سازمان تأمین اجتماعی

رئیس کانون کارگران بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی گفت: ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بازنشسته تأمین اجتماعی و ۱۷ میلیون کارگر منتظر هستند تا تکلیف حداقل حقوق‌ها در شورای عالی کار مشخص شود.

به گزارش مشرق، علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان کارگری سازمان تأمین اجتماعی درباره سرانجام افزایش و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: قرار بود در روز چهارشنبه هفته گذشته شورای عالی کار تشکیل شود و در خصوص موضوعات مربوط به افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد که متأسفانه به دلیل عدم حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت این جلسه لغو شد.

بیشتر بخوانید:

۱۲۸۶ میلیارد تومان به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافت

وی یادآور شد:‌ با توجه به شکایتی که نماینده‌های کارگری در شورای عالی کار انجام داده‌اند منجر به این شد که رئیس قوه قضاییه با سازمان بازرسی کل کشور دستور دهد گزارشی در این خصوص تهیه شود و مقرر شد که جلسه مجدد شورای عالی کار تشکیل شود و مستندات را مجدداً بررسی کنند ولی متأسفانه این جلسه برگزار نشد.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بازنشسته تأمین اجتماعی و ۱۷ میلیون کارگر منتظر هستند تا تکلیف حداقل حقوق‌ها مشخص شود. اخیراًَ نیز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بحث حق مسکن را مطرح کرده ولی موضوع ما این نیست و ما به دنبال افزایش حداقل حقوق‌ها هستیم و ۲۰ میلیون کارگر و بازنشسته منتظرند جلسه شورای عالی کار این موضوع را تعیین تکلیف کند.

دهقان‌کیا گفت: ۸ سال است که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را مطرح می‌کنند و قرار بود امسال طلسم این موضوع شکسته شود و سازمان تأمین اجتماعی این اقدام را انجام دهد اخیراً هم مطرح شده دولت ۱۲ شرکت را بابت بدهی به تأمین اجتماعی واگذار کرده است. اگر این شرکت‌ها ورشکسته و زیان‌ده است چرا آن را به تأمین اجتماعی دادند سازمان نیاز به ۱۷ میلیارد تومان پول برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان دارد.

وی افزود: وزیر تعاون، کار و تأمین اجتماعی مدیرعامل تأمین اجتماعی و رئیس سازمان مدیریت برنامه و بودجه باید این موضوع را تعیین تکلیف کنند و انتظار ما این است که افزایش حقوق همراه با همسان‌سازی اتفاق بیفتد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    کارگران و بازنشستگان در انتظار.......! و مسئولین دنبال سیاسی‌بازی و مسائل جناحی...! معنای تدبیر و امید رو هم فهمیدیم! خاااااااک!
  • مهربان IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    راه حل : استیضاح و برکناری وزیر کار توسط نمایندگان جدید بهترین راه حل است وزیری که به علت بی لیاقتی از وزارت صمت برکنار شدوبا رای وکیل دولتی ها وزیر شد
  • ناصر US ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    0 0
    سلام.آقا بخدا شرم آور هست این حرکت مسئولان بی مسئولیت.بابا چرا ارزش زحمت کارگرو اینقدر بی ارزش میکنین.فقط شعار شده کاراتون.به ولله قسم آه خانوادشون دامنگیرتون میشه.عرضه تصمیم گیری ندارین برین کنار. واقعا اف بر این بی مبالاتی هایتان.
  • کفری IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    23 0
    دیگه دارین کفر ما بازنشسته ها رو در میارین
  • محمد رضا IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    15 1
    همیشه به کارگران ظلم می شود، کمک شما این است که به شدت از آنها حمایت کنید تا صدای کارگران به گوش کسانی برسد که حقوق نجومی می گیرند..اخه کی می تواند با حقوق ۱۶۰۰۰۰۰ تومان زندگی کند.وقتی نمایندگان مجلس حقوق ۹میلیون تومانی میگیرند همین بلا به سر کارگران میاید.
  • IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    7 0
    همیشه به کارگران ظلم می شود، کمک شما این است که به شدت از آنها حمایت کنید تا صدای کارگران به گوش کسانی برسد که حقوق نجومی می گیرند..اخه کی می تواند با حقوق ۱۶۰۰۰۰۰ تومان زندگی کند.وقتی نمایندگان مجلس حقوق ۹میلیون تومانی میگیرند همین بلا به سر کارگران میاید.
  • منصور کیهانی IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    8 0
    سلام من ی بازنشستم ماهی یک ملیون هفصد حقوق میگیرم آیا میشه زندگی کرد
  • علی ....ر....ای IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    12 0
    باسلام التماس دعا چه نظری در یک اداره یک کارمند رسمی با ۱۲سال سابقه حقوقش ۶۷۰۰ویک کارمند روز مزد ثابت تامین اجتماعیبا ۲۹ سال سابقه کار با ۳۷۰۰حقوق اختلاف سابقه ۱۷ سال اختلاف حقوق ۳میلیون تومان این است عدالت علی در وزارت راه
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    11 0
    چرا هنوز بعد از ۲ ماه از سال نتوانستی حقوق کارگران را درست کنید آخه چرا به فکر ما نیستید خجالت بکشید تا کی
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    14 0
    مرده شور همه تون ببرن با اون تصویب کردن
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 0
    بیست میلیون نفر به انتظار حقوقی برای لقمه ای نان هستند وبعداقایان حتی در آن جلسه شرکت نمیکنند اخه اگر این پول که حق قانونی مردم است اضافه شود بخور و بچاپهاشان را از کجا بیاورند.
  • هم وطن IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 0
    پس معلوم شد ضعیف همیشه درهمه زمانها حقش پایمال شده است،دولت که لشگری وکشوری را اجرا کنه کارگری حالا بماند،اینجاست که ضعیف کشی معنی میشود .
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    5 0
    ممنون از پیگیری شما
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    3 0
    واقعا حیف از این مردم که گیر بی لیاقت های امثال اینها افتادند خلی از خانواده شهدا و جانبازان از قشر همین کارگر ها هستند
  • فرهاد IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    3 0
    باسلام خدمت مسولین محترم . لطفا در رابطه با حقوق ومزایای بازنشستگان تامبن اجتمایی تجدید نظر نمایید . جزییات حقوق یک بازنشسته برای سال 1399 = 1- حق اولاد 15000 تومان 2- حق مسکن 30000 تومان 3- بن 60000 تومان 4- حق همسر 60000 تومان . لطفا این ارقام را با ارقام کارمندان و کارگران شاغل و نیز حقوق دریافتی بازنشستگان کشوری مقایسه نمایید . خیلی ممنون
  • انوری IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 0
    ازهمه دردناکتر سکوت سران قوا ازاينهمه بیعدالتی است. خداوکیلی اينهمه فریاد را نميشود!؟ اقترب للناس حسابهم و هم في غفلت معرضون .
  • زحمتکش IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    0 0
    اداره کار دراصل رفیق و دزد و شریک قافله است و نامش را اداره بیکاری باید بذاریم خجالت بکشد دولت هرچیزی راکه دلش میخواد قیمتش را چندین برابر میکند وفقط حقوق کارگر تورم زا است خدا لعنت کند حق کارگر خور را
  • بیوه IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    ای خدا ماها بمیریم شما راحت بشین دیگه هر روز هر روز حرف الکی نزنین
  • GB ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    شماازحقوق ما بزاری روی حقق وزاع که خیلی کم میگیرد که برای جلسات حازرشوند
  • حامد IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    1 0
    خدا لعنشون کنه که این حقوق را درست نمیکنن آخه یک میلیون هشتصد شد حقوق
  • بازنشسته IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    0 0
    جای تاسف است چرا صدای دولت ومجلس در نمی اید حتما" بایدکارگران دست به تظاهرات و اعتصاب بگیران تا دولت ومجلس ازخواب بیدارشوند چرا قوه قضائیه دخالت نمیکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس