیام نیازمند به‌عنوان گزینه‌های پرسپولیس یاد می‌شود.

تمام اینها گمانه‌زنی‌های فضای مجازی و رسانه‌ها است و ما به‌عنوان کادرفنی نه‌تنها درخصوص دروازه‌بان جایگزین بیرانوند حرفی نزده‌ایم بلکه درخصوص هیچ‌کدام از پست‌ها تصمیمی نگرفته‌ایم و همچنان انتظار می‌کشیم که ببینیم وضعیت فوتبال در کشورمان به کجا کشیده می‌شود. اگر فوتبالی نباشد و قرار باشد بازهم همه‌چیز به قرنطینه کشیده شود، دیگر بازیکن به چه کارمان می‌آید. ما تنها به برگزاری 9 بازی باقی‌مانده در لیگ و دیدارهایمان در جام‌حذفی و لیگ قهرمانان آسیا فکر می‌کنیم و بعد از اینکه این فصل را به پایان رساندیم با طرح این موضوع در جلسات کادرفنی تصمیم درست را برای انتخاب بازیکنان موردنیاز در فصل آینده می‌گیریم.

فوتبال در برخی کشورها با معرفی صدرنشین به‌عنوان قهرمان لغو شده است. معتقدید در ایران هم همین اتفاق باید رخ می‌داد؟

من خوشحالم که این اتفاق در فوتبال ما رخ نداد و ما این فرصت را داریم که با شروع تمرینات از اول خرداد، آمادگی تیم را بالا برده و بتوانیم در زمین مسابقه جام را به دست بیاوریم. من فکر می‌کنم این درست‌ترین تصمیمی بود که می‌توانستیم برای فوتبال بگیریم و تیم‌های ما می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی و پروتکل ارائه‌شده توسط ستاد مبارزه با کرونا، بار دیگر شورونشاط را به جامعه و فوتبال‌دوستان برگردانند.

بیشتر بخوانید:

اگر پرسپولیسی نبودم تیم را با پنجره بسته رها می‌کردم

الان لیگ را تعطیل کنیم فصل بعد چه خواهیم کرد؟

این فرصت 20روزه از تاریخ شروع تمرینات تا آغاز رقابت‌های لیگ فرصت مناسبی برای آماده‌سازی تیم‌ها است؟

ما باید به تصمیماتی که مقامات مسئول برای ورزش می‌گیرند تمکین کنیم. به هر صورت شرایط درتمام دنیا به‌خاطر شیوع این ویروس بسیار خاص است و ما هم نباید دنبال بهانه‌جویی و شرایط ایده‌آل باشیم. باید همه با هم کمک کنیم تا فوتبال برگزار شود و هم اهالی فوتبال و هم کسانی که در اطراف فوتبال امرارمعاش می‌کنند، بتوانند بار دیگر روزی خود را کسب کنند.

از وضعیت دروازه‌بانان خود در این روزها باخبر بوده‌اید؟

بله. من در این روزها سعی کردم بتوانم تمریناتی را برای دروازه‌بانان تیمم درنظر بگیرم که آنها در شرایط قرنطینه بتوانند آمادگی خود را حفظ کنند. البته این را می‌دانم که رادوشویچ در کرواسی تمرینات خود را با یکی از تیم‌های شهرش آغاز کرده و تمرینات دروازه‌بانی را پشت‌سر می‌گذارد. البته باید تمام دروازه‌بانان را در تمرین ببینیم و متوجه شویم که در چه سطحی از آمادگی قرار دارند.

با توجه به شروع تمرینات از پنجشنبه هفته جاری به رادوشویچ اعلام کرده‌اید که به ایران بازگردد؟

این وظیفه من نیست که به بازیکن بگویم برای شروع تمرینات به کشور بازگردد و باید باشگاه این موارد را پیگیری کند. البته من دیروز به یکی از دوستانم در باشگاه گفتم با توجه به محدودیت‌هایی که در پروازها وجود دارد زودتر به بازیکنان اعلام کنند که بتوانند برنامه‌ریزی بازگشت را به‌درستی انجام دهند.

یکی از موضوعاتی که احتمال وقوع آن زیاد است، گرفتن جشن قهرمانی بدون حضور تماشاگر است. با این موضوع کنار آمده‌اید؟

خب یک صحبت‌هایی شده که اگر همه‌چیز خوب پیش برود تماشاگران بتوانند با گذشت پنج‌هفته به مسابقات اضافه شوند اما حتی اگر این اتفاق نیفتد ما هم می‌توانیم از لیگ‌های اروپایی مثل بوندس‌لیگا الهام بگیریم و به‌طور مثال از هواداران‌مان به‌صورت مجازی استفاده کنیم یا اینکه عکس‌های آنها را روی صندلی‌ها قرار دهیم و با این مدل کارها بتوانیم جای خالی هواداران را در ورزشگاه پر کنیم. ما به‌خاطر رضایت آنها تلاش می‌کنیم که در قهرمانی پوکر کنیم. مطمئنا این موضوع برای هواداران در اولویت قرار دارد و ما هم تمام هدف‌مان این است که در زمین مسابقه به این مهم دست پیدا کنیم و البته امیدواریم درحضور هواداران جشن قهرمانی بگیریم.

ارسال نظر
منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 1
    الان هوادان استقلال میان نظر میدن و میگن وزیر پرسپولیسی. راستی وزیر پرسپولیسی بهتره یا رییس جمهور اسبق استقلالی؟؟؟
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      0 0
      به تو چه
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
      0 0
      آره باووو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس