میخائیل اولیانوف

دیپلمات ارشد روس با بیان اینکه سیاست آمریکا در قبال ایران «حساب نشده» است، درباره فشار واشنگتن برای نابود کردن توافق هسته‌ای هشدار داد.

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی امروز (دوشنبه) گفت سیاست ایالات متحده در قبال ایران حساب شده نیست.

بیشتر بخوانید:

توضیحات دیپلمات ارشد روس درباره تفسیر اشتباه آمریکا از قطعنامه ۲۲۳۱

اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: «قویاً اینطور برداشت می‌شود که سیاست آمریکا درباره ایران، چندان هم حساب شده نیست. اگر واشنگتن بتواند برجام را از مسیر منحرف کند، پروتکل الحاقی هم دیگر [در ایران] اجرا نخواهد شد».

وی سپس با هشدار درباره فروپاشی توافق هسته‌ای ایران، گفت: «در نتیجه [لغو پروتکل الحاقی]، برنامه هسته‌ای ایران کمتر شفاف خواهد شد. آیا این چیزی است که آمریکا می‌خواهد به دست بیاورد؟ در ازای چه چیزی؟»

این دیپلمات روس پیشتر هم با طعنه به به ادعای برخی از سیاسیون آمریکایی درباره دلیل حمایت مسکو از توافق هسته‌ای ایران، برای حال و روز کنونی واشنگتن تأسف خورد.

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل طی روزهای گذشته قطعنامه‌ای را میان شماری از اعضای شورای امنیت توزیع کرده که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است. با این حال، تصویب این قطعنامه منوط به موافقت ۹ عضو شورای امنیت و عدم وتو از سوی روسیه و چین است. 

تحلیلگران بر این باورند که دولت آمریکا تنها می‌تواند امیدوار به جلب حمایت فرانسه، بریتانیا و آلمان به عنوان سه عضو اروپایی برجام باشد. چین و روسیه به عنوان دو عضو دارای حق وتو در شورای امنیت به احتمال زیاد با هر گونه تلاش از سوی آمریکا برای تمدید این تحریم‌ها مخالفت خواهند کرد.

اولیانوف چندی با بیان اینکه برجام یک شاهکار دیپلماتیک و کمک بزرگی به تقویت رژیم عدم اشاعه در جهان بود، تاکید کرد: «آمریکا به‌صورت ویژه در موضوع [برجام] در شورای حکام، در انزوای کامل قرار دارد». 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    حرف تو دهن ما نزار از کجا میکنی اینجوری میشه؟
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    عرض کردم حرف تو دهن ما نزار،از کجا میدونی اینجوری میشه!
  • سعید IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    ایران پروتکل الحاقی را اجرا می کند نگران نباشید حتی اگر امریکا هم تحریم های تسلیحاتی رو علیه ایران تمدید کند به لطف روحانی و ظریف این کار انجام خواهد شد و ایران پروتکل الحاقی را اجرا می کند کارشکنی از امریکا پایبند بودن به تعهدات با ایران
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    اگر اینبار جوکرهای اروپایی از آمریکا اطاعت کنن، بی شرفی و بی اختیاری اونها نیاز به اثبات نداره.
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    عدم اشاعه - نا اهل ترین اشباه الرجالها اشاعه بمب هسته ای را مرتکب شده اند رژیم امریکا دو کشور مغلوب جنگ دوم در اشغال آمریکا که در جنگ دوم متصرفات آمریکا است بمب هسته ای دارند حق وتو هم دارد آمریکا خودش کم است این دو طفیلی انگلیس و فرانسه غنیمتی خودش از رژیم هیتلری را وسیله اشاعه ی فساد و چپاول و جنایت قرار داده اند - فریاد جهان برای نجات از این نامردمی ها و... به آسمان بلند است خدا یا ناجی انسانهارا که ظهرالفساد فی البر و بحر را نابود کند برسان بشر بستوه آمده است - آی وجدان های بیدار جهانیان بپا خیزید جهان در فساد و تیاهی غوطه ور است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس