نظامیان آمریکا

فرستاده سیاسی آمریکا در کشور لهستان از احتمال موافقت ورشو با استقرار زرادخانه هسته ای آمریکا در خاک این کشور و در مجاورت مرزهای روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «ژرژت موسباچر» فرستاده سیاسی آمریکا در لهستان روز شنبه اظهار داشت که در صورت عدم موافقت آلمان، دولت لهستان ممکن است موافقت کند که میزبان زرادخانه هسته ای آمریکا در قاره اروپا باشد.

موسباچر در یک پیام توئیتری نوشت: «چنانچه آلمان خواهان کاهش توان هسته ای خود و تضعیف ناتو است، پس شاید لهستان- که صادقانه به تعهدات [مالی] خود عمل کرده و خطرات فراروی جبهه شرقی ناتو را درک می کند- بتواند میزبان این توان [هسته ای] باشد».

بنا بر گزارشها، مقامات لهستان تاکنون به این پیشنهاد فرستاده سیاسی آمریکا در ورشو واکنشی نشان نداده اند.

این در حالی است که لهستان پیش از این مشتاقانه خواهان میزبانی نیروهای نظامی متعارف آمریکا بود و وعده داد که «دژ ترامپ» را با صرف بودجه ملی خود می سازد.

از سوی دیگر روسیه که همواره مخالف گسترش دامنه نفوذ ناتو به سمت شرق و استقرار تسلیحات هسته ای در مجاورت مرزهای خود است، تاکنون بطور رسمی نسبت به اظهارات این فرستاده سیاسی واشنگتن واکنشی نشان نداده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    5 1
    روسیه هم میتواند در ونزوئلا و کوبا مقابله به مثل کند
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
      1 1
      00:33 به نظر من باید حتمأ و در اسرع وقت اینکارو بکنه .
  • IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    4 1
    اینها بزودی امحا خواهند شد .
  • رضا پسر خوب DE ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    لهستان بدبخت ترین کشور اروپاست. از یک طرف درگیر مسیحیت تندرو از یک طرف نژاد پرستی افراطی. از یک طرف ضدیت با مهاجران. و از یک طرف خروج سالانه صدها هزار نفری مردمش برای یافتن کار در غرب اروپا. تا جایی که الان بیش از 5 میلیون لهستانی در کشورهای آلمان فرانسه و انگلیس زندگی می کنند. یک کشور کاملا تخت و غیر قابل دفاع که هر ساله بخش بزرگی از جمعیتش رو از دست میده. تازه بدتر شرکت های غذایی بزرگ آلمانی هلندی دانمارکی بسیاری از زمین های مرغوب کشاورزی لهستان را به صورت فله ای خریداری کرده و با کشت تک محصولی کاپیتالیستی امنیت غذایی لهستان را به خطر انداخته و تمام محصولاتشان نیز صادراتی هست. الان میخان با خودشیرینی برای آمریکا اشتباه پیوستن به انجمن مستعمرات جدید المان ها یا همان اتحادیه اروپا را مثلا جبران کنند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس