کد خبر 1073586
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
محمد ایمانی

ببخشید که آقای رئیسی، رئیس جمهور است؛ اگر نامزد مدعیان اصلاحات و اعتدال پیروز شده بود، الان دلار 3700 تومان و سکه 2 میلیون تومان بود.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

یک روزنامه نگار اصلاح طلب از نشریه صدا، در توییتر با لحنی کنایه آمیز خطاب به نگارنده نوشته "چرا با اعدام سلطان سکه، سکه ارزان نشد؟ مگر کیهان ننوشته بود سکه ارزان شد؟". و همین موجب گپی کوتاه شد:

ببخشید که آقای رئیسی، رئیس جمهور است؛ اگر نامزد مدعیان اصلاحات و اعتدال پیروز شده بود، الان دلار 3700 تومان و سکه 2 میلیون تومان بود. مردم هم چنان سرشار از درآمد شده بودند که بی نیاز از یارانه شوند.

خاتمی کجاست؟

ما اصلاح طلبان تضمین روحانی هستیم

دلار جهانگیری

مجددا نوشته؛ "یک سئوال ساده رو بپرسیم که تا دی ماه 96 و غائله مشهد دلار چقدر بود؟ اما اینجا بحث بر سر تعارض این نظر با نظرکیهان است که با اعدام میشود جلوی قیمت ها را گرفت".

پاسخ: "یعنی غائله مشهد، دلار را به 19 هزار تومان رساند؟! پس چرا مدعیان دروغین اصلاحات همان ایام که آتش فتنه و آشوب شعله ور می شد، از اغتشاشگران حمایت می کردند و مدام تیتر می زدند اعتراض حق مردم است؟! نمی شود یک اتفاق، هم خیانت و خسارت باشد و هم مورد حمایت افراطیون مدعی اصلاحات!

اعدام، مجازات قضایی است و به جای خود لازم. اما سر سوزنی از مسولیت اصلی دولت، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و وزارت اطلاعات و... کم نمی کند. در حقیقت ریل گذاری انحرافی از سوی دولت، رانت و فساد ایجاد می کند. توجه دارید که معاون بانک مرکزی و مدیر کل حراست آن متهم پرونده ارزی هستند".

دوباره می نویسد: "بله اعدام مجازات قضایی است. بحث بر سر این است که آیا دوصد گفته چون نیم اعدام نیست رو هنوز هم بهش معتقدید؟ یعنی هنوز هم معتقدید که با اعدام می شود قیمت ها را کنترل کرد"؟

پاسخ: "مجازات قضایی، شرط لازم است اما کافی نیست. شرط کافی، مدیریت با کفایت است که مفقود است. مدیریت بهره مند از منافع مسند نشینی، به مسئولیتش عمل نمی کند. شعار شفافیت می دهد اما عمل نمی کند. شفافیت معاملات و مالیات و پر هزینه کردن دلالی ارز، سکه، مسکن و خودرو، راه حل است، به شرط اراده.

"آقای ایمانی سئوال روشنه:  آیا اعدام سلطان سکه موجب کاهش می شود؟".

مجازات اخلالگران بازار -در صورت همکاری همه جانبه اطلاعاتی دولت- حتما در کاهش التهاب  سوداگری مخرب موثر است. اما چاره اصلی، خشکاندن  این باتلاق، از سرچشمه (مدیریت اقتصادی رانت آفرین یا بی تفاوت در برابر آن) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    21 1
    اصلاح طلبان = دشمنان ایران. پیشرفت و قوی شدن ایران با اصلاحات صورت نخواهد گرفت و یا بسیار به کندی پیش می رود. چاره ای جز نابودی دشمن نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس