کد خبر 1073091
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
انگلیس

مذاکره کنندگان ارشد برگزیت در انگلیس و اتحادیه اروپا درباره عدم پیشرفت در مذاکرات پسا برگزیت سخن گفته‌اند و به این ترتیب احتمال وقوع سناریوی خروج سخت انگلیس از اتحادیه اروپا افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، روزنامه "تاگس آنسایگر" سوئیس در مطلبی نوشت: اتحادیه اروپا و انگلیس در مذاکرات پسا برگزیت درباره شراکت آینده پیشرفتی نداشته و احتمال یک خروج نامنظم این کشور از بازار داخلی و اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا بیشتر می شود.

به نوشته این روزنامه سوئیسی خروج سخت انگلیس از اتحادیه اروپا در پایان سال جاری میلادی محتمل تر می شود. مواضع "میشل بارنیر"، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا و "دیوید فراست" شریک مذاکره کننده وی در انگلیس در دور سوم مذاکرات در دوران پسا برگزیت به ندرت به هم نزدیک شده است.

بیشتر بخوانید:

"دیوید فراست"، اتحادیه اروپا را به پیشبرد یک رویکرد ایدئولوژیک متهم کرده است. بارنیر هم در مقابل از انگلیس خواسته است استراتژی خود را تغییر داده و واقع بین تر باشد.

بارنیر در این باره گفت: من در این باره خوش بین نیستم که آیا خطر خروج سخت بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا تا پایان سال افزایش پیدا نکند. "دیوید فراست" هم در این باره ابراز دلسردی کرده است.

انگلیس در 31 ژانویه رسما از اتحادیه اروپا خارج شد، اما تا پایان سال جاری میلادی این کشور همچنان بخشی از بازار داخلی و اتحادیه گمرکی این اتحادیه باقی می ماند. اتحادیه اروپا و انگلیس می خواهند در دوران پسا برگزیت که تا پایان سال جاری میلادی مقرر شده است شراکت آینده خود و به ویژه مناسبات تجاری را تنظیم کنند.

بارنیر در سخنانی گفته است که پیشرفتی در مذاکرات وجود ندارد چرا که انگلیس خواسته های اصلی را نمی پذیرد.

انگلیس رسما به دنبال توافقی تجاری با اتحادیه اروپا مشابه کانادا و ژاپن است. این کشور در حقیقت می خواهد در بسیاری زمینه ها وضع موجود و امتیازات خود در اتحادیه اروپا حفظ کند.

"بارنیر" در این باره گفته است که انگلیسی ها می خواهند بدون عمل به تعهدات خود همچنان از مزایای عضویت در این اتحادیه استفاده کنند. وی تاکید کرد که ما خواهان توافق با انگلیس البته نه به هر قیمتی هستیم.

دور بعدی مذاکرات پسا برگزیت احتمالا در هفته اول ژوئن برگزار می شود. این دور مذاکرات هم به دلیل شیوع کرونا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود.

روز جمعه طرفین مذاکره کننده از جو متشنج گفتگوها سخن گفتند. حداکثر تا اواخر ماه ژوئن باید انگلیسی ها در این باره تصمیم بگیرند که آیا می خواهند دوران گذار بعد از برگزیت را تمدید کنند و به مذاکرات درباره شراکت آینده با بروکسل شانس بهتری بدهند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس تا به حال تمدید دوران گذار را به شدت رد کرده است. اگر اوضاع به همین ترتیب ادامه یابد آخر سال جاری میلادی خطر وقوع برگزیت سخت ایجاد می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس