کد خبر 1074188
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
سعید رمضانی

در شرایطی که سه‌ماه از تعطیلی فوتبال سپری شده و خبری از فعالیت‌های ورزشی نیست باز هم حاشیه دست از سر سرخابی‌ها برنداشته و هر روز یک خبر و جریان‌سازی علیه آنها منتشر می‌شود.

به گزارش مشرق، به‌تازگی خبر شکایت استراماچونی از استقلال منتشر شد، هرچند سرپرست و معاون باشگاه استقلال از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی کرده و بسیاری از این حواشی و خبرهای اخیر را کذب می‌کند و بی‌اساس می‌داند. گفت‌و‌گو با سعید رمضانی را در ادامه می‌خوانید.

با وجود مخالفت بسیاری از تیم‌های لیگ برتری، درنهایت تصمیم گرفته شد این رقابت‌ها از سر گرفته شود. صحبت‌مان را از همین‌جا آغاز کنیم.

در هر صورت باشگاه‌ها به‌صورت مستقل نمی‌توانند تصمیم‌گیری کنند و بحث این است که مسئولان بالادستی در این خصوص تصمیم می‌گیرند و ما هم باید از آن تبعیت کنیم، اما امیدوارم روی تصمیمی‌‌ که گرفته‌اند کارشناسی شده باشد و سلامت بازیکنان، کادرفنی، دست‌اندرکاران برگزاری و خانواده‌هایشان در این بین لحاظ شده باشد تا خدای ناکرده فردا این تصمیم موجب پشیمانی نشود. از اول صحبت‌مان همین بوده و هنوز هم چنین نظری داریم. اگر قصد برگزاری ادامه رقابت‌ها را داریم باید ببینیم که این تصمیم به چه قیمتی تمام می‌شود و اصولا آیا شرایط و امکاناتی مثل کشورهای صاحب فوتبال که لیگ‌هایشان را از سر گرفته‌اند، داریم یا خیر. اگر آن شرایط را داشته باشیم که خوب است و قطعا مشکلی برای کسی پیش نمی‌آید، اما وقتی آن را نداشته باشیم خدای نکرده ممکن است اتفاقات ناگواری رخ دهد.

پرسپولیسی‌ها در این چند روز به‌صراحت می‌‌گویند تیم‌های مخالف بیشتر از کرونا از پوکر قهرمانی پرسپولیس می‌‌ترسند. همین‌طور است؟

در هر صورت لیگ است و یک روز یک تیم قهرمان می‌‌شود و یک روز دیگر تیمی‌‌ دیگر، اما الان این بحث‌ها را نداریم. درحال‌حاضر مهم‌ترین موضوع جان انسان‌هاست. آیا هرتیمی‌ ‌ازجمله پرسپولیس حاضر است خدای نکرده یک بازیکنش دچار مشکل شود، اما به جایش 10 قهرمانی به دست بیاورد؟ اگر چنین شرایطی دارد اشکال ندارد ۱۰قهرمانی برای یک تیم بنویسند، البته اگر واقعا می‌‌توانند این موضوع را قبول کنند، ولی آن زمان همه‌چیز ازجمله اصولی مثل انسانیت و اخلاق از بین می‌‌رود. الان در این شرایط قهرمانی و مقام یک‌طرف داستان است، اما سلامتی و شور و نشاطی که به‌واسطه فوتبال به جامعه تزریق می‌‌شود از همه‌چیز مهم‌تر است. اگر در شرایط مناسبی باشیم، چراکه نه، چون فوتبال باید همیشه باشد، اما بشرطها و شروطها؛ اگر قرار است اتفاقی بیفتد و بازی‌ها برگزار شود، برای سایرین نباید مشکلی پیش بیاید. فعلا ما هم با شرایط پیش می‌‌رویم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

دل همه برای فوتبال تنگ شده، اما به‌قول شما باید شرایط برای برگزاری بدون خطر بازی‌ها مهیا باشد!

بله، درست است و ما خودمان هم دوست داریم این اتفاق بیفتد که فوتبال در جامعه ما هم برگزار شود، اما باید جلو برویم و ببینیم که آیا شرایط برگزاری مسابقات مهیا می‌شود یا خیر؟ فعلا که به ما اجازه داده‌اند تمرین کنیم. الان هم درحال فراهم کردن شرایط تمرینات هستیم. طبق صحبت‌هایی که شده از اول خرداد اجازه تمرینات را داریم و برهمین اساس به بازیکنان ازجمله بازیکنان خارجی مثل دیاباته و میلیچ آماده‌باش اولیه را اعلام کرده‌ایم و در این بین مکاتبات لازم انجام شده تا شرایط آنها هم مهیا شود و بتوانیم این دو بازیکن را به‌زودی برگردانیم.

بیشتر بخوانید:

زمان بازگشت دو بازیکن خارجی استقلال

قربانی: فکری کم آدمی نیست که به او حمله می‌کنند

به نظر شما سه هفته تمرین بعد از حدود سه ماه تعطیلی برای ازسرگیری رقابت‌های لیگ کافی است؟

برای همین است که می‌گویم ای کاش کار کارشناسی صورت گرفته باشد. در هر صورت تیم‌ها دو سه ماه است که تمرینات گروهی نداشته‌اند و اگر کار کارشناسی صورت گرفته بود، متوجه می‌‌شدند سه هفته برای آماده‌سازی کافی نیست. اما قطع به‌یقین مسئولان هم موارد دیگر را لحاظ کرده‌اند و یک‌سری شرایط را دیده‌اند و حتما مجبورند که این اتفاق بیفتد، در غیر این‌صورت خود تصمیم‌گیرندگان هم این شرایط را می‌‌دانند. با این حال وضعیت بسیار سخت است و ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که یک اتفاق خوب رقم بخورد.

از وضعیت بازیکنان و شرایط آمادگی آنها خبر دارید؟

بله، آن زمان که بازیکنان به‌صورت انفرادی تمرین می‌کردند، کادرفنی وضعیت آمادگی جسمانی آنها را در نظر داشت.

با از سرگیری رقابت‌های لیگ چقدر شانس برای موفقیت استقلال در ادامه رقابت‌ها قائل هستید؟

قطع به‌یقین برای موفقیت تلاش‌مان را می‌‌کنیم و روی این موضوع یک‌درصد هم شک نکنید.

سرپرستی تیم و همزمان حضور در پست معاونت باشگاه برایتان خسته‌کننده نیست؟ با این موضوع چقدر کنار می‌‌آیید؟

پست و جایگاه و مقام برایم مهم نیست و هرکمکی که بتوانم و از دستم بربیاید برای استقلال انجام می‌دهم. تا آن زمان که مدیران تشخیص بدهند من به‌درد این تیم می‌خورم، هستم و زمانی هم که صلاح بدانند کسی بهتر از من هست آن نفر هم می‌‌آید و کارش را انجام می‌‌دهد. مهم اسم استقلال است نه افراد. مهم این است در جایگاهی که هستیم بهترین تلاش‌مان را برای موفقیت تیم داشته باشیم.

با توجه به پست معاونت پس حتما از اوضاع پرونده‌های خارجی‌ها هم خبر دارید، چون دیروز صحبت از شکایت استراماچونی از استقلال مطرح شده بود.

در دنیای رسانه خیلی اتفاقات می‌‌افتد و حرف‌های زیادی مطرح می‌‌شود، اما مهم این است که در عمل چه اتفاقی می‌‌افتد.

ما این‌طور شنیده بودیم که استراماچونی برای گرفتن بقیه مطالبات از استقلال منتظر تعیین‌تکلیف فصل بعد است.

تا الان که با شما صحبت می‌کنم، چیزی درمورد این موضوع نشنیده‌ام. این مسائل گمانه‌زنی است و آن اتفاقی که باید رسما بیفتد که من در جریان باشم، خیر هنوز اتفاقی نیفتاده. متاسفانه برخی شیطنت می‌‌کنند و در این مدت خودم به عینه بسیاری از این مسائل را دیده‌ام.

خبر اهدای گوشی موبایل توسط فرزاد مجیدی به برخی خبرنگاران و لیدر‌ها را هم از‌ همین دست شیطنت‌ها می‌‌دانید؟

فرزاد از دوستان نزدیک من است و نمی‌دانم این خبرها از کجا در می‌آید و سرمنشا آنها از کجاست. متاسفانه فعلا فوتبال تعطیل است و از اخباری که وجود ندارد حاشیه ساخته می‌‌شود. واقعا معنی این رفتار را نمی‌‌فهمم و نمی‌دانم چه اتفاقی می‌‌خواهد بیفتد، واقعا به کجا می‌رویم و این چیزها برایم عجیب است.

در این چندماهی که کادر فنی جدید و شما به استقلال آمده‌اید این باشگاه ضربات مدیریتی کم نخورده، اما به‌نظر می‌‌رسد در این یکی دو ماه اخیر که سعادتمند آمده کارها روتین شده و حداقل شما با او از هر حیث هماهنگ هستید.

بله، همین‌طور است و خدا را شکر کارها را با سعادتمند پیش می‌‌بریم، او همه تلاشش را برای موفقیت استقلال می‌‌کند. اتفاقاتی را که رقم می‌خورد همه می‌‌بینند و می‌‌توانند ارزیابی کنند که روند در این مدت اخیر رو به پیشرفت و مثبت بوده یا خیر، آن زمان است که مردم می‌توانند قضاوت کنند. الان عملکرد مشخص است که چه اتفاقاتی در تیم افتاده و هواداران خودشان می‌‌توانند در این مورد قضاوت کنند.

البته برخی‌ می‌‌گویند از خود باشگاه استقلال هم هستند، مدیران و افرادی که اجازه نمی‌دهند سعادتمند کارش را کند.

متاسفانه در تیم‌های بزرگ همیشه این اتفاقات می‌‌افتد باید دوستان اجازه بدهند و حواشی را از تیم دور کنند تا تیم در آرامش حرکت کند. عملکرد مدیران و همه افراد مشخص است که چه تلاش‌هایی می‌‌شود و چه اتفاقاتی می‌‌افتد اگر تلاش مثبت باشد، قطعا به موفقیت ختم می‌‌شود. ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا ببینیم خدا چه می‌خواهد.

در این فضای ناامیدی فوتبال و تیم‌های ورشکسته که از یک مدیریت پر اشتباه در رأس فوتبال نشأت می‌‌گیرند، به نظر می‌‌رسد جای امثال ناصر حجازی خالی است تا با مواضع تند خود حرف دل مردم را بزند.

ناصرخان یکی بود و خدا رحمتش کند، دیگر مانند ناصرخان نمی‌‌آید. با‌این‌حال امروز ناصرخان نیست، ولی حرف‌ها و گفته‌هایش همچنان باقی هستند و اگر ما به آنها توجه کنیم می‌‌توانیم یک انسان پایبند به اصول باشیم.

شایعه شده بود آتیلا حجازی کرونا گرفته است.

خیر، این‌طور نیست. او یک مقدار از ناحیه گوش میانی که حفظ تعادل بدن را برعهده دارد، دچار مشکل شده و در بیمارستان درحال درمان است.

ارسال نظر
منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس