کد خبر 1072932
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
حلوصی آکار

وزیر دفاع ترکیه روز جمعه گفت که مزدوانی از چند کشور برای حمایت از فرمانده نیروهای شرق لیبی در این کشور حضور دارند.

به گزارش مشرق، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه روز جمعه گفت که مزدورانی از کشورهای متعدد در لیبی حضور دارند و از «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی حمایت می‌کنند.

وی در ادامه سخنانش گفت که خلیفه حفتر از حمایت هوایی برخی کشورها نیز برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

درخواست دولت وفاق ملی لیبی از جامعه جهانی

وزیر دفاع ترکیه از اظهارات دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی درباره ضرورت به کارگیری روند سیاسی برای بحران لیبی نیز استقبال کرده و این اظهارات را مثبت ارزیابی کرد.

لیبی از زمان «سرنگونی» حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به رهبری خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی»؛ نیروهای دولت السراج از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند و نیرهای حفتر از حمایت مصر، امارات و عربستان سعودی.

از سوی دیگر وبگاه خبری مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه»، روز چهارشنبه، به نقل از «منابعی آگاه» گزارش داد که گروهک‌های سوری وابسته به ترکیه ۱۵۰ نوجوان را برای جنگ از سوریه به لیبی فرستاده‌اند.

دیدبان در این خصوص گزارش کرد، بسیاری از نوجوانان زیر ۱۸ سال به بهانه کار از ادلب و شمال حلب به شهر عفرین می‌روند؛ سفر برخی از این نوجوانان بدون اطلاع خانوادشان صورت می‌گیرد.

دیدبان همچنین گفت، این نوجوانان پس از رسیدن به عفرین توسط گروه‌های وابسته به ترکیه برای جنگ به لیبی فرستاده می‌شوند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ناشناس IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    16 3
    پهپاد های ترکیه قرارگاه متعلق به مصر رو بمباران کرد و چهار سرباز مصر کشته شد اما مصر جواب نداد این چندمین بار است قرارگاه مصر رو پهپاد های ترکیه بمباران می کنه اما بعضی ها فکر می کنند قدرت مصر از ترکیه بیشتره یک خبرگزاری مصر گفته زمانش رسیده روابط مصر و ترکیه عادی بشه و اختلاف ها رو حل کنند و باهم با پ ک ک بجنگند اگه دولت مصر مخالف عادی سازی با ترکیه بود هرگز اجازه نشر چنین خبری رو نمی داد این در اصل پیشنهاد دولت مصر بوده که از طریق خبرگزاری داده شد
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      4 18
      همه ترکیه را گرگ چابک گرسنه می نامند باید ایران در مغز تصمیم گیری این گرگ از طریق فعال کردن 20 میلیون علوی ترکیه وارد شود و آن را از سوریه خارج و به لیبی بفرستد
    • بهزاد AM ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      2 7
      باید قبول کرد در انتخابات ۲۰۱۲ مصر درصد مشارکت ۴۶% بوده و محمد مرسی در دور نخست ۲۵% آرا رو بدست آورد. یعنی جایگاه اخوان در مصر حدود ۱۰% جامعه است. اردوغان روی مهره اشتباه در مصر داره بازی میکنه.وقتی ۹۰% جامعه مصر اخوانی نیستند چرا منافع عالی ترکیه رو فدای خواسته های ایدئولوژیک خودش میکنه؟ ترکیه و مصر میتونن یه قرارداد تحدید مرزهای دریایی مشابه لیبی امضا کنند و موقعیت استراتژیک خودشون در مدیترانه رو ۱۰۰ برابر افزایش بدند. اردوغان داره اشتباه میکنه در مورد مصر.
    • ناشناس IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
      12 4
      اگه این کار بکنید ترکیه هم از ترک های داخل ایران حمایت می کنه در ضمن جمعیت علوی ها خیلی کمتر است خود اتاتورک علوی بود اما دنبال اتحاد تورک ها بود اکثر علوی های ترکیه اتاتورک گرا هستند
    • ایران IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
      3 5
      اتاتورک که ترک های ایران براش مهم نبود ، فقط دنبال جلوگیری از تجزیه خود ترکیه بود
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    8 2
    ترکیه با تخلیه ادلب از تروریستها و فرستادن انها به طرابلس می تواند کل لیبی را مدیریت نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس