نشست دانشجویان با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدارها با اشاره به بعثت انبیاء گفتند: فرستادن پیامبران در قرآن با عنوان بعثت به معنی برانگیخته شدن آمده و معنی آن این است که پیامبران فقط برای آموزش و تعلیم نیامده‌اند.

به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدارها با اشاره به آیه ۳۶ سوره مبارکه نحل با اشاره به بعثت انبیاء گفتند: فرستادن پیامبران در قرآن به بعثت به معنی برانگیخته شدن آمده و معنی آن این است که پیامبران فقط برای آموزش و تعلیم نیامده‌اند بلکه برای برانگیختن انسان‌ها برای عبودیت و اجتناب از طاغوت مبعوث شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

چگونه از غلبه دشمن ایمن شویم؟+فیلم

ملت ذلیل و توسری‌خور حیات طیبه ندارد +فیلم

در مسأله مبعث نکته‌ای وجود دارد. ارسال رسل و فرستادن پیامبران که برای هدایت بشر است در قرآن مکرر به بعثت تعبیر شده است، یعنی برنگیختن.

دانلود

بعث و برانگیختن. این نکته مهمی است، یک مسأله معمولی درس‌آموز نیست. پیامبر فقط نیامده یک چیزهایی به مردم یاد دهد بلکه برای برانگیختن انسان‌ها آمده است. بله، درس آموختن و تعلیم هست اما همه این‌ها در قالب بعثت است.

جهت و سمت‌وسوی این برانگیختی هم در قرآن مکرر ذکر شده است. اولاً عبودیت خدا یعنی چارچوب حیات را در خدمت اوامر الهی قرار دادن و ثانیاً  اجتناب از طاغوت.

طاغوت همه ظالمان، پادشاهان خبیث، مثل همه رؤسای جمهور امروزی در آمریکا و بعضی از کشورها، این‌ها طواغیت هستند. معنی اجتناب از طاغوت این نیست که دامنت را از آنها دور کن تا آلوده نشوی. یک خطی در مقابل خط الهی وجود دارد که خط طاغوت است و کفر به طاغوت همراه و ملازم با ایمان باالله است و این جهت بعثت انبیاء است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس