سعید نمکی نمایه

وزیر بهداشت گفت: آن کشورهایی که در گرفتاری ما در بحران کرونا به ما می خندیدند علیرغم میل باطنی ما در طوفان سهمگین کرونا گرفتار شدند و تازه فهمیدند ما چگونه ایستادگی کردیم.

به گزارش مشرق، سعید نمکی، وزیر بهداشت در مراسم رونمایی از لباس حفاظتی کادر درمان که توسط یک شرکت دانش‌بنیان تولید شده است گفت: یکی از تلخ‌ترین ایام زمانی بود که کادر درمان در خط مقدم لباس و اقلام حفاظتی نداشتند، موج سهمگینی رسیده بود و برخی که در رسانه‌هایشان به ما می‌خندیدند و در اوج گرفتاری خنجر در قلب ما فرو می‌کردند علیرغم میل باطنی ما وقتی گرفتار این بیماری شدند تازه فهمیدند این سرزمین چگونه در مقابل بیماری ایستادگی کرد.

بیشتر بخوانید:

نمکی: برای تأمین تجهیزات مقابله با کرونا از هیچ استانداردی کوتاه نیامده‌ایم

وی با بیان اینکه میزان پرستار به تخت آنها در بدترین شرایط سه برابر کشور ماست گفت: میزان تخت در این کشورها نیز در بدترین شرایط هفت برابر ایران است، اما بیماران این کشورها سرگردان ماندند و در کشور ما حتی یک کارتن خواب پشت درب بیمارستان نماند و یک بیمار مسن نبود که پذیرش نکنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از علل اصلی تفاوت‌های ما با کشورهای غربی که تحریم نیستند این بود که با همت و غیرت پرستاران و پزشکان همه بیماران پذیرش شدند، پرستار و پزشک ما به دلیل کمبود اقلام حفاظتی به مردم پشت نکردند و یک نفر در خیابان دست به اعتراض نزد.

به گفته نمکی، از همان روزهای اعلام بیماری کرونا در چین جلوی صادرات گرفته شد و دپوی اقلام بهداشتی در دستور کار قرار گرفت، اینکه یک کشور ظرف ۵۰ روز از وارد کننده به صادرکننده تبدیل شود لطف خدا بوده است.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در این خصوص گفت: لباس حفاظتی کادر درمان توسط یک شرکت دانش بنیان تولید شده است که نسبت به نمونه‌های خارجی از کیفیت بالاتری برخوردار است همچنین این لباس حفاظتی امکان فیلترینگ ویروس و مقابله با حملات بیولوژیک را داراست.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    58 1
    چوب خدا صدا ندارد/ بزند اما دوا ندارد!!
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    33 3
    درود بر آقای وزیر . جملات شما تو دهنی محکمی است بر دهان یاوه گویان .
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    71 2
    اوایل کرونا در ایران ، آمریکایی ها و اروپایی ها ما را تحقیر و تمسخر کردند .... یک ماه نگذشت که خودشان چهار چرخشان پنچر شد . یادم است حکومت ایران را به بی عرضگی متهم کردند . حالا خودشان همه زاییده اند !
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    27 0
    هرگز شماتت نکنید چون سر خود آدم میاد من از شماتت کردن میترسم
  • DE ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    16 2
    نمکی : آنها که به ما خندیدند خودشان در طوفان کرونا گرفتار شدند. دمت گرم نمکی خیلی با نمکی نمکی
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    26 2
    خاک بر سر آمریکا
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    10 2
    انشاالله موفق باشید
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    1 8
    کرونا ساخته شد نشون بده باید ب ریشه همتون خندید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس