قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی

شاگردان یحیی گل محمدی در صورت بازگشت به مسابقات لیگ برتر ۹ بازی تا پایان فصل پیش رو خواهند داشت و در صورت تکرار نتایج دور رفت ئر 9 هفته پایانی قطعا قهرمان خواهند شد.

سرویس ورزش مشرق - بازیکنان تیم پرسپولیس که قرار است به زودی دور جدید تمرینات خود برای بازگشت به مسابقات لیگ برتر را از سر بگیرند باید از حدود بیست و دوم خرداد ماه رقابت های لیگ برتری شان را آغاز کنند.

نتایج دور رفت مسابقات پرسپولیس مشخص می کند اگر این تیم بتواند همان نتایج دور رفت را در دور برگشت تکرار کند با ۶۹ امتیاز بخت اول کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر خواهد بود. دیدارهای باقیمانده تیم پرسپولیس چندان آسان به نظر نمی رسند و این تیم چهار دیدار نفس‌گیر مقابل تیم‌های قعر جدولی از رده سیزدهم تا شانزدهم پیش روی خواهد داشت. همچنین باشگاههای ذوب آهن، نساجی مازندران و ماشین سازی تبریز دیگر حریفان پرسپولیس هستند که همگی در نیمه پایینی جدول قرار دارند.

* هفته بیست و دوم؛ پیکان!

پرسپولیس در دیدار رفت مقابل پیکان در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۲ بر یک از سد حریف تهرانی از گذشت. گلهای پرسپولیس در این دیدار را مهدی ترابی و احمد نوراللهی به ثمر رساندند. ضمن اینکه عبدی بازیکن تعویضی تیم پرسپولیس در نیمه دوم (که به جای محمد نادری وارد زمین شده بود) با دریافت کارت قرمز از دقیقه ۸۴ اخراج شد تا سرخپوشان ۶ دقیقه پایانی بازی را ده نفر ادامه دهند.

بیشتر بخوانید:
 

امتیاز ۶۰ استقلال را قهرمان می‌کند؟/۱۰ دیدار سخت با قعر و صدر در انتظار شاگردان مجیدی +جدول

* هفته بیست و سوم؛ شهرداری بوشهر!

شاید به نظر برسد پرسپولیس در دیدار برگشت در تهران مقابل شاهین شهرداری بوشهر که در رده پانزدهم جدول رده بندی است کار سختی نداشته باشد اما این تیم با تغییراتی که در این مدت داشته قطعاً خواهان جبران شکست سنگین دور رفت است. پرسپولیس در بازی رفت با هت تریک علی علیپور و گل های وحید امیری و شجاع خلیل زاده میزبان بوشهری اش را ۵ بر صفر شکست داده بود. شاهین حالا در پایین جدول شرایط خوبی نداشته و بی شک با بازی انتحاری برای فرار از سقوط شرایط سختی را برای پرسپولیس رقم خواهد زد.

* هفته بیست و چهارم؛ ماشین‌سازی‌تبریز!

پرسپولیس در سومین بازی اش در دوران پساکرونا باید در تبریز مهمان ماشین‌سازی باشد. این دو تیم در دیدار رفت نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل به دست نیاوردند. ماشین سازی در رده نهم است و نه در خطر سقوط قرار دارد و نه فرصتی قهرمانی یا کسب سهمیه!

* هفته بیست و پنجم؛ فولاد خوزستان!

فولاد در بازی رفت در خانه خود با یک گل مغلوب پرسپولیس تهران شد. پرسپولیس در آن دیدار با تک گل دقیقه ۸۸ مهدی ترابی از روی نقطه پنالتی میزبان خود را مغلوب کرد. این دو تیم به دلیل شرایط فولاد و بخت کسب سهمیه آسیایی قطعاً در بازی برگشت مصاف سنگینی خواهند داشت.

* هفته بیست و ششم؛ نفت مسجدسلیمان!

پرسپولیس که در طول این فصل تنها ۴ بار مقابل حریفان خود شکست خورده در بازی رفت مقابل نفت مسجد سلیمان با نتیجه یک بر صفر مغلوب این حریف جنوبی شد. گرچه این بازی در تهران بود اما بازی برگشت در هفته پنجم مسابقات پیش روی پرسپولیس باید در مسجدسلیمان برگزار شود.

* هفته بیست و هفتم؛ نساجی مازندران!

شاگردان یحیی گل محمدی در بازی رفت مقابل نساجی مازندران با تک گل وحید امیری موفق به شکست این تیم قائمشهری شدند. البته در همان بازی ربیع خواه با دریافت کارت زرد دوم از دقیقه ۵۸ از زمین خارج شد و پرسپولیس ۳۲ دقیقه ۱۰ نفره بازی کرد.

* هفته بیست و هشتم؛ ذوب آهن اصفهان!

سرخپوشان تهرانی در دیدار رفت مقابل ذوب آهن در خانه این حریف اصفهانی با نتیجه سه بر صفر از سد حریف خود گذشتند. مهدی ترابی یکبار از روی نقطه پنالتی و یکبار هم در جریان بازی ۲ گل از ۳ گل را به ثمر رساند و علی‌علیپور زننده دیگر گل تیم پرسپولیس بود. ذوب آهن حالا در رده یازدهم جدول قرار دارد و برای بالا  آمدن در جدول همه تلاشش را خواهد کرد.

* هفته بیست و نهم؛ گل گهر سیرجان!

پرسپولیسی ها در دیدار رفت مقابل گل گهر سیرجان و در خانه با نتیجه ۲ بر یک این حریف کرمانی را مغلوب کردند. مهدی ترابی و عبدالله حسینی زننده هر دو گل پرسپولیس بودند. گل گهر در رده سیزدهم جدول برای فرار از سقوط تلاش زیادی می کند.

* هفته سی ام؛ سایپا!

تیم سایپا که با قعر جدول دو پله فاصله دارد قطعاً بازی برگشت خود مقابل پرسپولیس را با تمام قوا انجام خواهد داد. این دیدار در هفته پایانی لیگ است و شاید تا آن زمان وضعیت سقوط یا ماندن این تیم در جدول لیگ برتر مشخص شده باشد. این دو تیم در دیدار رفت با نتیجه دو بر صفر به سود پرسپولیس به کار خود پایان دادند. وحید امیری و احمد نوراللهی زننده گلهای سرخ پوشان بودند. همچنین در آن بازی مهیار جباری از تیم سایپا در دقیقه ۸۸ از زمین بازی اخراج شد.

* پرسپولیس بخت مسلم قهرمانی!

اگر تیم پرسپولیس نتایج دور رفت خود مقابل حریفان باقی مانده تا پایان این فصلش را تکرار کند به امتیاز ۶۹ خواهد رسید. یعنی اگر یک باخت و یک مساوی هم به دست بیاورد و ۷ برد داشته باشد ۲۲ امتیاز کسب می کند که مجموع امتیازات فعلی اش ر از ۴۷ امتیاز به عدد ۶۹ می رساند و قطعاً قهرمان لیگ برتر می شود. این در حالی است که اگر تیم سپاهان نزدیکترین رقیب پرسپولیس در رده دوم جدول با ۳۷ امتیاز هر ۹ بازی خود را با برد پشت سر بگذارد و ۲۷ امتیاز هم کسب کند باز هم ۶۴ امتیازی شده و ۵ امتیاز از پرسپولیس عقب خواهد بود. استقلال هم در صورت کسب ۱۰ برد (با توجه به بازی عقب افتاده با فولاد) و کسب ۳۰ امتیاز با وجود ۳۶ امتیاز فعلی اش ۶۶ امتیازی خواهد شد و باز هم اگر پرسپولیس نتایج دور رفت را تکرار کند استقلال هم مثل سپاهان دستش به جام نخواهد رسید.

جدول لیگ برتر فوتبال ایران در حال حاضر را در زیر ببینید:


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    11 6
    دلم واسه فرهاد میسوزه وقتی داره می بینه که لالیگا و جزیره و بوندس لیگا و سری آ دارن لیگ رو شروع می کنند
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    8 5
    یادش بخیر از اخرین قهرمانی استقلال....استقلال در زمان رییس جمهور اسبق استقلالی، هم هیچ غلطی نتونست بکنه. حالا گیر داده به وزیر.
  • جوجه تیغی بدنساز GB ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    9 11
    پرسپولیس درصورتی قهرمان میشود که روحانی تا 1408 همچنان رئیس جمهور بماند. در غیر اینصورت بترسید از سقوط به دسته یک.
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    5 12
    بزار ببینیم حکم شکایت برانکو چی می شه اگر شش امتیاز کسر امتیاز بیاد وسط عمرا پرسپلیس قهرمان بشه.البته داورهای که ماداریم حتما پرسپلیس قهرمان می شه. چند روز پیش هم یکشون به ظلمی که به استقلال کرده بود،اعتراف کرد!
  • قاسم IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    5 4
    مگر بابامسعود مرده که لنگ قهرمان نشه؟
  • سوسان IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    5 3
    بابا مسعود سکته میکنه اگه قهرمان نشند ..
  • طاها IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    5 2
    پرسپولیس امسال هم قهرمان میشه دوره وزارت این آقا هم تمام شه بازهم سال آینده مدعی قهرمانیه فقط به این دلیل که شخصیت تیمیش شخصیت یک قهرمانه نه مثل استقلال مدام دنبال مربیان اخراجی و بیکارو بدون تجربه و دانش مثل امثال مجیدی و شفره سالی بیست بازیکن هم عوض میکنه دقیقا مهندسی بی لیاقتی مدیران استقلاله که باعث قهرمانیه پرسپولیسه . خداییش استقلال با مجیدی تا ۵ سال دیگه هم قهرمان نمیشه دنبال مربی مناسبی باشید
  • محمد صفری IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    11 1
    پرسپولیس کلا سوراخه
  • بهنام IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    5 0
    پرسپولیس و قهرمان جوانمرده؟؟؟؟ به لطف بابا مسعود شاید قهرمان بشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس