کد خبر 1073690
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶
کرونا و ناکارآمدی اتحادیه اروپا و سازمان ملل

نماینده ویژه چین در سازمان ملل در سخنانی تصریح کرد: آمریکا بزرگ‌ترین بدهکار سازمان ملل است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «یائو شائوجون» (Yao Shaojun) نماینده ویژه چین در سازمان ملل در سخنانی اعلام کرد که آمریکا «بزرگترین بدهکار» این سازمان جهانی به شمار می رود.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، نماینده ویژه چین در سازمان ملل در این باره گفت که واشنگتن به ترتیب حدود ۱.۱۶ میلیارد دلار و ۱.۳ میلیارد دلار به بودجه منظم و عملیات های صلح این سازمان بدهکار است.

بیشتر بخوانید:

کسری بودجه سازمان ملل چقدر است؟

«یائو شائوجون» در این باره گفت: چین علیرغم مواجهه با فشارهای چشمگیر اقتصادی و مالی ناشی از شیوع کووید ۱۹، دومین مشارکت کننده در بودجه منظم سازمان ملل و بودجه عملیات های صلح آن است و توانسته است تمام کمک‌های ارزیابی شده خود را به طور کامل پرداخت کند.

بیشتر بخوانید:

روسیه: اقدامات آمریکا می‌تواند به بحران در سازمان ملل منجر شود

ظریف: مشارکت آمریکا در قطعنامه شورای امنیت به پایان رسیده است

وی در این خصوص اضافه کرد: این مسئله حمایت چین را از آرمان سازمان ملل و کار دبیر کل آن نشان می‌دهد.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر با این ادعا که سازمان بهداشت جهانی «چین محور» است؛ بودجه اختصاص یافته به این نهاد را قطع کرد.

وی در ادامه ادعاهای خود گفته بود: درباره سهم آمریکا در تامین این بودجه، نظرات و پیشنهادات زیادی در دست بررسی است. یکی از این پیشنهادها پرداخت تنها ۱۰ درصد از پولی است که قبلاً به این سازمان ارائه می‌شد.

ترامپ اواسط ماه میلادی گذشته (آوریل)، پس از آنکه این سازمان را متهم به حمایت از چین و ترویج اطلاعات نادرست دربارۀ شیوع ویروس کرونا کرد، دستور داد هرگونه پرداختی از سوی دولت به این سازمان به حالت تعلیق درآید و در کمک‌های آمریکا به این سازمان بازنگری شود.

وی همچنین اعلام کرد که این سازمان در موضوع کرونا مرتکب «اشتباه» شده و برای مبارزه با همه‌گیری این ویروس بسیار دیر وارد عمل شده است.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان بر این باورند اتهام‌های ترامپ با هدف دور کردن افکار عمومی از ضعف عملکرد وی در مهار ویروس کرونا مطرح می‌شود. گفتنی است تبعات اقتصادی همه‌گیری کووید ۱۹، تاثیر بسیار منفی بر کارزار انتخاباتی ترامپ در رقابت ریاست جمهوری ۲۰۲۰ داشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    1 7
    این ارقام که برای ایالات متحده چیزی نیست. سود یک ثانیه ایالت تگزاس هم نمیشه
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
      6 1
      ورشکسته داره زور میزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس