رهبرانقلاب نمایه خطابه امضا عفو دستور خطاب خامنه ای رهبری عزاداری ولادت

رهبر معظم انقلاب در یکی از دیدارها با اشاره به آیه ۹۷ سوره مبارکه نحل، حیات طیبه را همان آرمان و اصول یک جامعه دانستند و فرمودند: عدالت، آزادیخواهی، عزت ملی و استقلال حیات طیبه است.

به گزارش مشرق،  در یکی از دیدارها با اشاره به آیه ۹۷ سوره مبارکه نحل حیات طیبه را همان آرمان و اصول یک جامعه دانستند و فرمودند: عدالت، آزادیخواهی، عزت ملی و استقلال حیات طیبه است و ملت توسری‌خور حیات طیبه ندارد.

بیشتر بخوانید:

باور به یاری خدا در غلبه بر مشکلات +فیلم

دفاع از مظلوم اصل اساسی جمهوری اسلامی+فیلم

تأثیر گناه بر اعمال و رفتار انسان +فیلم

«مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَی وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ هرکس از مرد یا زن کار شایسته کند و مؤمن باشد قطعا او را با زندگی پاکیزه‏‌ای حیات [حقیقی] بخشیم و مسلماً به آنان بهتر از آنچه انجام می‏‌دادند پاداش خواهیم داد.»

دانلود

کاری که انقلاب در آغاز انجام می‌دهد ترسیم آرمان‌ها است. این آرمان‌ها تغییر ناپذیرند، اندیشه تغییر پذیر است، تحولات روزمره تغییر پذیر است اما اصول و آرمان‌ها تغییر پذیر نیستند.

از اول خلقت بشر تا امروز عدالت یک آرمان است، آزادی انسان یک آرمان است. آرمان‌ها را انقلاب تصویر و ترسیم می‌کند بعد به سمت آن حرکت می‌کند، حال اگر بخواهیم برای آرمان تعبیر قرآنی بیاوریم آن حیات طیبه است.

دعوت همه پیامبران به حیات طیبه است و این یعنی همه چیزهایی که بشر برای بهزیستی و سعادت خود به آنها احتیاج دارد. مثلاً عزت ملی و استقلال حیات طیبه هستند. ملت ذلیل و توسری خور حیات طیبه ندارد. در عبادات و در کتاب‌ها که نباید حیات طیبه جست‌وجو کرد. واقعیات زندگی اینها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    6 0
    کاری که این دولت در این ۷ سال با مردم کرد همین بود ذلیل کردن ملت در همه چیز اقتصاد ، فرهنگ ، سیاست و روابط خارجی و با وعده‌های خیالی و دروغین برجام زندگی با عزت و حیات طیبه را از مردم در بسیاری جهات گرفت
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    5 0
    مگه این حرفا تو کله کدخداپرستا فرو میره؟
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      2 1
      اگه فرو می رفت که مشکلی نداشتیم تنها راهش اینه که نهاد بی مصرف ریاست جمهوری رو حذف کنیم و اداره ی ایران رو به نیروهای نظامی بسپریم.
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    4 0
    گفتین ملت ذلیل، یاد آمریکایی‌ها افتادم که برده اسراییل نژاد پرست و کودک کش شدن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس