کد خبر 1072957
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱
فلسطین

در سایه شیوع ویروس کرونا، شهروندان فلسطینی امروز جمعه مراسم هفتاد دومین سالروز نکبت (اشغال فلسطین و تاسیس رژیم صهیونیستی) را به طور مجازی برگزار کردند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری فلسطین الیوم نوشت: با وجود شرایط دشوار ناشی از کرونا، فلسطینی ها هفتاد و دومین سالروز نکبت را برگزار کردند. روز نکبت در ۱۵ ماه مه سال ۱۹۴۸ میلادی آغاز شد و در آن زمان حدود ۹۵۰ هزار شهروند فلسطینی از مجموع یک میلیون چهارصد هزار فلسطینی ساکن ۱۳۰۰ روستا و شهر از خانه ها و کاشانه خود کوچانده شدند.

بیشتر بخوانید:

افزایش آماده باش ارتش اسرائیل در کرانه باختری

امسال باتوجه به شیوع کرونا، فلسطینی ها راهپیمایی ها و مراسم و آیین های مردمی گسترده را به حضور در شبکه های اجتماعی تبدیل کردند تا درد و رنج خود ناشی از جنایات باندهای صهیونیست را به جهان متذکر شوند.

آنها از جمله در دو هشتک #فلسطین_کاملة #نکبة۷۲  و #سنعود_إلی_فلسطین به بیان مواضع و دیدگاههای خود پرداخته و بر لزوم بازگشت آوارگان فلسطینی و برچیده شدن اشغالگری و تشکیل کشور فلسطینی در سراسر سرزمین فلسطین و رد هرگونه عادی سازی با رژیم اسرائیل تاکید کردند.

فلسطینی ها همچنین تصاویری از روز نکبت و آخرین آمار کسانی را که در آن زمان از خانه و کاشانه خود کوچانده شدند، منتشر کردند.

همزمان کمیته عالی ملی برگزاری مراسم روز نکبت اعلام کرد: روز پانزدهم ماه مه، روز نکبت بزرگی است که ملت ما دچار آن شد و همچنان با نتایج دردناک ناشی از آن سال ۱۹۴۸ میلادی روبرو است.

این کمیته افزود: این روز، روز تاریخی اندوهباری است که ملت ما در همه جا هفتاد و دومین سالروز آن را برگزار می کند. این روز یادآور آوارگی و درد و رنج مداوم ملت ما از دهه ها پیش تاکنون است.

این کمیته درعین حال تاکید کرد: این وضعیت دردناک خللی در اراده ملت فلسطین برای ادامه پایداری و پافشاری بر حقوق مشروع خود در بازگشت به سرزمین خویش وارد نکرده و عزم آنها را تضعیف نکرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس