کد خبر 1073427
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
جمالی

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: نه اینکه ما از موضع به حقمان در برابر این رژیم عقب‌نشینی کرده باشیم، بلکه خواستیم بهانه مکتوبی را دست رژیم صهیونیستی و عوامل آن در فدراسیون‌های جهانی نداده باشیم.

به گزارش مشرق، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصویب طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.

«محمدجواد جمالی نوبندگانی»، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در رابطه با ماده 11 طرح مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: ماده 11 این طرح که ورزشکاران را از مسابقه دادن با ورزشکاران رژیم صهیونیستی منع می‌کرد، حذف شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص علت حذف این ماده افزود: قبلا در طرح دو فوریتی مقابله با اقدام خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت منطقه و بین‌المللی در ماده 11 آمده بود که برگزاری هر گونه مسابقه یا رقابت ورزشی، اعم از رسمی و تدارکاتی میان تیم‌های ورزشی ایران با حریفان رژیم صهیونیستی ممنوع است و بعد برای اینکه محرومیت اتخاذ نشود، گفته بودند که وزارت امور خارجه، سازمان برنامه و بودجه و فدراسیون‌های رشته‌های مختلف از ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی خود از این طرح حمایت و هم کاری کنند که برای جمهوری اسلامی ایران، مشکلی پیش نیاید.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: این احتمال وجود داشت که این ماده به عنوان بهانه‌ای در دست رژیم صهیونیستی و برخی از روسای فدراسیون‌های جهانی که نمونه آن را در فدراسیون جودو دیدیم، قرار گیرد. همه ما معتقد به این هستیم که رژیم صهیونیستی رژیمی جعلی است و آن را به رسمیت نمی‌شناسیم و تاکنون نه تنها ورزشکاران جمهوری اسلامی بلکه بسیاری از کشورهای دیگر نظیر کویت، مصر نیز حاضر به رقابت با ورزشکاران رژیم صهیونیستی نشدند.

اما وقتی این امر به صورت قانون باشد آنها این قضیه را مستمسک قرار می‌دهند و با وجود اینکه رژیم صهیونیستی از کنفدارسیون آسیایی حذف  شده است، احتمال اینکه همه رشته‌های ورزشی با همین قانون از بازی‌های جهانی و المپیک مرحوم کنند، وجود داشت. بنابراین براساس آن چیزی که امروز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصویب شد، دیگر ماده 11 در این طرح وجود ندارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان متذکر شد: نه اینکه ما از موضع به حقمان در برابر این رژیم عقب‌نشینی کرده باشیم، بلکه خواستیم بهانه مکتوبی را دست رژیم صهیونیستی و عوامل آن در فدراسیون‌های جهانی نداده باشیم.

منبع: برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    16 4
    یک دفعه برند با خود رژیم صهیونیستی پیمان صلح و دوستی ببندند تا اصلاً غربیها هیچ بهانه ای نداشته باشند # علی برکت الله
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    1 0
    اگر حق است عقب نشینی چرا خاک بر سرتان
  • محمدرضا IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    20 5
    هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد . . عرض خود میبرند و زحمت ما میدارند
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      5 4
      خدا روشکر ملت در انتخابات اینها را از پشت صندلی های سبز بیرون انداخت و به زودی چمدانشان را برای خروج از مجلس می بندند .
  • ناشناس RO ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    41 21
    دخالت سیاست در ورزش محکوم است
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      21 27
      دخالت ورزش در سیاست و تبدیل شدن ورزش به بهانه ای برای به رسمیت شناخته شدن یک رژیم جعلی نیز محکوم است.
    • حجت IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      4 6
      برو بابا به خودشون باشه هزار رقمه دارن دخالت می کنند. نمونه هاش فراوونه
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    13 19
    راه حل ساده ای وجود دارد و آن اینکه دست از حضور در این مسابقات بردارید. مدال به چه قیمت؟ کجای دنیا و کدام آیین مالخری را به رسمیت می شناسد و می گوید مالخری که از دزد جنس می خرد همکار دزد نیست؟
  • حسین IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    14 31
    هیچ شکی در مبازه با اسرائیل نیست اما اینکه زحمت های یک ورزش کار رو هم حیف شود کار شایسته ای نیست
  • ناشناس IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    22 7
    این طرح دوو فوریتی زمینه سازش با اسرائیله واین حرفها توجیهاته
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    15 6
    هردم از باغ بری می رسد
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    11 4
    مبارکتون باشه
  • SE ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    23 4
    خداییش یکم فک کن بعد برو تو کمیسیون امنیت ملی. آخه عزیز من اگه واقعا چنین چیزی هست اینا قبل رسانه ای شدن فکرشا میکردی که اینطوری یه شکست برا ما نشه. اینطوری حالا گفته میشه ایران از ترس اسراییل کوتاه اومد. آخه آدمی باید بره تو این کمیسیون که یکم سیاست سرش بشه. نکته دوم هم اینکه واقعا آرمان هامون محتره یا این ورزش ها. اگه واقعا یه باور و ارزش دینی هست این مسئله که هست پس باید هزینه اون را هم قبول کنیم و بپردازیم. فردا هم برا اینکه بحونه ندیم به این آدم کشا میریم باهاشون بازی میکنیم. پس فردا هم برای اینکه تحریم نشیم بیان یه سفارت هم حالا بزنن تو تهران!! اخوی این ره که شما رفتی به ترکستان است. در حالی که اگه درست نگاه میکردی میدید که خیلی کشورها هستند که با هم بازی نمیکنند ولی با یه سیاست درست هیج کدوم از این محرومیت ها هم نیست و اگه هم باشه به هر حال باز هم ارزشش را داره. داریم در مورد شقی تریم و کثیف ترین های حال حاضر دنیا حرف میزنیم. یعنی ایستادگی جلوی این ها را دست کم گرفتید. ما به خاطر مبارزه با اسرائیل هر روز داریم کلی جوون رعنا را از دست میریم، هر روز این همه شهید داریم میدیم . یه تعلیق مسابقات که اون هم قابل پیشگیری هست را با چی عوض کردید. این طور خفیفانه از یه موضع به حق برگشتن. واقعا جای شما اونجایی که هستید نیست
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    7 5
    خدایا ما را از شر فتنه های افساد طلبان محفوظ بدار
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    7 10
    دقیقا دم روز قدس. بی شرفی را ایشون معنا کردن.
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    7 12
    بعد از ترور سلیمانی این نوچه های اسرائیلی خیلی وقیح شدن. راستی خبری از متوسلیان هم دارین؟
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    1 1
    مثل این که این مجلس تا انقلاب رو کامل منهدم نکنه نمی خواد بکشه کنار.
  • بیسیمچی IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    2 0
    حذفم نمی کردن به زودی با محو این رژیم این قانون خود به خود حذف می شد. ان شاالله
  • دیده بان IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    2 0
    درآستانه روزقدس این خبرکمیسیون ،ضدامنیت ملی وخیانت مسلم است وان شاءالله باهوشیاری مسئولان مربوطه این توطئه درنطفه خفه شودوگرنه زمینه ساز سایرمواردخیانت بارخواهدشد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس