کد خبر 1072905
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
آلمان

اداره آمار فدرال آلمان امروز (جمعه) اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سه ماه اول سال جاری میلادی با ۲.۲ درصد رکود نسبت به دوره مشابه در سال گذشته مواجه شده است.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، اداره آمار فدرال آلمان امروز (جمعه) اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سه ماه اول سال جاری میلادی با ۲.۲ درصد رکود نسبت به دوره مشابه در سال گذشته مواجه شده است.

این بدان معنی است که بزرگترین اقتصاد اروپا پس از عبور از رکود اندک اقتصادی در اواخر سال ۲۰۱۹ وارد مرحله جدیدی از رکود اقتصادی شده است.

بیشتر بخوانید:

تمدید محدودیت‌های ضدکرونایی در آلمان

افزایش انفجاری مبتلایان به کرونا در سراسر قاره سبز

بر اساس اعلام اداره آمار فدرال، این رکود در دوره سه ماه از ژانویه تا مارس بیشترین میزان رکود اقتصادی این کشور از سال ۲۰۰۹ محسوب می شود.

بنا بر این گزارش، این روند پس از رشد ۰.۳٪ در سه ماهه سوم سال گذشته و ۰.۱٪ رکود در سه ماهه چهارم ۲۰۱۹ رخ داد.

در ماه مارس ویروس همه گیر کرونا در اروپا شیوع پیدا کرد. ابتدا ایتالیا و سپس سایر کشورهای این منطقه محدودیت های گسترده ای را برای عموم مردم و کسب و کارها اعمال کردند.

مشاغل در آلمان نیز در اواسط ماه مارس تعطیل شدند. هیچگاه دستوری برای تعطیلی کارخانجات صادر نشد اما شرکت ها تا حدود زیادی تولید را در برخی از بخش ها از جمله بخش خودرو متوقف کردند و زنجیره های تأمین نیز با اختلال مواجه شد.

داده های اخیر حاکی است که هرماه سفارشات کارخانجات آلمان به میزان ۱۵.۶ درصد کاهش یافته است. در ماه مارس، تولید صنعتی به میزان ۹.۲ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، آلمان از تاریخ  ۲۰ آوریل شروع به کاهش محدودیت های کرونایی کرد و این روند اخیراً سرعت گرفته است. اکنون فروشگاه ها بازگشایی شده اند، به تدریج رستوران ها نیز باز می شوند و تولید خودرو دوباره آغاز شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس