کد خبر 1073343
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
هلی‌بُرن

عضو پارلمان عراق گفت که طی روزهای گذشته هواپیماها یا بالگردهایی ناشناس باندهایی از تروریست‌های داعش را به استان صلاح الدین انتقال دادند.

به گزارش مشرق، یک عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز شنبه  گفت که استان صلاح الدین طی روزهای گذشته شاهد عملیات کماندویی انتقال تروریست‌های داعش به استان صلاح الدین توسط هواپیماهایی ناشناس بوده است.

الرکابی در گفت وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: «کمیته امنیت و دفاع دو هفته پیش میزبان فرمانده امنیتی در صلاح الدین، دیالی و کرکوک بود که در آن خلا امنیتی بزرگ در این سه استان گزارش شد».

بیشتر بخوانید:

عراق: به زودی عملیاتی گسترده علیه داعش آغاز می‌شود

وی با اشاره به امکانات نظامی ضعیف در استان دیالی گفت:« داعش در حال حاضر از شیوه چریکی برای حملات خود استفاده می‌کند یعنی ضربه می‌زند و می‌گریزد و برای ایجاد قدرت بازدارندگی در برخورد با چنین حملاتی باید با همین تاکتیک جلو رفت».

وی با ابراز نگرانی نسبت به احتمال بازگشت گروه‌های تروریستی به این مناطق گفت: «بازگشت سناریوی سال ۲۰۱۴ داعش در سیطره داعش بر برخی استان‌ها بعید است، زیرا داعش به دنبال به چنگ آوردن منطقه‌ای نیست، بلکه فقط می‌خواهد اوضاع سیاسی و امنیتی را برهم بزند».

او افزود: «شاهدان عینی طی روزهای گذشته از فرود آمدن هواپیماهای حامل برخی گروه‌های تروریستی در صلاح الدین گفتند اما هویت این هواپیماها روشن نیست».

نهاد اطلاع رسانی امنیتی عراق روز جمعه از شهید و زخمی شدن پنج نیروی الحشد الشعبی در حمله داعش به استان دیالی خبر دادند.

هسته‌های خفته داعش طی هفته‌های اخیر در عراق فعال شده و در مثلث استان‌های صلاح الدین، دیالی و کرکوک، نظامیان و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند. مقامات عراقی معتقدند این تحرکات با حمایت آمریکا انجام می‌شود تا امنیت و ثبات کشور را متزلزل کند و اوضاع را به گونه‌ای جلوه دهند که خروج تدریجی نظامیان خارجی عضو ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به فرماندهی آمریکا در عراق عامل این تنش‌ها بوده است و به این بهانه دولت، پارلمان و مردم عراق را برای ابقای این نیروها متقاعد کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    39 1
    کار باباشون آمریکاست دیگه. ناشناس کجا بود؟ :/
  • IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    14 0
    ناشناس نام تازه آمریکا
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    15 1
    بی بته ها خوب بزنید هوایپیما رو .... چتون شد شما که تا دیروز میزدید . واقعا این یک ننگ است که کاری نمی کنید
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    6 0
    کاری نداره.اعلام کنید داعش صاحب هواپیما و هلیکوپتر هست.انوقت هر پرنده ای که ناشناس بود به همین بهانه بزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس