کد خبر 1073847
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
موافقت نمایندگان مجلس با تشکیل سفارت مجازی ایران در فلسطین

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکیل سفارت مجازی ایران در فلسطین موافقت کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 29 اردیبهشت 99) پارلمان مواد 1 و 2 طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت را تصویب کردند. 

بیشتر بخوانید:

کلیات طرح مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی تصویب شد

در متن ماده (1) این طرح آمده است:

کلیه دستگاه‌های کشور به موجب این قانون، مکلفند در چهارچوب سیاست‌های کلی نظام و بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، کشورهای اسلامی و جمهوری اسلامی ایران و نقش مخرب این رژیم نامشروع در برهم زدن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر اعم از جنگ‌افروزی، اقدامات تروریستی، جنگ الکترونیک،  استفاده از تسلیحات سنگین و سلاح‌های ممنوعه علیه غیرنظامیان، محاصره انسانی، شهرک سازی، آواره کردن مردم فلسطین، تلاش برای انضمام بخش‌های دیگری از سرزمین فلسطین، ادامه اشغال سرزمین فلسطین و بخش‌هایی از سوریه (جولان)، لبنان و دیگر سرزمین‌های اشغالی مقابله نمایند.

همچنین متن ماده (2) نیز به شرح زیر است: 

در اجرای تبصره ماده (1) قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب 19/2/1369 با اصلاحات و الحاقات بعدی وزارت امور خارجه موظف است ظرف مدت شش‌ماه پس از تصویب این قانون، مقدمات لازم برای تشکیل «سفارت یا کنسولگری مجازی جمهوری اسلامی ایران» را فراهم و نتیجه را برای تصویب، تقدیم هیئت وزیران کند. وزارت امور خارجه مکلف است اقدامات لازم در رایزنی با سایر کشورها به‌عمل آورد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آریا IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    مگ دلیلی هم برای #مخالفت نمایندگان بااین طرح وجود دارد! خیلی زودتر ازینها چنین طرحی رو باید آماده و تصویب میکردن. و حالا هم که چنین طرحی به تصویب رسیده باید باتمام توان #سفارت_مجازی را جا بیاندازند و حمایت کنن.. #مخالفت این طرح= #منافق درون حاکمیت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس